וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שיש גם דבר כזה: הכירו את העיצוב הטכנולוגי

לצד פריחתו של עולם העיצוב, צובר תאוצה העולם הטכנולוגי. הפופולאריות הסימולטאנית של שני התחומים יוצרת ערבוב הרמוני שהולך ומתגבש לו בין שני העולמות

ניגא שף FOR HOME. איתי אבירן,
הכול טכנולוגי. תנור של ניגא שף FOR HOME/איתי אבירן

בעשור האחרון אנו עדים להתפתחות עולם העיצוב וחשיבותו בחללי הבית. עידן האינטרנט, ריבוי התערוכות, שמות גדולים, עיצובים מרשימים, שימוש בחומרים מיוחדים, הביאו את הצרכן הישראלי להכיר בחשיבות העיצוב ותרומתו לסביבה.

לצד נפלאות העיצוב פורח לו העולם הטכנולוגי. עולם לעתים מסובך, מפתיע, מקל, מעניין, וללא ספק נמצא בכל מקום, ובכל תחומי החיים. כתוצאה מהפריחה הסימולטאנית של שני התחומים אנו עדים באחרונה לערבוב הרמוני שהולך ומתגבש לו בין שני העולמות.

טופ אודיו, תאורה חכמה של פיליפס. יחצ,
טופ אודיו, תאורה חכמה של פיליפס/יחצ

לדברי יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי טופ אודיו, "הקשר בין עיצוב לטכנולוגיה הולך ומתהדק לו. תוצאה של קדמה, של התפתחות, יצירה או שאפתנות, והסיבות עוד רבות, כאשר כל אלו ביחד הולידו דור שכובש את הבית - העיצוב הטכנולוגי, אותו עיצוב שהוא כבר לא נחלתם הבלעדית של אוהבי טכנולוגיה או נהנתנים במיוחד. אלה אנשים שרוצים בית קל לתפעול, בית להתפנק בו והם גם מבינים שהטכנולוגיה העיצובית או הבית החכם כפי שאנו מכירים, הוא נחלת כולם".

כדוגמא נותן גול את המערכת החדשה LEXIS שהושקה בימים אלה ומפגישה בין טכנולוגיה חדשנית לבין עיצוב מוקפד. מדובר במערכות של מתגים שמתממשקים עם מוצרי קצה כמו תאורה, מזגן, וכו, והופכים אותם לחכמים. הבשורה הגדולה היא שניתן לקיים את המהפך לבית חכם גם בלי לשפץ עכשיו את כל הבית ולשבור קירות. העולם צועד לכיוון בתים חכמים בין אם הם גדולים או קטנים. מוצרי סאונד, תאורה ועוד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המותג האיטלקי Gessi בלעדי ב-MODY. יחצ,
המותג האיטלקי Gessi בלעדי ב-MODY/יחצ

לדברי עדי לביא, סמנכ"לית שיווק ב-MODY "חלל האמבטיה מצידו לא נשאר חייב. אסלה שאינה מצריכה נייר טואלט, ועם התאמה אישית, ברז שמאיר אותנו בזמן הרחצה או כזה שמזהה את המשתמש ומכוון למענו את הטמפרטורה האהובה עליו, ראשי טוש מבית המותג GESSI עם תוכניות לריחות (לבנדר, לימונית), טמפרטורה, תאורה וזרימת מים לפי שעות היום - בוקר להתעורר, צהריים להתרענן וערב כדי להירגע עם מים חמים ובזרימה איטית".

מדיח כלים ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מדיח כלים של ניגא שף FOR HOME/יחצ

הדוגמאות עוד רבות וככל הנראה אם הזמן הן ילכו ויתרבו, הגבולות בין עיצוב לטכנולוגיה ילכו ויטשטשו והמקוריות תיבחן על פי סטנדרטיים חדשים. טוב או לא, זהו עניין אישי, אבל ברור שכך ייראה העתיד העיצובי. שופע טכנולוגיות, וגדג'טים, שמטרותיהם לסייע לנו בחיי היום יום, לפשט את הפעולות היומיומיות. כך למשל מציגה יעל מוסקוביץ', מנהלת שיווק בניגא שף FOR HOME מגוון רחב של מוצרי חשמל למטבח שעשו עליית מדרגה ניכרת לטובת נוחות המשתמש. לדוגמא תנור בעל פונקצייה לניקוי עצמי, שמזהה את סוג האוכל ובהתאם לכך את התכנית, מדיח כלים שתוך דקות בודדות מסיים את פעולת הניקוי, ועוד ועוד מוצרים שהופכים את העשייה לחוויה".

אדריכלות ליליאן בן שוהם, באדיבות שאנל מור וילונות. אלעד גונן,
אדריכלות ליליאן בן שוהם, באדיבות שאנל מור וילונות/אלעד גונן

לדברי שאנל מור, בעלת בוטיק וילונות מסבירה "לווילונות יש חלק מכובד בכל נושא הבית החכם. הבית החכם מתפקד כטיימר, המאפשר תרחישים של הווילונות החכמים בהתאם לצרכים של הלקוח ותרחישי אירוע - תרחיש לילה, תרחיש מסיבה, תרחיש רוגע וכו. תוך אפשרות לשליטה מרחוק. בעיצוב המודרני לקוחות נוטים לוותר על תריסים, כדי להגדיל את המפתחים וכניסת הנוף, כך שלווילונות תפקיד חשוב בבית. אותה טכנולוגיה גם חוסכת את המגע וכתוצאה מכך שומרת על איכות הווילון" .

זוהי עליית מדרגה שפותחת בפנינו עידן חשוב בעולם העיצוב. עולם שמשלב מעצבים לצד מהנדסים ומסורת לצד קדמה. עולם בו החוקים משתנים, וסביר להניח שגם הפרמטרים על פיהם עד כה שפטנו את העיצובים השונים ישתנו ויהפכו לטכנולוגיים יותר. נחכה לבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully