וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כל כך חשוב לעדכן את הפרופיל שלנו ברשת בתוכן איכותי?

שי יתח, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 11:22

מי מפחד ממיתוג אישי ואיך עושים את זה נכון? שי יתח, מוביל תחום שיווק, יח"צ ומיתוג מעסיק בחטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים, עם הפרטים

linkedin. ShutterStock
linkedin/ShutterStock

"המותג שלך הוא מה שאנשים אומרים עליך מאחורי גבך". המשפט הזה נאמר על ידי מייסד, אמזון ג'ף בזוס, בהקשר של מיתוג אישי, אבל בהחלט ייתכן שזה נכון גם למיתוג מעסיק.

למה בכלל צריך את זה?

מיתוג אישי זו דרך נפלאה להוקיר, להעצים ולתת ערך לעובדים, ועל הדרך גם לעזור לארגון במאמציו למתג את עצמו כמקום עבודה אטרקטיבי. ווין-ווין לשני הצדדים. לכן, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלנו, החלטנו לעשות סדנת לינקדאין לכל 1,600 עובדי החטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים.

במרבית המקרים האחריות על המיתוג האישי בלינקדאין היא אישית - כל אחד לעצמו. זה מצער מאוד, כי לכולם ברור שמדובר באינטרס ארגוני מהמעלה הראשונה. כדי לעשות את החיבור הזה, נדרשת ראיה רחבה יותר של המשמעויות מאחורי נוכחות חזקה ללינקדאין, ויתרונותיה הרבים.

ללא מעט אנשים קשה עם התפיסה הזאת של מיתוג אישי. חלקם מרגישים שזה "זול", אחרים אומרים שזה בזבוז זמן וטוענים ש"שמנו הולך לפנינו" ושמי שצריך לדעת עליהם בתעשייה - יודע.

אני יכול להבין את הטיעונים האלה, אבל אני ממש לא מסכים איתם. החיים יותר מורכבים מזה. כמעט בכל ארגון יש פוליטיקה ומלחמה סמויה על הוקרה והערכה. במקביל, מתרחשים כל הזמן שינויים - בתוך הארגון ומחוצה לו. מנהלים מתחלפים, אנחנו נאלצים להחליף תפקיד או מגישים מועמדות לתפקיד אחר כדי לשדרג את התנאים שלנו ולרענן את האתגרים המקצועיים.

כדי להשיג את כל זה נדרשים עבודה ומאמצים, זה לא קורה לבד. בדרך להצלחה חשוב שכמה שיותר אנשים יידעו על ההישגים וההצלחות שלכם, על תהליכים שעברתם ועל העבודה הקשה שביצעתם. זה לא בושה לספר על זה. להיפך, זה גאווה ענקית.

במקביל גם הארגון ייהנה מתוצאות העבודה הזאת. בדומה לאדם פרטי, גם ארגונים מעוניינים לחשוף את העשייה שלהם, להנגיש מסרים ולחדד את הערך שלהם כמקום עבודה (EVP) - כדי להנגיש את עצמם למועמדים פוטנציאליים, וכן גם לעובדיהם הקיימים. המלחמה על גיוס ושימור של טאלנטים לא מסתכמת בשכר ותנאים, ורוב הארגונים מבינים שנדרשת פה גם חשיפה של התרבות הארגונית, האנשים, אתגרים מקצועיים, מסלולי קריירה והתפתחות. כל אלו קריטיים במערכת קבלת ההחלטות של העובד.

אז איך עושים את זה? לוקחים סיכון ונותנים ערך

שדרוג פרופיל הלינקדאין של עובדים, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, הוא לפני הכל אקט של אמון וגאווה של הארגון בעובדיו ובהישגיו. הסיבה שאני מזכיר את המילה סיכון, היא שחשיפה גבוהה של עובדים מובילה לעיתים לכך שהם מקבלים הצעות עבודה מחברות מתחרות.

בעיניי, זה סיכון ששווה לקחת. חיזוק המיתוג האישי של עובדים יאפשר לבטא ולחשוף את העשייה וההישגים של כולם, הן ברמה האישית והן בפן המקצועי. ארגון שמייצר מערכת יחסים כזו עם העובדים, הוא ארגון שעובדים ירצו להישאר בו. חיזוק המוניטין של העובד יחזק את הארגון - וזה כמובן יעבוד גם בכיוון ההפוך. ווין-ווין כבר אמרנו.

שי יתח הוא מוביל תחום שיווק, יח"צ ומיתוג מעסיק בחטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים.

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

שי יתח, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully