וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שעולם ההייטק במשבר, החברה הזאת עדיין פורחת

14.11.2022 / 21:59

חברות מפטרות, אחרות נקלעות לקשיים כלכליים. ענף ההייטק ידע ימים יפים יותר, אבל עדיין נשארו מקומות שטוב לעבוד בהם. מי במקום הראשון ומה המקום הכי טוב להורים?

Windows 11/מיקרוסופט

חברת דן אנד ברדסטריט חושפת בפעם השמינית את דירוג חברות ההייטק הטובות ביותר. הדירוג מתבסס על מחקר נרחב, שבחן מאות חברות הייטק וסטארטאפים ומורכב מ-4 רשימות מרכזיות המדרגות את 50 חברות ההייטק הטובות ביותר, 20 הסטארטאפים המובילים עם מתחת ל-100 עובדים ו-20 הסטארטאפים המובילים עם מעל ל-100 עובדים ולראשונה דורגו TOP10 החברות המוגדרות כקנטאורים (חברות פרטיות עם הכנסות שנתיות צפויות של 100 מיליון דולר ומעלה).

השנה, הייתה התייחסות נרחבת בדירוג גם למשבר בתעשיית ההייטק, שמשפיע על רוב חברות ההייטק וכפועל יוצא מכך מוביל לפיטורי עובדים נרחבים ואף סגירת חברות. במקרים מסוימים מדובר בחברות שבהן המשקיעים ביקשו מהחברות להתייעל ובמקרים אחרים מדובר בתאגידים שהחליטו לסגור את הסייט המקומי. בנוסף, ראינו חברות שעברו למדיניות של הקפאת גיוסים, פיטורים וקיצוץ בשכר וככל הנראה המגמה תמשיך. יחד עם זאת, חברות רבות מעידות שבזכות המשבר הכוח חזר למעסיקים והשיח של דרישות העובדים השתנה.

מיקרוסופט. ShutterStock
יש לך חלון במשרד? אתה בסדר/ShutterStock

בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2022 מדורגות 50 חברות המעסיקות למעלה מ-42,000 עובדים בישראל. חברת Microsoft מובילה גם השנה את הדירוג, במקום השני דורגה Salesforce, אשר עלתה מהמקום ה-4 ובמקום השלישי דורגה חברת Palo Alto Networks, אשר עלתה מהמקום ה-5. במקום הרביעי דורגת חברתironSource את החמישייה הראשונה סוגרת חברת Monday, אשר עשתה קפיצה משמעותית בדירוג ועלתה ממקום 8. החברה שצנחה באופן המשמעותי ביותר היא פייסבוק ישראל שבדירוג הנוכחי ממוקמת במספר 19 לעומת הדירוג הקודם בו הייתה במקום ה-7.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, אמרה: "כשאנו מסתכלים קדימה ברור לנו שנמשיך לצמוח בישראל, משום שיש כאן את הטאלנט הטוב בעולם. זו הסיבה שאנחנו משקיעים את כל מה שאפשר כדי שיהיה לעובדים שלנו טוב - הם רוצים להתפתח מקצועית, הם רוצים לעבוד על טכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים מאתגרים ולקבל הזדמנות ליזום פרויקטים חברתיים, הם רוצים גמישות וסביבת עבודה שכיף להיות חלק ממנה, וחשוב לנו לספק להם את כל זה. יש לנו במרכז הפיתוח כ-40 קבוצות מוצר שעובדות על פיתוחים שמגיעים למאות מיליוני משתמשים. אין הרבה מקומות בישראל שמאפשרים ליצור השפעה כזו."

השנה נכנסו לדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן 19 חברות חדשות שלא דורגו בשנה שעברה, כמו Lemonade, Moovit, NICE, Nvidia, Veev ו-Innovid ומספר חברות שבשנה שעברה דורגו ברשימת הסטארטאפים כמו Aqua Security, Windward ו-BigID.

בדירוג הקנטאורים קטפה את המקום הראשון חברת AppsFlyer הפועלת בתחום של ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים. במקום השני דורגה חברת Fireblocks הפועלת בתחום הקריפטו. במקום השלישי דורגה חברת Redis העוסקת בתחום תוכנת ניהול ומאגרי נתונים, במקום הרביעי דורגה HoneyBook מתחום הפינטק, שמפתחת מערכת שמאפשרת בין היתר שליחת הזמנות ללקוחות, שליחת הצעות מחיר, חשבוניות ועוד ואת החמישייה סוגרת חברת Cato Networks שנכנסה לדירוג בפעם הראשונה, פועלת בתחום הסייבר ופיתחה רשת ארגונית מבוססת ענן המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אפרת שגב. ניב קנטור,
אפרת שגב, סמנכ"לית דן אנד ברדסטריט/ניב קנטור

גם השנה, דירוג הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם, מפוצל ל-2 דירוגים נפרדים: דירוג הסטארטאפים - עד 100 עובדים ודירוג הסטארטאפים - מעל 100 עובדים, מתוך ההבנה כי קיים הבדל מהותי הנובע בעיקר מהתקציבים שיש לחברות להשקיע בעובדים.

בדירוג הסטארטאפים עם למעלה מ-100 עובדים קטפה את המקום הראשון חברתSilverfort , שפועלת בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להפעיל אימות וגישה מאובטחים באופן אחיד על כלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית. רק בחודש אפריל החברה גייסה 65 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן Greenfield Partners. במקום השני דורגה חברת Ermetic, שפועלת גם היא בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה לזיהוי ומניעה של איומי אבטחה בסביבות ענן. בחודש דצמבר 2021 גייס הסטארטאפ 70 מיליון דולר בסבב B בהובלתQumra Capital . במקום השלישי דורגה Snappy Gifts, שפיתחה פלטפורמה לשליחת מתנות אונליין ובמאי 2021 גייסה 70 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן GGV Capital. במקום הרביעי דורגה חברתPentera , שפיתחה מערכת המדמה תקיפות סייבר על חברות ומבצעת בדיקת חדירות אוטומטית במטרה להעריך את מידת החסינות של הארגון מפניהן. החברה גייסה בינואר האחרון 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר בהובלת קרן K1 Investment Management. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת WSC Sports, שפיתחה פלטפורמת שידורי הספורט קצרים וגייסה בפברואר האחרון 100 מיליון דולר בסבב C בהובלת ION Crossover Partners (ICP).

יוני בלוך מייסד ומנכ"ל eko בנוגע לזכיה במקום הראשון בטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהן מתחת ל-100 עובדים שנה שניה ברציפות: "להיות הסטארטאפ שהכי טוב לעבוד בו זה הישג מדהים, להיות כזה שנתיים ברציפות כבר אומר שגם הדרך שאנחנו עושים היא הנכונה. זה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם וזה לא יאמן שגם בשנה כל כך מטורפת ומלאת תהפוכות הצלחנו לעבוד ביחד, להתקדם, וכל הזמן לשמור על אוירה שכיף להיות חלק ממנה".

הורים? כדאי לכם להגיע לכאן

מעבר לרשימות הדירוג שפורסמו, נחשפות עוד 3 רשימות העוסקות בחברות ההייטק והסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהן להורים, החברות שהכי מקדמות מדיניות של גיוון והכללה ולראשונה, דורגו חברות ההייטק והסטרטאפים בדירוג החברות שהכי תורמות לקהילה.

שם החברה (לפי ה-ABC)

  • Anaplan Israel
  • AppsFlyer
  • Intuit
  • IronSource
  • Microsoft Israel R&D center
  • monday.com
  • Panaya
  • Salesforce Israel
  • SAP R&D Center in Israel
  • SentinelOne

עובדי חברות ההייטק משתייכים לרוב לקבוצת גיל צעירה בעלת משפחה עם ילדים קטנים ולכן קיימת חשיבות לעבוד בארגון שמטיב עם הורים ומאפשר להם סביבת עבודה נוחה ומותאמת. בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן להורים - נבחו ההטבות שהחברות מעניקות להורים, תוך כדי שמירה על work life balance. בין ההטבות ניתן למנות קייטנות לילדי ההורים, חופשת הורות בתשלום, מענקי ומימון אימוץ ועוד.

דוגמה לכך היא חברת Salesforceשמסבסדת טיפול בילדים ומעניקה החזר של 500 דולר בחודש. החברה מאריכה את חופשת ההורות ל-26 שבועות בתשלום לאימהות (או למטפל הראשי) ו-12 שבועות לאבות (או למטפל המשני). בנוסף, החברה מסבסדת 36,000 ש"ח בשנה לטיפולי פוריות ו/או אימוץ לכל עובד. כמו כן, עובדי החברה זכאים 6 שבועות חופשה בתשלום לטיפול בבן משפחה חולה/פצוע הזקוק לעזרה. החברה הטעימה מודל עבודה גמיש - עבודה מהבית במתכונת מלאה או עבודה גמישה מהבית. החברה משקיעה בפעילויות וימי כיף בחופשות באמצעות אירועי משפחות (פארק מים, סרטים, הופעות), סדנאות (בישול, יוגה, שעות סיפור, אומנים), ופעילויות בתוך החברה ומחוצה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully