וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך האנדרואיד החדש: 24 שעות עם הפיקסל 7 פרו

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 10:24

גוגל למדה מאפל, וסמארטפון הדגל החדש שלה מצליח איפה שרוב היצרניות נכשלות (בינתיים) - וזה חיבור מושלם בין חומרה לתוכנה. וכדאי מאוד שתקראו את מה שיש לנו להגיד על המצלמה. הסקירה המלאה

גוגל פיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גוגל פיקסל 7 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

למרות שמאז ומתמיד נהנו מכשירי הפיקסל של גוגל ממערכת ההפעלה אנדרואיד המעודכנת ביותר, רק בשנה שעברה גוגל הבינה שכשאתה אחראי גם על החומרה וגם על התוכנה, הכל כנראה יעבוד הרבה יותר טוב - והציגה מעבד בייצור עצמי, כמו שאפל עושה כבר שנים. בחודש שעבר הושק הדור השביעי בסדרת סמארטפוני הדגל של גוגל - הפיקסל 7 והפיקסל 7 פרו. לישראל מוצרי גוגל (לפחות בינתיים) לא צפויים להגיע באופן רשמי, ובכל זאת הצלחנו לשים את ידינו על אחד המכשירים המדוברים ביותר של השנה. אז האם ההיסטריה מוצדקת ומצאנו את מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר?

עיצוב

גוגל אמנם בעלת ניסיון לא קטן בשוק מכשירי האנדרואיד, עוד מימי הנקסוס (זצ"ל), אבל איכשהו עד היום היא הצליחה להישאר קצת מאחור בכל הקשור לעיצוב. בשנה שעברה, החברה עשתה תפנית חדה וייצרה שפה עיצובית חדשה ונועזת - שלא דומה לאף סמארטפון אחר בשוק הסלולר. וכך קורה גם בפיקסל 7 פרו: מדובר באחד המכשירים היפים שיצא לי לפגוש בשנים האחרונות, עם גב עשוי זכוכית Gorilla Victus, מסך מקצה-לקצה בגודל 6.7 אינץ' ומבנה דקיק ונוח לאחיזה.

המסך תופס את רוב שטח חזית המכשיר ביחס מצוין של 88.7% בין מסך למכשיר, בדומה לאייפון 14 פרו מקס (88.3%). זהו מסך LTPO AMOLED שתומך בקצב רענון של 120 הרץ ובמרכזו יש חריר עם המצלמה הקדמית, ברזולוציה של 10.8 מגה-פיקסל. חיישן טביעות האצבע היעיל (יש כמובן גם פתיחת נעילה בזיהוי פנים) נמצא כאן מתחת למסך. כמו כן, בניגוד למכשירים אחרים שכוללים גב עשוי זכוכית, הפיקסל 7 פרו לא "טייל" כאשר הנחתי אותו על משטחים חלקים ושמר על יציבות נהדרת.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
גוגל פיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך תופס את רוב שטח חזית המכשיר ביחס מצוין של 88.7% בין מסך למכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בתחתית נמצא את שכבת הרמקול ושקע הטעינה, בדופן הימנית את כפתור הווליום וכפתור ההפעלה/נעילה, ובשמאלית את מגירת הסים. המשקל של המכשיר סביר בהחלט ביחס למתחרים בשוק (212 גרם), אך חשוב לקחת בחשבון שעם כיסוי סיליקון סטנדרטי לא יהיה מאוד נוח להכניס אותו לכיס או לעבוד איתו ביד אחת.

גוגל פיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גב עשוי זכוכית. בדקנו את הפיקסל 7 פרו של גוגל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים וממשק

כמו שהזכרנו למעלה, גוגל הבינה שה"סוד" של אפל הוא יצירת חומרה מותאמת לתוכנה. וכך גם השנה החברה שמה דגש לא קטן על המעבד שנמצא בסדרת הפיקסל 7, ה-Tensor G2, עם הבטחה לשיפור של 60% בביצועים בהשוואה לדור הקודם. עוד שילבה גוגל 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM), סוללה ענקית בקיבולת של 5000 מיליאמפר/שעה ונפח אחסון של 128 גיגה-בייט (בדגם שאנחנו בדקנו).

מערכת ההפעלה, כמובן, היא אנדרואיד 13, זו מגיעה בגרסה נקייה לגמרי. כידוע, היצרניות אוהבות לשנות את ממשק הסמארטפונים שלהן, כך שיהיו שונים מאלו של המתחרים, וכאן המשמעות היא שלא תמצאו אפליקציות מיותרות שאתם לא צריכים ולא יכולים להסיר מהמכשיר. התוצאה היא מערכת הפעלה חלקה שעובדת בצורה יותר-ממושלמת. המעבר בין תפריטים ואפליקציות הוא מהיר, האנימציות חלקות ונעימות והממשקים נגישים מתמיד.

גוגל פיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערכת ההפעלה, כמובן, היא אנדרואיד 13, זו מגיעה בגרסה נקייה לגמרי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את יעילות המעבד החדש לא הצלחתי לבחון ב-24 שעות, וקשה להבחין בבעיות בביצועים בפרק זמן קצר יחסית, בטח כשמדובר במכשיר חדש מהאריזה, כך שלא נתקלנו בלאגים מוגזמים או כאלו שפגמו בחווית השימוש שלנו. גם הפעלה של אפליקציות או קפיצה זריזה מאחת-לשנייה היא פעולה שעברה חלק.

סוללה טובה, רמקול צורם

הסוללה בפיקסל 7 פרו היא 5000 מיליאמפר/שעה. זו יכולת קיבול עצומה... ועדיין המכשיר שלנו לא שרד יותר מיום של עבודה אינטנסיבית - כולל רשתות חברתיות, צילום, צפייה בסרטים והאזנה למוזיקה. ואם כבר בסאונד עסקינן, פרט אחד שמאוד בולט (או יותר נכון "זועק") לרעה הוא הרמקול: יש לו סאונד מקרקש משהו בהשוואה לסמארטפונים אחרים בשוק, אפילו בטווח המחיר הזול, ולא היה מזיק שיפור קטן במחלקת הבאסים.

פיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חלק פחות אהבנו: הרמקול/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

אתר DxOmark דירג לאחרונה את המצלמה של הפיקסל 7 פרו במקום הראשון, ואז הגיע ה-Huawei Mate 50 Pro ודחק אותו למקום השני. ועדיין, המצלמה של סמארטפון הדגל של גוגל קיבלה ציון גבוה וגרפה עד כה שבחים מצד עיתונאים - ובצדק. מדובר במערך צילום מתקדם במיוחד, ונכון לכתיבת שורות אלה הפיקסל 7 פרו כולל את אחת המצלמות המתקדמות שתמצאו בסמארטפון.

ובואו נדבר קצת נתונים: מדובר בחיישן ראשי של 50 מגה-פיקסל, עדשה רחבה של 12 מגה-פיקסל וחיישן ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל, המאפשר צילום בזום אופטי פי 5 ומציע גישה גם לזום היברידי (בטכנולוגיית Super Res Zoom) עד פי 30. לצד זה, מוסיפה גוגל יכולות בינה מלאכותית שתשפר את הצילומים, בהן שיפור גוון עור בהתאם לתאורה וניקוי כתמים ואובייקטים מתמונות באמצעות "מחק הקסם". כך למשל, אם צילמתם אלמנט שאתם רוצים להעלים מהתמונה, אפשר לסמן אותו עם האצבע (בעיגול) - והוא נעלם כלא היה.

בכל מקרה, התוצאות שמוציא את הפיקסל 7 פרו מעוררות השתאות. התמונות שצילמנו כללו איזון תאורה מושלם (על גבול המושלם מדי), חדות ורמת פירוט גבוהה במיוחד עם צבעים תואמים למציאות כך שכל גוון מיוצג בצורה אמינה. כמו כן, גם כאשר פתחנו את התמונות במסך גדול, 32 אינץ' ו-55 אינץ', ניתן לראות בבירור את רמת הפירוט הגבוהה. בנוסף, גם צילום המאקרו מספק תוצאות מרהיבות, עם פירוט שלא בטוח שתצליחו לראות בעין.

צילום עם הפיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התוצאות שמוציא את הפיקסל 7 פרו מעוררות השתאות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
איזון תאורה מושלם. צילום עם הפיקסל 7 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו מרהיב/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 7 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פרט נוסף שחשוב להתעכב עליו הוא מצב צילום לילה. כמו בדרך כלל, רוב המצלמות מתקשות יותר בלילה. הפיקסל 7 פרו מצליח להציג שיפורים משמעותיים בלי להתאמץ בהשוואה לדור הקודם, ובניגוד ללא מעט סמארטפונים אחרים התוצאות די סבירות, עם רמת פירוט די טובה וללא תאורה מלאכותית מוגזמת.

צילום לילה עם הפיקסל 7 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם פירוט גבוה במיוחד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

הפיקסל 7 פרו הוא מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר שתמצאו כרגע, וכזה שמציג את חווית האנדרואיד הטובה ביותר. זאת, בעיקר הודות לעובדה שהוא מכיל מערכת הפעלה טהורה ללא תוספות מיותרות, חומרה של גוגל, מערך צילום מרשים במיוחד ועיצוב יוקרתי. המחיר הוא 3,599 שקלים ביבוא מקביל של רשת גו-מובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully