וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לקנות טלוויזיה למונדיאל? כך תבחרו את האחת עבורכן

שפריר מוזס-כהן, טור אורח

15.11.2022 / 11:37

ממש בקרוב תישמע שריקת הפתיחה של מונדיאל 2002 בקטאר, ובמידה ואתם לא נמנים בין הישראלים שטסו לראות משחקים, איך תתחדשו במסך איכותי?

כדורגל במונדיאל. ShutterStock
אחרי החזרה לשגרה מגיעה חגיגת כדורגל/ShutterStock

לחלק מהאנשים התקופה הזאת נקראת חזרה לשגרה. חופשת הקיץ הסתיימה, תקופת החגים חלפה, התחילה שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות - הכל רגיל כמו בכל שנה. אבל למיליארדי אוהדי הכדורגל בארץ ובעולם זאת לא שנה רגילה. אמנם אנחנו רק בחודש נובמבר, אבל בעוד פחות מחודש העולם כולו עוצר את נשימתו שהכוכבים הכי נוצצים ימריאו לקטאר ותשמע שריקת הפתיחה של מונדיאל 2022, אירוע הכדורגל הגדול בעולם המתקיים פעם ב-4 שנים. חודש משחקים שבסופם תניף אחת הנבחרות את הגביע ותוכרז כאלופת העולם החדשה.

בחודש המשחקים הצפוף יגדשו אלפי אוהדים, וביניהם גם ישראלים, את האצטדיונים המפוארים בקטאר שנבנו לכבוד האירוע ויזכו לראות את הכוכבים הגדולים ביותר בפעולה בגודל טבעי. אם לא הצלחתם להשיג כרטיס למשחק, ואתם עדיין מעוניינים לראות את כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי במונדיאל האחרון שלהם - הפתרון הוא להתרווח בסלון הביתי מול מסך טלוויזיה איכותי, ולהרגיש כאילו אתם ביציעים.

במסכי טלויזיה, כמו במוצרי חשמל אחרים, ההיצע גדול ולא כולם בקיאים ברזי התחום, לא יודעים מה הדברים שאותם אנחנו צריכים לבדוק ולשאול את המוכר לפני שבוחרים את המסך המיוחל. כדי לעשות סדר בכל הבלגן פנינו אל המומחים של קבוצת המילטון, יבואנית מוצרי שיאומי בישראל, הנחשבים לאוטוריטה בכל הקשור לטכנולוגיה. אם המסך היה נבחרת, אלו היו הכוכבים שלה.

סוג המסך: הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה לכם, זה להגיע לבית, להדליק את מקלט הטלוויזיה ולגלות שאיכות התמונה המוצגת אינה כפי שציפיתם ורציתם. במקום תמונה איכותית, מלאת חיים וצבעים רוויים, פחות נעים לקבל תמונה אפרורית, מרוחה ולא חדה. על מנת להימנע מכך, עליכם לבחור בקפידה את פאנל המסך, וכיום קיימות מספר טכנולוגיות נפוצות.

  • מסכי LED: מסכי ה-LED הם המשך ישיר ומשופר של מסכי ה-LCD הוותיקים. השיפור העיקרי של מסך מסוג זה, הוא המעבר לנורות לד שפולטות אור ומחליפות את תאורת הפלורסנט החיצוני. קיימים שני סוגים של מסכי לד.
  • מסך LED קלאסי: שבו תאורת הלד מפוזרת לכל אורך המסך ומאפשרת החשכת אזורים מסוימים.
  • מסך EDGE LED: מסך שבו הנוריות ממוקמות אך ורק סביב המסך עצמו.
  • מסך QLED: אחת הטכנולוגיות המתקדמות בשנים האחרונות בתחום מסכי הטלוויזיה. הטכנולוגיה מאפשרת תאורה אחורית לכל פיקסל בנפרד, המסוגלים להידלק ולכבות באופן עצמאי, דבר היוצר יחס ניגודיות חסר תקדים ונותן קשת רחבה במיוחד של צבעים, השחור עמוק יותר והלבן - בוהק יותר.
  • רזולוציה: מה זה אומר רזולוציה? רזולוציה מציגה את כמות הפיקסלים שנמצאים על המסך ומצוינת בערכים של גובה ורוחב המסך. ככל שהרזולוציה תהיה גבוהה יותר, כך התמונה שתתקבל תהיה חדה ומפוקסת יותר. אז אלו רזולוציות קיימות כיום בשוק?
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טלוויזיית Max 86. יחצ,
טלוויזיית Max 86 של Xiaomi. היום הכול נראה אחרת/יחצ

בשנים האחרונות נכנס תקן ה-Full HD, שהוא למעשה תקן עם 1080 פיקסלים שהפך להיות התקן הנפוץ והמקובל. אבל כמו שכבר אתם בטח יודעים, עולם הטכנולוגיה מתפתח במהירות מסחררת, וכיום הסטנדרט החדש הוא רזולוציית K4, כשמה כן היא, והיא מציגה פי 4 יותר פיקסלים מהקודמת.

רזולוציית K4 מקפיצה את חווית הצופים שלכם כמו גול ניצחון בדקה ה-90, ומספקת תצוגה מציאותית במיוחד, ותישאב את האוהדים ותיתן להם הרגשה כאילו הם במגרש בזמן אמת. בגלל שקניית מסך טלוויזיה היא השקעה לטווח ארוך, בערך 4 שנים (כן, כמו הטורניר המדובר) עדיף ללכת על הטופ - וזה כמובן מסך בעל רזולוציית K4 לכל הפחות.

רזולוציות מסך

  • תדר ריענון מסך: מדובר באחד הנתונים החשובים ביותר במסך טלוויזיה, ובמיוחד שאלו שחובבים ספורט או גיימינג. תדר ריענון מסך, במילים פשוטות, מתאר את מספר הפעמים שהתמונה המוצגת מתחלפת בשנייה. בדומה לרזולוציה שכבר הזכרנו, ככל שתדר ריענון התמונה יהיה גבוה יותר - כך התמונות יתחלפו במהירות ובצורה חלקה וללא דילוגים, השהיות ומריחות הנראים לעין. קצב ריענון גבוה יקנה לכם תמונה מציאותית יותר וחוויית צפייה מרגשת יותר. כיום, קצב הריענון שנחשב לסטנדרט בתחום מסכי הטלוויזיה עומד על 60 הרץ, אך כבר מתקשה לעמוד ולעקוב אחריי אובייקטים הנעים במהירות גבוהה במיוחד - ספורט אתגרי, סצינות מהירות בסרטים וגיימינג. על מנת ליצור רצף אחיד של תמונה ולחוות את משחקי המונדיאל (ולא רק) בצורה האולטימטיבית, בדגמי טלוויזיות ברזולוציית K4 קצב הריענון מגיע ל-120 הרץ ואף יותר מכך.
  • יחס ניגודיות: כשמו כן הוא, וקריטריון זה מבטא את הניגודיות בין הצבעים הכהים לבהירים. ככל שיחס הניגודיות גבוה, כך הצבעים יהיה עזים, מפורטים, חדים ונאמנים למקור. בטורניר כמו המונדיאל על שלל תלבושות הנבחרות השונות, צבעים בולטים יכניסו אתכם עוד יותר לאווירה. טלוויזיה הנתמכת ביחס ניגודיות גבוה, מציגה מספר כמעט אינסופי של צבעים, ותדע להתמודד היטב עם הגוונים הבהירים והכהים ביותר.
  • איכות שמע: כפי שאצטדיון כדורגל הוא אינו ספריה עירונית, כך אתם לא צריכים לשמור על השקט בזמן שאתם צופים במשחק בבית. בטח לא בטורניר אמוציונלי כמו המונדיאל. נכון, רוב האנשים שמחפשים מסך טלוויזיה חדש מזניחים מעט את עניין הסאונד ומתמקדים בקבלת תמונה איכותית, אך זוהי טעות נפוצה. כשמדברים על איכות הסאונד, חפשו מילה אחת -DOLBY, מכיוון שהחברה הכתיבה את הסטנדרט החדש בסאונד של המסכים, בכל מיני טכנולוגיות. כמובן שגם לעוצמת הרמקולים יש תפקיד חשוב בחוויית הצפייה ומומלץ לחוות את עוצמת השמע ואיכות השמע בחנות, טרם הרכישה.
  • זיכרון עבודה: אמנם אתם יכולים לזכור בעל פה את שמות השחקנים ותוצאות מטורנירים בעבר, ונחשבים לקומפיוטר של החבורה, אך בניגוד אליכם, מסכי הטלוויזיה היום אינם מכילים נפח זיכרון עצום כמו של מחשב, וחלקם אף תומך בסייענים המוכרים של גוגל ואלקסה ויכולים להתממשק למוצרים חכמים אחרים בבית, ולהוות חבילה אחת מושלמת עבורכם. שטח זיכרון יסייע לכם לשמור תוכן אישי (תמונות וסרטונים), אפליקציות ואף סרטים באורך מלא בתוך הטלוויזיה. על מנת להשתמש במסך הטלוויזיה שלכם בצורה הטובה ביותר, מומלץ לדעת להשתמש בו בצורה הנכונה ביותר, ולפנות ולהסיר אפליקציות שמעלות עובש בשביל קבצים שאתם באמת צריכים.

אז אחרי שסקרנו אתכם את הקריטריונים העיקריים הנחוצים לכם לרכישת מסך טלוויזיה, זה הזמן להתחדש, ליהנות ממונדיאל איכותי ולקוות שהנבחרת המועדפת עליהם תהיה זו שתניף את הגביע בגמר.

הכותב הוא מנהל טכני של קבוצת המילטון, יבואנית מוצרי שיאומי לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully