וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד מרהיב של כדור הארץ והירח ממרחק של 1.4 מיליון ק"מ

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 10:51

התמונות צולמו ב-13 באוקטובר וב-15 באוקטובר, כשהחללית החלה להתקרב לכדור הארץ לצורך הגברת מהירות בעזרת כוח הכבידה

20 התמונות הטובות ביותר של כדור הארץ מתחנת החלל הבינלאומית בשנת 2020/NASA JOHNSON
הירח (בקטן משמאל) ולצידו כדור הארץ. NASA/Goddard/SwRI,
הירח (בקטן משמאל) ולצידו כדור הארץ/NASA/Goddard/SwRI

כדור הארץ והירח כפי שמעולם לא ראיתם אותם - החללית לוסי של נאס"א ביצעה את התרגיל הראשון מבין שלושת התרגילים המתוכננים סביב כדור הארץ. זאת, כהכנה לחקר האסטרואידים הטרויאניים של צדק. רגע לפני שהיא נסוגה לחלל העמוק, החללית צילמה כמה תמונות מדהימות של כדור הארץ והירח ממרחק של 1.4 מיליון ק"מ.

התמונות צולמו ב-13 באוקטובר וב-15 באוקטובר, כשהחללית החלה להתקרב לכדור הארץ לצורך הגברת מהירות בעזרת כוח הכבידה. התמונות צולמו כדי לסייע בכיול מערכת ה-Terminal Tracking Camera (T2CAM) של לוסי, הכוללת שתי מצלמות זהות שהחללית תשתמש בהן כדי לאתר ולעקוב אחר אסטרואידים כשהיא חולפת על פניהן במהירויות גבוהות.

התמונה הראשונה, שצולמה ב-13 באוקטובר, מדגישה את המרחק המדהים בין כדור הארץ לירח. בזמן הצילום, כדור הארץ והירח היו במרחק של כ- 1.4 מיליון ק"מ. התמונה השנייה, שצולמה יומיים לאחר מכן, היא צילום תקריב של כדור הארץ שצולמה במרחק של כ-620,000 ק"מ.

הירח (בקטן משמאל), וכדור הארץ. NASA/Goddard/SwRI,
הירח (בקטן משמאל) ולצידו כדור הארץ/NASA/Goddard/SwRI

החללית לוסי צפויה לצאת לשלוש טיסות נוספות מכדור הארץ לחלל. היא תעשה שימוש בכוח הכבידה של כדור הארץ כדי שתוכל להאיץ את עצמה ולהתחיל את המסע לאסטרואידים הטרויאניים של צדק. במהלך הטיסה הראשונה, לוסי הגיעה למרחק של 350 ק"מ בלבד משטח כדור הארץ - גובה נמוך יותר מתחנת החלל הבינלאומית ומגובהם של לוויינים רבים, והייתה קרובה כל כך שאנשים חדי עין בכדור הארץ יכלו לזהות אותה.

לוסי תהיה החללית הראשונה שתבקר באסטרואידים הטרויאניים של צדק. במהלך משימתה בת 12 השנים, לוסי אמורה לטוס ליד תשעה אסטרואידים, כולל אחד בחגורת האסטרואידים הראשית. זאת במטרה לחקור את ההרכב שלהם, הצפיפות והמגוון שלהם. למרות שלוסי תחקור מספר מרשים של אסטרואידים, לפי האיגוד האסטרונומי הבינלאומי ישנם לא פחות מ-12,000 אסטרואידים טרויאניים המקיפים את צדק. מדענים מאמינים שהסלעים הללו הם "מאובנים" בני 4 מיליארד שנה שנותרו מהיווצרות מערכת השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully