וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרים על מאדים: נמצאו אתרי מגורים אפשריים על הכוכב האדום

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 7:16

בכנס של האגודה הגיאולוגית של אמריקה בחודש שעבר, הוצגו 9 מערות אפשריות שישמשו כמחסה ראשוני לאסטרונאוטים שינחתו על מאדים. כך נבחרו הבתים האפשריים

מאדים. AP
מאדים/AP

אמנם יש את הבדיחה הקבועה על פתיים של - "יש לי חלקת אדמה על הירח למכור לך", אבל על מאדים כבר יש מי שצד נדל"ן, או ליתר דיוק: מחסה ומגורים אפשריים וזו סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א - עבור האסטרונאוטים שעתידים לנחות על מאדים בשנים הקרובות. במצגת שהוצגה לאחרונה במפגש האגודה הגיאולוגית של אמריקה, חוקרים איתרו תשע מערות אפשריות למגורים על פני הכוכב האדום. כולן תת
קרקעיות בחלקן או בעיקרן והן קרובות לאתרי נחיתה אפשריים, כך שניתן להגיע אליהן עם רכב נחיתה קל.

המערות שאותרו הם בגובה של מתחת ל-1,100 מטר, העדיפים לאתרי נחיתה, שכן הבדלי הגובה נותנים לכלי הנחיתה עוד זמן להאט כשהם עוברים באטמוספירה הדלילה של מאדים, הסבירה הגיאולוגית. מבנים אלה יספקו מחסה ראשוני לאסטרונאוטים מתנאי מזג האוויר הקשוחים של מאדים, אומרת ניקול ברבדליאס, גיאולוגית מאוניברסיטת אריזונה. כדי לאתר את הנדל"ן המבוקש, נעזרו ברבדליאס וחבריה בקטלוג המערות של מאדים (יש חיה כזו), המבוסס על צילומים שנאספו על ידי כלי המחקר "אודיסיאה", ולוויין מחקר שחג מעל פני הכוכב.

האזור בו נמצאו המערות על מאדים. NASA/JPL/University of Arizona,
האזור בו נמצאו המערות על מאדים/NASA/JPL/University of Arizona

בתחילה נאספו 139 אתרים אפשריים העונות להגדרות החיפוש של צוות הגיאולוגים, והשותפים למחקר בדקו ידנית צילומים של כל אחד מהם. מהם נופו אלה שהתגלו כרכסים ולא נקיקים, ואז ניתחו את הנותרים. החוקרים התמקדו רק באלה הנמשכים מרחק מסויים מתחת לאדמה, מה שהוביל לתשע המערות הסופיות.

האתר הגדול מביניהם, הוא בגודל של יותר ממגרש פוטבול, והוא זה ששווה בדיקה מעמיקה יותר. יחד עם זאת, אף אחד מכלי המחקר שכרגע משוטטים על מאדים קרובים מספיק כדי לבדוק מקרוב את אתרי הנחיתה האפשריים, ואת המשימה הזו יצטרכו למלא כרגע לווייני המחקר המקיפים את מאדים במסלול מעליו, כדי לאתר בית מתאים לבני אדם, לכשינחתו על מאדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully