וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציפור משוחררת": אילון מאסק הוא הבעלים של טוויטר

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 10:53

מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX השלים באופן רשמי את הרכישה של הרשת החברתית - ונכנס לתפקיד המנכ"ל. בין צעדיו הראשונים: שחרור כל החשבונות החסומים ופיטור של בכירים בחברה

טוויטר. רויטרס
טוויטר/רויטרס

האיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק, מייסד ובעלים של החברות טסלה ו-Spacex, השלים הלילה (שישי) את רכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. מייד לאחר מכן הוא צייץ: "הציפור משוחררת". ב-26 באפריל 2022, הודיע אילון מאסק - בעצמו אחד המשתמשים הכבדים ביותר בפלטפורמה, כי הוא רוכש אותה תמורת 44 מיליארד דולר. עם זאת העסקה נתקעה ומאסק נסוג - אך הפך שבוי בהבטחתו ולמעשה "נאלץ" לעמוד מאחורי ההצעה שהגיש לרכישה.

לאחר השלמת העסקה, פיטר מאסק את ההנהלה הבכירה בחברה, הכוללת את מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל, סמנכ"ל הכספים נד סגל, ומנהל העניינים המשפטיים והמדיניות ויג'איה גאדה. לשלושה מאסק צפוי לשלם 200 מיליון דולר. בינתיים, מאסק ייכנס לתפקיד מנכ"ל של טוויטר, כאשר בין צעדיו הראשונים - לשחרר את כלל החסימות שהוטלו על משתמשים ברשת החברתית.

תהליך הרכישה החל בחודש אפריל, אז הציע מאסק לרכוש את טוויטר במחיר הגבוה ב-5% מהמחיר בו נסחרה הרשת החברתית - מה שקבע את שווי החברה ב-44 מיליארד דולר. בהמשך, חזר בו מההחלטה בטענה שהחברה הטעתה אותו לגבי מספר המשתמשים ברשת החברתית ומספר החשבונות המזויפים.

באופן לא מפתיע, בטוויטר זעמו על ההחלטה לבטל את העסקה - והגישו תביעה, שם נטען כי חוזה המיזוג עליו חתם מאסק באפריל הוא "מחייב" וחוקית עליו להשלים את העסקה. בנוסף, דחו בטוויטר את הטענות של מאסק וכינו אותן "תירוצים חסרי בסיס", תחת ההסבר כי הנתונים שקיבל התבססו על אי הבנה של האופן שבו החברה מקשרת בוטים וחשבונות מזויפים בפלטפורמה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully