וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט מאסק: טוויטר איבדה יותר ממיליון משתמשים בשבוע אחד

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 11:40

האיש העשיר בעולם רצה לעשות מהפכה ברשת החברתית והצליח להרגיז כמות לא מבוטלת של משתמשים - שנטשו. בינתיים, מייסד טוויטר מבקש סליחה מהעובדים על גל הפיטורים - ולחרם הפרסום נגד הפלטפורמה מצטרפת גם ענקית תעופה

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

מאז שאילון מאסק סיים את עסקת הרכישה של טוויטר בשבוע שעבר תמורת 44 מיליארד דולר, הוא עושה מהפכות ברשת החברתית, ואפילו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תקף את המיליארדר וטען כי הוא "קנה פלטפורמה שפולטת שקרים בכל העולם". כעת, חברת התעופה האמריקנית יוניידט אירליינס הודיעה כי היא מצטרפת לרשימת החברות, בהן ג'נרל מוטורס ואאודי, ומפסיקה את הפרסום בפלטפורמה.

עד כמה למחאה יש השפעה? יותר ממיליון משתמשים נטשו את טוויטר בין התאריכים 27 באוקטובר ל-1 בנובמבר, כך עולה ממחקר של חברת Bot Sentinel, החוקרת פעילות בוטים ברשת החברתית הפופולרית. בחברה מעריכים שכ-877 אלף חשבונות הושבתו בשבוע אחד ועוד 497 אלף הושעו מהפלטפורמה - כך לפי דיווח באתר "דיילי מייל" האנגלי.

"ראינו עלייה באנשים שמבטלים את החשבונות שלהם. אנחנו מאמינים שהעלייה בהשבתות היא תוצאה של אנשים שנסערים מכך שאילון מאסק רכש את טוויטר והחליטו לבטל את החשבונות שלהם כמחאה", אמר כריסטופר בוזי, מייסד Bot Sentinel. הערכות הן שהמשתמשים שעזבו יעברו לרשתות חברתיות אחרות כמו Mastodon.

טוויטר. רויטרס
"ראינו עלייה באנשים שמבטלים את החשבונות שלהם". טוויטר/רויטרס

מאסק לא חסך מהלחץ שלו על עובדיו החדשים, אחרי שהשתלט לחלוטין על החברה. הוא הודיע (בציוצים כמובן) על שורה של שינויים - בהם להחזיר את Vine, פרויקט הסרטונים הקצרים של טוויטר והכריז על הקמה של מועצת פיקוח תוכן לטוויטר. על פי הערכות, הקפאת הפרסום על ידי חברות ענק עשוי להתרחב בימים הקרובים ולהביא לפגיעה קשה עוד יותר בהכנסות של החברה. אמש (שבת) הושקה באופן רשמי האופציה לרכוש את תג מאומת (ה-"וי הכחול") תמורת 8 דולר בחודש לכל מי שיחפוץ בכך.

מנכ"ל טוויטר לשעבר ומי שהיה ממייסדיה, ג'ק דורסי, התנצל אמש על גל הפיטורים בציוץ בטוויטר, וכתב: "אנשים בטוויטר בעבר ובהווה הם חזקים. אני מבין שרבים כועסים עליי. אני אחראי לכך שכולם נמצאים בסיטואציה הזו. הגדלתי את החברה מהר מדי. אני מצטער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully