וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לצפות בכוכבים? הטלסקופ הרובוטי הראשון בארץ יהיה נגיש לכולם - גם מהנייד

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 11:34

כבר לא תצטרכו לעמוד בתור כדי לצפות בחור שחור: המכללה האקדמית כנרת מציגה - הטלסקופ הרובוטי הראשון בארץ שיהיה נגיש לכולם, מכל מקום ובכל זמן. "בישראל יש כ-50 מצפי כוכבים, רובם לא נגישים לציבור ביום-יום", אומר פרופ' דוד פונדק. כך זה עובד

גלקסיית אנדרומדה. מכללת כנרת,
גלקסיית אנדרומדה/מכללת כנרת

בפעם הראשונה בישראל, המכללה האקדמית כנרת מציגה טלסקופ רובוטי בשטחי הקמפוס שיהיה נגיש לציבור - מרחוק. דרך אתר אינטרנט ייעודי, תוכלו מעתה להזמין תצלומים של הדובה הגדולה או כוכב הצפון ישירות אליכם לנייד. לדברי נשיא המכללה, המיזם החדש נועד לחולל מהפכה של ממש בתחום החינוך.

השבוע נחנך במכללה האקדמית כנרת הטלסקופ הרובוטי הראשון בישראל שיהיה נגיש לציבור הרחב. "בישראל יש כ-50 מצפי כוכבים, רובם לא נגישים לציבור ביום-יום", כך לדברי פרופ' דוד פונדק, אסטרונום חובב. "מעבר לכך, אחת הבעיות שחובבי חלל נתקלים בהן היא שלא כל יום מתקיימים תנאים אופטימליים לצפייה בכוכבים".

אז מה זה אומר בכלל טלסקופ רובוטי? בניגוד לטלסקופים אחרים, בהם אנו מסתכלים ישירות לתוך עדשת הטלסקופ ובטוחים שהריסים שלנו אלה חייזרים על הירח, הטלסקופ הרובוטי יופעל מרחוק, דרך אתר אינטרנט ייעודי, בו תוכלו יוכלו להזמין צילום של גרמי השמים השונים לבחירתם. כאשר יתקיימו תנאי ראות טובים, יצלם הטלסקופ את התמונה המבוקשת וישלח אותה ישירות אל כתובת המייל שלנו.

הטלסקופ, יחד עם האסטרונום פרופ' דוד פונדק. מכללת כנרת,
הטלסקופ, יחד עם האסטרונום פרופ' דוד פונדק/מכללת כנרת
ערפילית המשקולת. מכללת כנרת,
ערפילית המשקולת/מכללת כנרת

"מעבר לטכנולוגיה החדשה שתהיה זמינה לרשות הסטודנטים והסטודנטיות במכללה שלנו, מדובר בלא פחות מאשר מהפכה בתחום החינוך", מסביר פרופ' חזי אופיר, נשיאה החדש של המכללה האקדמית כנרת. "האתר, ולמעשה השימוש בטלסקופ, יהיה פתוח לציבור כולו. מאז ומתמיד שאפה המכללה שלנו לחבר ולהנגיש ידע אקדמי לקהל הרחב ולפרקטיקה היומיומית, מתוך אמונה שידע אקדמי הוא לא נחלת אנשי המחקר בלבד. אין שום סיבה שילד או ילדה בכיתה ג' שרוצים לעשות עבודה לשיעור מדעים על החלל החיצון לא יוכלו לקבל גישה אל הממצאים שהטכנולוגיות המתקדמות שיש כיום מאפשרות לנו להשיג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully