וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפגע במכירות? עובדים נמלטים מהסגר במפעל ייצור האייפון בסין

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 11:37

בסין ממשיכים ליישם את מדיניות "אפס הדבקה", והפעם מי שנפגעת היא אפל. המפעל הגדול ביותר שאחראי על ייצור האייפונים נכנס לסגר בעקבות הגבלות חדשות - והעובדים נמלטים לביתם באופן רגלי

מפעל פוקסקון בסין. AP
מפעל פוקסקון בסין/AP

בניגוד למדינות רבות ברחבי העולם שעברו מזמן לחיות "לצד הנגיף", סין עדיין מיישמת את מדיניות "אפס הדבקה" של הנשיא שי ג'ינפינג, כמעט שלוש שנים מאז פרוץ מגפת הקורונה. במדינה ממהרים להטיל סגרים והגבלות ולערוך בדיקות באזורים שבהם אותרו נדבקים חדשים - גם אם מדובר במספרים בודדים. כעת, המדיניות הובילה לסגירה מוחלטת של מפעל פוקסקון על עובדיו, האחראי לייצור של יותר ממחצית ממכשירי האייפון. אחד העובדים סיפר לפייננשל טיימס כי מדובר ב"כאוס חסר תקדים".

המפעל, שמעסיק כ-200 אלף עובדים, ממקום בעיר ג'נגג'ואו, המונה כ-10 מיליון תושבים. בסרטון ששותף ברשתות החברתיות נראים עובדים קופצים על הגדר, נמלטים מהמפעל ומתחילים בהליכה רגלית לכיוון העיר שלהם. בנוסף, הדיווחים בסוכניות מתארים תנאים קשים - עם אפשרות לנוע רק באזורי המגורים ובקווי הייצור, לצד מחסור קשה במזון ומוצרי היגיינה.

בעקבות הדיווחים, בפוקסון מסרו בהודעה לתקשורת כי "הממשלה הסכימה לחדש את הארוחות המסודרות כדי לשפר את הנוחות ושביעות הרצון של חיי העובדים". עוד נמסר כי למי שרוצה לחזור הביתה, "המפעל משתף פעולה עם הממשלה לארגון כוח אדם וכלי רכב כדי לספק שירות החזרה מסודר מנקודה לנקודה לעובדים".

במקביל, לפי דיווח ברויטרס הבוקר (שני) ייצור מכשירי האייפון עשוי לרדת ב-30% בעקבות מדיניות "אפס הדבקה" וסגירת המפעל. בפוקסקון הודיעו שיגבירו את קצב הייצור במפעלים אחרים. זאת, כדי לצמצם פערים ולמנוע השפעה על שרשרת האספקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully