וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Urbanista Los Angeles: אוזניות סולאריות עם סוללה שלא נגמרת

13.11.2022 / 8:39

אוזניות שלא צריכות טעינה אף פעם? דגם "לוס אנג'לס" של Urbanista השוודית מתיימר לעשות בדיוק את זה בזכות טעינה סולארית חדשנית דרך קשת האוזניות שממירה אור שמש לחשמל. בדקנו

Urbanista Los Angeles. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Urbanista Los Angeles/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

כשפנתה אלינו היח"צנית של Urbanista עם ההצעה לסקור את ה-Los Angeles, אני והעורך נאנחנו. עוד אוזניות אלחוטיות מבטלות רעשים? פיהוק. אבל אז היא הוסיפה את המילה "סולאריות". פה נזקפו לנו האוזניים. אוזניות סולאריות? טוב, עכשיו תפסת את תשומת הלב שלנו. במדינה כמו ישראל, אוזניות הנטענות סולארית הן דבר מתבקש ומסקרן.

אורבניסטה היא חברת אוזניות שוודית, שנוסדה ב-2010, ויוצרת אוזניות שזוכות כולן לשמות ערים גדולות בעולם (ומכאן השם לוס אנג'לס, שטופת השמש), יש לה מבחר גדול של אוזניות למכירה, רובן אגב אוזניות TWS שיושבות בתוך האוזן, אבל דגם לוס אנג'לס מבוסס על דגם "מיאמי" שלהם, שהן אוזניות Over Ear לא גדולות במיוחד.

בלוס אנג'לס, החלק העליון של קשת האוזניות הוחלף בכיסוי של חומר בשם Powerfoyle, שהוא בעצם תא פוטואלקטרי גמיש - שממיר אנרגיית אור (שמש או תאורת פנים מלאכותית) לאנרגיה חשמלית שגם טוענת את הסוללה הפנימית, מה שבתיאוריה הופך את הלוס אנג'לס של Urbanista לאוזניות שלא זקוקות לטעינה אף פעם ותמיד מוכנות לפעולה. האם זה מתקיים בפועל? יצאנו לבדוק.

אוזניות Urbanista Los Angeles. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
במדינה כמו ישראל, אוזניות הנטענות סולארית הן דבר מתבקש ומסקרן./וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מבנה ועיצוב

ה-Urbanista Los Angeles מגיעות בשני צבעים אפשריים: שחור וגוון חול-שמפניה מעניין, שאותו קיבלנו לסקירה. המבנה שלהן נקי וסולידי: כריות אוזניים עבות, שמאחוריהן יושבים בתי הרמקולים העגולים. בבית ימין, כפתור ההפעלה/זיווג בלוטות' וכפתורי הווליום ברצף אחד, שאולי טיפה קרוב מדי.

בבית שמאל, שקע הטעינה (USB-C כמובן), נורית חיווי וכפתור הבורר של ביטול הרעשים עם שלושה מצבים - ביטול רעשים, האזנה סביבתית וכבוי שכאן משום מה נקרא "ברירת מחדל". לחיצה ארוכה יכולה להפעיל גם סייענית קולית (לבחירה, ניתן לשינוי באפליקציה). חבל שלא כללו כאן שקע אוזניות מסורתי או מתאם לחיבור מטוסים.

בתי הרמקולים יושבים על צירי מתכת שנראים חסונים למדי, ומחוברים לקשת שגם היא מרופדת היטב (האופנה הנוכחית היא לעשות קשתות דקות ולא מרופדות, ודווקא שמחתי למצוא כאן קשת מרופדת), ובחלקה העליון כאמור, תא ה-Powerfoyle בשחור (על הטכנולוגיה עצמה ראו בסעיף חיי סוללה). בתי הרמקולים סובבים על צירם, אבל האוזניות האלה לא ניתנות לקיפול מלא, גם בגלל ה-Powerfoyle. קטע חמוד הוא שנרתיק הנשיאה פתוח בחלקו העליון, כך שהאוזניות יכולות להמשיך להיטען גם כשהן לא בשימוש.

מבחינת נוחות על הראש, הן נוחות אם כי יש לאוזניות הללו תחושה קצת דחוסה על האוזניים ובשימוש ממושך הן מורגשות על הראש. מה שכן, העיצוב הזה מבודד רעשים גם באופן פסיבי, ועוד לפני שהפעלנו את הבידוד האקטיבי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
Urbanista Los Angeles. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
בבית ימין, כפתור ההפעלה/זיווג בלוטות' וכפתורי הווליום ברצף אחד, שאולי טיפה קרוב מדי/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

איכות צליל

ל- Urbanista Los Angeles יש איכות צליל לא רעה בכלל, אפילו קצת מפתיעה לרמת המחיר שלהן. איכות הצליל הגונה ועם צליל חם. בואו נצלול לפרטים:

הבאס של ה- Urbanista Los Angeles נשמע נעים ופאנצ'י, הוא לא חובט באוזניים מאוד אבל ניכר ונוכח גם טווחי הביניים שלהן סבירים ונקיים. שחזור הצלילים הגבוהים של האורבניסטה גם הוא סביר, אפילו מפתיע לעתים, אבל באיזון הכללי ניכר שהטווחים הגבוהים טיפה נבלעים בתוך הבאסים. כשהפעלתי את פרוטוקול ה-AAC לאיכות צליל גבוהה של קוואלקום שהאוזניות תומכות בו, ניכר שיפור משמעותי בפירוט ובהפרדה של הצלילים, כך שבהשמעה מסמארטפון ממש אין לי תלונות.

לרוב הז'אנרים, האוזניות האלה יותר ממספקות, וכאמור נותנות איכות צליל טובה מאוד לרמת המחיר שלהן. מבחינת במת צליל, הצליל שלהן, כמו הגוף והתחושה שלהן על האוזניים, קצת דחוס בכללי והבמה צרה במקצת. מה שכן, שמתי לב שביטול הרעשים הפעיל כשמופעל, דוחס את הצליל עוד קצת.

ואם כבר הזכרתי ביטול רעשים, הוא מוצלח. שוב, הוא לא מתחרה באוזניות דגל מהתחום כמו סוני, בוז או סנהייזר שגם עולות אלף שקלים וצפונה, אבל הוא עושה את העבודה, ומבטל בהצלחה את רעשי הרחוב הרגילים, כמו גם רעשים של אוטובוסים וכדומה. איכות השמע הטלפונית גם היא טובה, ולא שמענו בעיות בשיחות טלפון איתן או תלונות מהצד שני.

Urbanista Los Angele. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ביטול רעשים מוצלח. Urbanista Los Angele/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

קצת קשה להעריך חיי סוללה עבור אוזניות שלכאורה, כל הזמן נטענות. אבל הטענה הזו נכונה רק כשהייתי איתן בשמש ישירה. אז הן נטענות - לא בקצב היסטרי, אבל נטענות. קצת על ה-Powerfoyle, החומר שמספק לאוזניות את אנרגיית השמש: מדובר בחומר פוטואלקטרי גמיש, שפותח בידי חברה בשם אקסגר, גם היא שוודית. היופי בו הוא הגמישות הפיזית, שמאפשרת למתוח ולעקם אותו, והוא עדיין יעשה את העבודה, בניגוד לתאים סולאריים מסורתיים. מלבד האוזניות האלה של Urbanista, הוא קיים בדגם אחר של החברה, אוזניות TWS בשם פיניקס על המנשא שלהן, כדי לספק גם להן טעינה באור שמש, על קסדת אופניים נטענת סולארית, ולאחרונה אקסגר גם הכריזו על אוזניות סולאריות נוספות בשיתוף עם אדידס.

קטע חמוד שקיים באפליקציה של Urbanista הוא שיש תצוגה וחיווי מתי האוזניות נטענות ומתי הן נפרקות. זה קצת הופך את זה למשחק - האם אפשר להביא אותן לנקודה שממנה הן נטענות ולא נפרקות? וזה בסך הכל לא הרבה: אם הן מקבלות שווי זרם של 6 או 7 מיליאמפר/שעה, הן יטענו. תרגילים כמו לשים אותן מתחת למנורת שולחן לא ממש עובדים. צריך לפחות שתי נורות חזקות כדי לטעון אותן, ויש לשער שהבזבוז של הנורות מבזבז את אותה כמות חשמל שנדרשת כדי לטעון אותן. שמש עדיפה.

כך או כך, פעם אחת טענתי אותן לטעינה מלאה באמצעות כבל, ומאז הן לא ירדו מ-90 אחוז בכל השבועות שהשתמשתי בהן. גם ללא אור שמש, יש להן חיי סוללה מעולים של לא פחות מ-80 שעות עם ביטול רעשים מופעל, כך שהן יכולות להספיק לכם גם לטיסות ארוכות בלי לראות מטען. בקיצור, אם אתם מחפשים אוזניות שכמעט ולא צריך לטעון אותן (אלא פעם בכמה שבועות, אם אין שמש בחוץ), ה- Urbanista Los Angeles הן בהחלט אופציה בשבילכם.

Urbanista Los Angele. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
החלק העליון של קשת האוזניות הוחלף בכיסוי של חומר בשם Powerfoyle/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

סיכום

ה- Urbanista Los Angeles הן אוזניות מעניינות לפלח הביניים. איכות הצליל שלהן טובה להפתיע, ומספקת חוויית האזנה מהנה לרוב סוגי המוזיקה, והעיצוב שלהן נאה (אני חושב שצבע החול-מוזהב יקרוץ מאוד לקהל הנשי שלא פעם מחפש אוזניות שהן לא שחור, שחור, שחור ושוב שחור). וכמובן, הטעינה הסולארית שבוודאי תקרוץ לחובבי איכות הסביבה ותומכי קיימות. בתכל'ס, במדינה שטופת שמש כמו ישראל, ה- Urbanista Los Angeles הן בחירה הגיונית מאוד, במיוחד למי שמחפש חיי סוללה ארוכים עד בלתי נגמרים.

מחיר מומלץ לצרכן: 799 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully