וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו נוסעת בזמן? ההסבר לטלפון הסלולרי שהתגלה בסרטון מ- 1938

10.11.2022 / 13:23

חובבי הקונספירציות בטוחים שהתיעוד של אישה בסוף שנות ה-30 מדברת במכשיר שדומה מאוד לטלפון סלולרי מודרני היא הוכחה לקיומם של נוסעים בזמן - אבל אז הנין שלה סיפק את ההסבר

אישה עם טלפון נייד בשנת 1938?/יוטיוב

אישה שמופיעה בסירטון (אמיתי לגמרי) משנת 1938 היא "הוכחה" שנוסעים בזמן אכן קיימים, כך משוכנעים חובבי הקונספירציות. למה? בגלל שהאישה בתיעוד שצולם לפני 84 שנים נראית משוחחת בטלפון נייד, עשרות שנים לפני שהטכנולוגיה הזאת בכלל הומצאה.

הסירטון בשחור ולבן צולם מחוץ למפעל בארצות הברית במהלך שנות ה-30 של המאה הקודמת, ומשך מעל ללחצי מיליון צפיות. בסירטון נראית אישה צעירה לבושה בבגדים שמתאימים לתקופה, הולכת לצד קבוצה של אנשים. היא מדברת לתוך מכשיר שצמוד לאוזן שלה ואז מנמיכה אותו. כשהיא מורידה את היד שלה המכשיר נראה באותו הגודל והצורה של טלפונים סלולרים בני ימינו ממש. אז האם באמת מדובר באישה שנסעה בזמן?

צפו ושפטו בעצמכם

אז מה קורה כאן?

התיאוריות והטענות לפיהם מדובר בנוסעת בזמן ממשיכים למרות שכבר שהסרטון צץ לראושנה ב-2013 אחד מהמגיבים ביוטיוב סיפר שהאישה הזאת היא אם סבתו והיא אכן השתמשה בטלפון אלחוטי נסיוני באותו הזמן. המכשיר פותח על ידי חברת טלפונים במסצ'וסטס שהייתה בשליטת ענקית התעשייה האמריקאית דופונט.

"היא הייתה אז בת 17", הוא כתב, "שאלתי אותה על הסרטון הזה והיא זוכרת את זה די בבירור. היא אומרת שלדופונט היתה מחלקת תקשורת וטלפוניה במפעל. הם התנסו עם טלפונים אלחוטיים. גרטרוד וחמש נשים נוספות קיבלו את הטלפונים האלחוטיים האלה לבדיקה במשך שבוע. בסרטון גרטרוד מדברת עם אחת המדעניות שאוחזת בטלפון אלחוטי אחר שנמצאת מימינה כשהיא עוברת."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אישה עם טלפון נייד בשנת 1938. Youtube, Giphy
אישה עם טלפון נייד בשנת 1938/Giphy, Youtube

טלפונים אלחוטיים בשנות ה-30? שאר הצופים בסרטון היו סקפטיים. בתשובה לגולשים ביוטיוב שתהו מדוע מכשיר כל כך מדהים ומתקדם לא קיבל שום תשומת לב במשך כמה עשורים, הנין של האישה מהסרטון האשים את בעלי המפעל: "אולי הם החליטו שזה מתקדם מדי עבור האנשים והם נטשו את הרעיון. ככה זה קורה - רעיונות צצים, יוצרים להם אבטיפוס ולפעמים כמו הטלפון הזה הם נשכחים עד שמישהו מגלה איזה סרט אבוד של הטלפון האלחוטי הראשון בעולם ומתפעל ממנו". הבחור גם טען שהטלפון עדיין קיים בקופסת זכוכית איפשהו. (בהאפטינגטון פוסט כתבו שהם יאמינו לזה כשיראו את זה).

דייוויד מיקלסון, מייסד Snopes.com, אתר שמתמחה בניתוח ואימות של תיאוריות קונספירציה פופולריות, אמר שקשה להפריך את האמינות של סרטונים כאלה, בדיוק כמו שקשה להוכיח את אמיתותם. "אתה יכול לקחת כל פיסת צילום ממלחמת העולם השנייה שמראה מישהו מחזיק משהו ליד ראשו ומדבר, ולטעון שזה נוסע בזמן שמשתמש בטלפון סלולרי", אמר מיקלסון. "הסרטים מאז אינם ברזולוציה מספקת כדי לראות מה האנשים באמת מחזיקים ביד. זה יכול להיות כל דבר, מממחטה ועד מכשיר שמיעה. בנוסף הסרטון הזה שקט, אז אפילו אי אפשר לדעת אם האישה הזו מנהלת שיחה דו כיוונית".

מיקלסון הוסיף שזה סביר שדופונט פיתחה סוג של אבטיפוס לטלפון נייד, בדומה למכשיר קשר - ובכל זאת, הוא סקפטי שזה המקרה: "אני בספק שמכשיר ניסיוני שכזה נמסר רק לאישה צעירה שעובדת במפעל. ולמה אין עוד תיעודים שלו?".

חברת דופונט לא הגיבה מעולם לטענות לפיהם פיתחה גרסה כלשהי של טלפון נייד בשנות ה-30 של המאה ה-20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully