וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים (האקדמאיים): הסמארטפונים המומלצים

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 19:06

הטענה מהירה, כמעט פרימיום והנגיש ביותר: צריכים סמארטפון חדש ללימודים? בדקנו מהם הסמארטפונים המומלצים, ומה אתם צריכים לבדוק כשאתם קונים מכשיר חדש

אנדרואיד או iOS?. ShutterStock
אנדרואיד או iOS?/ShutterStock

הסמארטפון הוא חברו הטוב ביותר של הסטודנט, אך לעיתים הוא גם חבר יקר מאוד. כשאנחנו רוכשים סמארטפון לא תמיד יש הלימה בין הדגם שאנחנו בוחרים לבין הדרישות שלנו, ועבור סטודנטים - מדובר בהוצאה כספית שלפעמים גבוהה מאוד ואף מיותרת ברוב המקרים. אפשר להגיד את זה בקול רם - לעיתים אנחנו יכולים לקנות דגם "פשוט יותר" מבלי באמת להתפשר, וגם לחסוך כסף. ביחד עם אוריה מימון, מנהל טכני בדינמיקה, בדקנו מהם הסמארטפונים המומלצים, ומה אתם צריכים לבדוק כשאתם רוכשים סמארטפון ללימודים. מוכנים?

מערכת הפעלה, תקציב ותאימות לצורך הנוכחי והעתידי

"אחת מהשאלות הראשונות שצריך לשאול היא האם אתם משתמשי אנדרואיד או אייפון. סביר להניח שיהיה לכם יותר קל ונוח להמשיך עם מה שאתם מכירים ורגילים אליו, ושינוי מערכת הפעלה בזמן התואר זה לא בהכרח הצעד הנכון והיעיל. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם נאבקים במעבר מאייפון לאנדרואיד או הפוך. אחרי שענינו על נושא מערכת ההפעלה, אפשר לעבור לשאלות הבאות: התקציב והצרכים", אמר מימון.

אייפון וגלקסי. ShutterStock
האם אתם משתמשי אנדרואיד או אייפון?/ShutterStock

איזה שיפור אתם מחפשים בסמארטפון הבא?

"כדי לענות על שאלת 'מה הצרכים שלכם?' אפשר גם לשאול: 'מה אתם מרגישים שחייבים בו שיפור בסמארטפון הבא, ומה יכול להועיל את השימוש היום-יומי והצורך בתואר?' האם היום הסמארטפון עובד לאט, הסוללה לא שורדת יום שלם ואין לכם מספיק נפח אחסון לתמונות והסרטונים? אם כן, אפשר לדעת להתמקד בסמארטפון עם מעבד חזק, סוללה בנפח גדול יותר ואפשרות להרחבת כרטיס זיכרון". אחרי שענינו על השאלות האלו, אפשר להתקדם הלאה".

קישוריות, סוללה, והטענה

"אחרי שהגדרנו והבנו את הצרכים, אפשר לעבור לשלב הטכני ולדברים שאנחנו חייבים שיהיו בסמארטפון הבא כמו הטענה מהירה - פיצ'ר חובה בכל סמארטפון שיכול להציל את המשך היום. דבר נוסף זו קישורית הדור חמש שחשובה. נכון שהפריסה בישראל מתקדמת באיטיות, אך אם מסתכלים לטווח ארוך, זוהי קישורית חשובה מאוד שבטווח ארוך, תשתלם. בתחום הקישוריות גם חשוב לשים לב שיש תמיכה ב-esim, זו לא פונקציה שהיא חובה, אך היא עשויה לחסוך לכם המון כסף בחבילת הגלישה לחו"ל, במידה ותטוסו במהלך התואר", הוסיף מימון.

OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טעינה מהירה – פיצ׳ר חובה בכל סמארטפון שיכול להציל את המשך היום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחריות ותיקונים

"חשוב מאוד להבין ממי אנחנו רוכשים ואיזו אחריות אנחנו מקבלים. כך לדוגמה, אם יצרנית סלולרית תכריז על Recall, ייתכן וסמארטפונים שנרכשו ביבוא מקביל לא יהיו זכאים לתיקון בישראל, או לחילופין במידה והסמארטפון שבק חיים. ליבואן רשמי יש כללים מאוד ברורים מהיצרן, וזה כמובן לטובת הלקוח. עוד חשוב לבדוק מה עלות התיקונים של הסמארטפון, האם תיקון מסך יעלה לנו 1,000 ש"ח או 500 ש"ח. אלו נזקים שקורים גם משימוש סביר, וחשוב להערך אליהם או לחילופין - לרכוש ביטוח שמכסה את השברים ולחסוך מאות שקלים באופן פוטנציאלי".

ומה הסמארטפונים המומלצים?

כמעט פרימיום, במחיר של ביניים: ה-Galaxy A73

ה-Galaxy A73 מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ' עם פאנל מסוג Super AMOLED, קצב רענון של 120 הרץ, ורזולוציית FullHD+. בלב הסמארטפון פעומת ערכת השבבים Snapdragon 778G, כשלצידה 8 גיגה-בייט זיכרון RAM. מערך הצילום כולל 3 חיישני צילום, כשהמצלמה הראשית עם חיישן המסוגל לצלם ברזולוציית 108 מגה-פיקסל. מדובר בסמארטפון שהוא על התפר בין מכשיר ביניים לפרימיום, במחיר של 1,849 ש"ח בלבד.

Galaxy A73. ShutterStock
מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ׳ עם פאנל מסוג Super AMOLED: ה-Galaxy A73/ShutterStock

האייפון הנגיש ביותר: האייפון SE דור שלישי

האייפון SE הוא האייפון הנגיש ביותר שאפל מציעה ולמרות "העיצוב המיושן" הוא כולל חומרה די מתקדמת כמו מעבד A15 שאף נמצא באייפון 14 הרגיל. הפשרות היחידות הן במסך בגודל 4.7 אינץ' ובמצלמת ה-12 מגה-פיקסל. הוא תומך בקישורית דור 5, הטענה אלחוטית מהירה ומאחר ומדובר באייפון שהושק השנה, הוא יהנה ממספר שנים של עדכוני תוכנה. כאמור, מדובר באייפון הנגיש ביותר ומחירו עומד על 1,949 ש"ח בלבד.

אייפון SE 2022. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הנגיש ביותר: אייפון SE דור שלישי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הטענה מהירה ומסך גדול: Oppo Reno 7 Z 5G

ה-Oppo Reno 7 Z 5G מגיע עם מסך בגודל 6.43 אינץ' ברזולוציית FullHD ופאנל מסוג AMOLED. בלב הסמארטפון פועמת ערכת השבבים Snapdragon 695, אליה משודך 8 גיגה-בייט זיכרון RAM ואחסון בנפח 128 גיגה-בייט. הסמארטפון כולל מערך צילום אחורי משולש עם חיישן ראשי של 64 מגה-פיקסל, ועדשת מאקרו של 2 מגה-פיקסל, כשהמצלמה הקדמית הינה של 16 מגה-פיקסל. הסמארטפון תומך בהטענה מהירה מ-0% ל-31% בתוך 15 דקות בלבד. מחירו של הסמארטפון הינו 1,799 ש"ח, והוא מציע את כל הקישוריות והפונקציות שסטודנט צריך לתואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully