וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מפטרת כ-13% מכוח האדם שלה ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 14:28

צוקרברג: "אני לוקח אחריות על ההחלטות האלה ולמקום שהגענו אליו. אני יודע שזה קשה לכולם, ואני מבקש להתנצל בפני אלו שנפגעו". לפי שעה לא ברור באילו מחלקות יתבצעו הפיטורים ואילו שלוחות של החברה בעולם יכללו ביניהם

מטא. GettyImages
מטא/GettyImages

דרמת ענק: מטא (פייסבוק) הודיעה היום (רביעי) על פיטורים כ-11 אלף עובדים המהווים כ-13% מסך כוח האדם של החברה ברחבי העולם. בהודעה בבלוג הרשמי של החברה, כתב צוקרברג: "אנחנו גם נוקטים במספר צעדים נוספים כדי להפוך לחברה רזה ויעילה יותר על ידי קיצוץ בהוצאות לפי שיקול דעת והארכת הקפאת הגיוס שלנו עד לרבעון הראשון. אני לוקח אחריות על ההחלטות האלה ולמקום שהגענו אליו. אני יודע שזה קשה לכולם, ואני מבקש להתנצל בפני אלו שנפגעו". את ההודעה קיבלו העובדים הרלוונטיים היום וזהו הצמצום המשמעותי ביותר בהיסטוריה של החברה.

"בתחילת דרכה של הקורונה, העולם עבר במהירות לאינטרנט, והגל של המסחר המקוון הוביל לצמיחה מוגזמת בהכנסות. אנשים רבים חזו שזו תהיה האצה קבועה שתימשך גם לאחר סיום המגפה", הוסיף צוקרברג. "אני מאמין שמזלזלים בנו כחברה היום. מיליארדי אנשים משתמשים בשירותים שלנו כדי להתחבר, והקהילות שלנו ממשיכות לגדול. הליבה שלנו היא בין הרווחיות ביותר שנבנו אי פעם עם פוטנציאל עצום לפנינו. ואנחנו מובילים בפיתוח הטכנולוגיה במטרה להגדיר את עתיד החיבור החברתי ואת פלטפורמת המחשוב הבאה. אנחנו עושים עבודה היסטורית חשובה. אני בטוח שאם נעבוד ביעילות, נצא מהמשבר הזה חזקים ועמידים יותר מאי פעם".

נכון לספטמבר 2022, במטא העולמית מועסקים יותר מ-87 אלף עובדים. תנאי הפיטורים שתעניק מטא-פייסבוק לעובדים המפוטרים בארה"ב יהיו 16 שבועות נוספים בתשלום - ועוד שבועיים נוספים על כל שנת עבודה בחברה. עוד יקבלו העובדים כיסוי ביטוחי בריאות להם ולמשפחותיהם למשך שישה חודשים.

לפי שעה לא ברור באילו מחלקות יתבצעו הפיטורים ואילו שלוחות של החברה בעולם יכללו ביניהם, כך שהחשש בקרב עובדי החברה בישראל קיים, אך לפי שעה לא קיבל איש מהם הודעה על פיטוריו. מהלך ההתייעלות של מטא-פייסבוק היה צפוי נוכח הירידה בשוויה והתחושה שצריך "לעשות משהו" שיישדר למשקיעים שנעשים צעדים בכדי לשפר את רווחיות החברה.

יחד עם זאת, חלק מבעלי המניות בחברה, שפנו למייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, עוד טרם פרסום הדוחות הכספיים המאכזבים של מטא, בדרישה לבצע מהלך התייעלות שיכלול שחרור של עשרות אחוזים מעובדי החברה וספק אם המלהך הנוכחי שכולל פיטורים של כמה אלפי עובדים "בלבד" יניח את דעתם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully