וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא הדמיה: כך נראה אייפון 13 פרו בגרסה מתקפלת

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 14:56

אפל רחוקה מלהיכנס לשוק המוצרים המתקפלים. בינתיים, מהנדס סיני הקדיש שנה שלמה כדי ליצור את האייפון המתקפל הראשון בעולם - שמתפקד באופן מלא. כך זה נראה

אייפון 13 פרו מתקפל. @KJMX, צילום מסך
מתפקד באופן מלא: האייפון 13 פרו בגרסה המתקפלת/צילום מסך, @KJMX

שמועות על האייפון המתקפל צצות להן מפעם לפעם כבר תקופה ארוכה למדי, ולפי הדיווחים האחרונים זה עשוי לקרות רק ב-2024 או 2025, אם בכלל. בינתיים, אייפון ראשון מסוגו עם מסך מתקפל אשר מתפקד באופן מלא הוצג לראשונה על ידי מהנדס ויוטיובר סיני, כשהוא זוכה לכינוי-הלא-הרשמי "אייפון V". לא מדובר במוצר שמיועד למכירה, ובשביל ליצור אותו היה צורך בהמון יידע, זמן וחלקים. התוצר הסופי מבוסס על דגם האייפון 13 פרו, ולדבריו של המהנדס העבודה על המכשיר ארכה כשנה.

החצי התחתון (מדובר במכשיר בתצורת צדפה) מכיל את לוח האם עם שבב ה-Apple A15 Bionic של אפל והזיכרון, בעוד שהחצי העליון מכיל את הסוללה, החיישנים והמצלמות. בסרטון שפורסם בערוץ היוטיוב של המהנדס הוא מספר כי למד את המבנה של ה-Galaxy Z Flip, כאשר הצירים ששימשו להרכבת המכשיר המתקפל נלקחו מ-Moto Razr 2020 של מוטורולה, והגוף הודפס במדפסת תלת-מימד. כדי ליצור חוויה טובה יותר למסך מתקפל נעשה שימוש בגרסת iOS מותאמת אישית שנפרצה באמצעות Jailbreak.

לפי דיווח שפורסם בשבוע שעבר באתר The Elec, המסקר את עולם הטכנולוגיה הקוריאני, מקורות בחטיבת המובייל של סמסונג קיימו פגישה עם ספקים, שם נאמר כי הערכות הן שאפל תכריז על מוצר מתקפל ב-2024. עם זאת, לפחות לפי סמסונג, המכשיר הראשון לא יהיה טלפון, קטגוריית מוצרים חדשה שתספק מוצרים דו-שימושיים - כמו טאבלט שהופך למחשב. גם לפי דיווח מוקדם יותר השנה של המדליף רוס יאנג (Ross Young), שכבר הוכיח בעבר כי יש לו קשרים בשרשרת האספקה, המוצר המדובר יגיע מסך בגודל של 20 אינץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully