וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אפל רוצה להיפרד מ"היי סירי"

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 10:06

כולנו מכירים את הסייענית הקולית של אפל, ובקרוב יהיה הרבה יותר קל לפנות אליה - באמצעות מילה אחת בלבד. "מדובר באתגר טכני הדורש כמות משמעותית של הכשרת בינה מלאכותית"

סירי. ShutterStock
סירי/ShutterStock

העוזרת הקולית סירי (Siri) של אפל הפכה לאחת הוותיקות והאהובות בעולם, בעיקר בזכות צירוף המילים "היי סירי". כעת, לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, נראה שבאפל רוצים להפוך את חווית השימוש לפשוטה יותר ולקצר את הפקודה הנדרשת להפעלת הסייענית למילה אחת בלבד - "סירי". "מדובר באתגר טכני הדורש כמות משמעותית של הכשרת בינה מלאכותית ועבודה הנדסית בסיסית", נכתב בדיווח.

עוד פורסם כי אפל בוחנת את שינוי הביטוי בסירי בחודשים האחרונים ועשויה לשחרר אותו בשנה הבאה או ב-2024, בהתאם להתקדמות הפיתוח והבדיקות. אחד האתגרים שניצבים בפני אפל הוא לוודא שהעוזרת הקולית מסוגלת להבין את הביטוי במספר רב של מבטאים וניבים שונים. כמו כן, דווח שאפל פועלת לשלב את סירי ביישומים ושירותי צד שלישי (שאינם של אפל).

טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
אפל בוחנת את שינוי הביטוי בסירי בחודשים האחרונים. טים קוק, מנכ"ל אפל/GettyImages

ההחלטה של אפל לשנות את הביטוי שמפעיל את סירי היא לא הפתעה גדולה. אלקסה (Alexa) של אמזון מזהה פקודה באמצעות מילה אחת בלבד - "אלקסה". אצל גוגל אפשר למצוא שני ביטויים - "היי גוגל" ו-"אוקיי גוגל". וזה לא הכל, מאחורי הקלעים אפל רוצה שנוכל לנהל מעין שיחה עם סירי, כך שנוכל לבקש ממנה לבצע פעולות נוספות ללא קריאה חוזרת (משהו שכבר קיים בגוגל ובאמזון).

סירי נוסדה בדצמבר 2007 על ידי דאג קיטלוס ואדם צ'ייר. ב־13 באוקטובר 2008 הודיעה החברה על גיוס מימון בסך 8,500,000 דולר. ב-28 באפריל 2010 נרכשה על ידי אפל וב-4 באוקטובר 2011 שולבה במערכת ההפעלה של האייפון 4S. התמיכה בעברית הגיעה מאוחר יותר - ב-2016.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • סירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully