וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NVIDIA ולוקהיד מרטין נבחרו לבנות תאום דיגיטלי של כדור הארץ

שתי ענקיות הטכנולוגיה יסייעו בהאצת מחקר אקלים באמצעות תאום דיגיטלי ב-Omniverse

אנבידיה. יחצ,
ליצירת עולם אחר. Nvidia/יחצ

עם פתיחת כנס SC22, הכנס הבינלאומי למחשוב-על, הודיע המינהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה בארה"ב (NOAA) כי בחר בענקית הטכנולוגיה אנבידיה ובחברת לוקהיד מרטין לפתח ולהקים אב-טיפוס של תאום דיגיטלי של כדור הארץ שישמש לקידום המחקר בתחום שינוי האקלים וחקר מזג האוויר. פרויקט EODT (Earth Observation Digital Twin) יהיה הראשון מסוגו עבור סוכנות פדרלית אמריקאית במסגרתו נתונים גיאו-פיזיים מהיבשה, האוקיינוס והקריוספרה (החלקים בכדור הארץ המכוסים מים), האטמוספרה והחלל יוצגו בסימולציה אחת.

המערכת תיבנה על גבי NVIDIA Omniverse - פלטפורמת העולמות הוירטואליים של אנבידיה לעידן המטאברס, ותוכל לשמש מדענים וחוקרים ממגוון רחב של סוכנויות ממשלתיות. מיזוג הנתונים ממגוון רחב של חיישנים על גבי מערכת אחת יוכל לספק מידע שהוא לא רק עדכני, אלא מהימן דיו בעבור מקבלי ההחלטות, מסביר לין מונטגומרי, מדען חלל בכיר בלוקהיד מרטין.

בנוסף, המערכת תוכל להפחית באופן משמעותי את הזמן הדרוש ליצירת סימולציות מורכבות של מזג אוויר משעות - לדקות בלבד. המערכת תהיה אב-טיפוס להמחשת משתנים גיאופיזיים מלווייניים של NOAA, ונתוני קרקע ממגוון רחב של מקורות כגון מאפייני טמפרטורה ולחות, ריכוזי קרח-ים ונתוני רוח סולארית.

התאום הדיגיטלי יתבסס על מערכות מחשוב מבוססות GPU, שרתים ויישומים בסביבת AWS ושרתים מסוג DGX ו-OVX. על פי לוחות הזמנים של הפרויקט, כבר בספטמבר הבא תוצג לראשונה הדגמה של ויזואליזציה של טמפרטורת פני הים.

התמיכה בפרויקט EODT היא אחת משורה של יוזמות שמקדמת אנבידיה לפיתוח כלים וטכנולוגיות לסימולציה בקנה מידה גדול מאוד - עד לגודל פלנטרי. כך למשל, אשתקד הודיעו אנבידיה ולוקהיד מרטין כי הן עובדות יחד עם משרד החקלאות האמריקאי ומחלקת מניעת השריפות של מדינת קולורדו על פרויקט המשלב תאומים דיגיטליים ובינה מלאכותית שיסייע להבנה טובה יותר של מקור שריפות היער ההרסניות בארצות הברית, והדרכים למניעתן.

אנבידיה. יחצ,
יתבססו על מערכת מבוססות GPU/יחצ

כמו כן, בנובמבר שעבר הודיעה אנבידיה כי תבנה מחשב-על בשם Earth-2, שיהיה למעשה תאום דיגיטלי של כדור הארץ ויוקדש לחיזוי תופעות הקשורות לשינויי האקלים. כמה חדשים מאוחר יותר, במרץ האחרון, הכריזה אנבידיה על פלטפורמת תאומים דיגיטליים מואצת עבור מחשוב מדעי המיועדת לפיתוח מודלים של למידת מכונה מבוססת פיזיקה יחד עם סימולציות תלת-מימדיות על גבי פלטפורמת NVIDIA Omniverse.

NVIDIA חשפה בכנס גם אימוץ רחב היקף לדור הבא של מוצריה: פלטפורמת NVIDIA Quantum-2 InfiniBand שפותחה כאן בישראל, המעבדים הגרפיים מסדרת NVIDIA H100 עם ליבות Tensor ועוד.
Microsoft הודיעה היום ב-SC22 כי שירותי הענן Azure יאמצו את פלטפורמת התקשורת המואצת NVIDIA Quantum-2 InfiniBand לטובת תמיכה בעומסי עבודה של מחשוב עתיר ביצועים (HPC - High Performance Computing), זאת בהמשך להכרזת הזמינות של הפלטפורמה ב-GTC מרץ 2022. Quantum-2 InfiniBand פותחה במשרדי אנבידיה בישראל, ומאפשרת תמיכה במהירות מרבית של עד 400Gb/s.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully