וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הכריזה על הקמת צוות שיחקור עב"מים

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 13:35

לדברי סוכנות החלל האמריקנית, הצוות "יניח את הבסיס למחקר עתידי" של עב"מים על ידי בחינת נתונים לא מסווגים שנאספו על ידי הציבור. המטרה היא לקבל מפת דרכים לניתוח הנתונים על העצמים המעופפים

האם תועדו עב"מים ליד תחנת נחלל הבינלאומית?/MrMBB333

נאס"א הכריזה על הקמת קבוצה של 16 אנשי מקצוע שיקדישו את תשעת החודשים הקרובים לחקר תופעות אוויריות לא מזוהות, או בשמן הנפוץ - עב"מים. לדברי נאס"א, הצוות "יניח את הבסיס למחקר עתידי" של עב"מים על ידי בחינת נתונים לא מסווגים שנאספו על ידי הציבור, הממשל המקומי ומקורות אחרים. המטרה היא לקבל מפת דרכים לניתוח הנתונים של נאס"א על העצמים המעופפים, ולקבוע אילו אירועים הם טבעיים ואילו אינם טבעיים.

"חקירת הבלתי נודע בחלל ובאטמוספירה היא הלב של נאס"א", אמר תומס זורבוכן, מנהל שותף של מנהלת משימת המדע בנאס"א. "הבנת הנתונים שיש לנו סביב תופעות אוויריות לא מזוהות היא חשובה כדי לעזור לנו להסיק מסקנות מדעיות לגבי מה שקורה בשמיים. הנתונים הם השפה של מדענים והם אלו שמאפשרים להסביר את מה שלא ניתן היה להסביר".

כלי טיס בלתי-מזוהה שנקלט על ידי מטוס קרב אמריקני. הפנטגון, אתר רשמי
כלי טיס בלתי-מזוהה שנקלט על ידי מטוס קרב אמריקני/אתר רשמי, הפנטגון

ההכרזה על משתתפי המחקר מגיעה על רקע התעניינות מחודשת בעב"מים. ביוני 2021, משרדו של מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב פרסם דו"ח שכלל יותר מ-140 מקרים של תופעות אוויריות לא מזוהות. במקביל לכך, פקידים פדרליים ממשיכים לפקח על עב"מים מכיוון שהם נתפסים כאיום פוטנציאלי לביטחון לאומי. משרד ההגנה יצר מערך של סנכרון, זיהוי וניהול אובייקטים מוטסים בנובמבר 2021 כדי לעקוב ולנתח עב"מים, ובחודש מאי האחרון, הקונגרס ערך את הדיון הציבורי הראשון שלו על עב"מים מזה יותר מ-50 שנה.

כשאומרים לנו עב"מים אנחנו מיד חושבים על חייזרים, אך נאס"א איננה סבורה שהתופעות האלו הן "חוץ ארציות במקורן". סוכנות החלל האמריקאית אומרת שהתצפיות מקשות על הסקת מסקנות מדעיות ולכן הוחלט להקים את קבוצת המחקר. קבוצת המחקר שנבחרה על ידי נאס"א כוללת אסטרונומים, מדענים, פקידי תעופה, כמו גם האסטרונאוט לשעבר, אוקיינוגרף וכתב. הדו"ח המלא של הצוות צפוי להתפרסם לציבור באמצע 2023.

  • עוד באותו נושא:
  • עב"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully