וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ניל ארמסטרונג ובאז אלדרין טענו שנתקלו בעב"מים בדרכם לירח

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 23:38

האנשים הראשונים על הירח, ניל ארמסטרונג ובאז אלדרין, דנו בעבר בעצמים הלא מזוהים שהבחינו בהם במהלך מסעם בחלל. כעת נחשפות העדויות שלהם

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח מת בגיל 82/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין, גיבורי משימת אפולו 11, דנו בעבר בעצמים הלא מזוהים שראו במהלך מסעם בדרך לירח.

בשנת 2005, בשיחה עם ערוץ המדע, אולדרין הזכיר כיצד הצוות של משימת אפולו 11 משנת 1969 הבחין בעצמים לא מזוהים בחלל. לא ארמסטרונג ולא אולדרין דיברו על חייזרים, אך התעקשו שראו כמה חפצים לא מזוהים במהלך משימתם. טענותיו של ארמסטרונג הושמעו באמצעות מידע מגורם שני.

אולדרין אמר: "היה שם משהו שהיה קרוב מספיק כדי לצפות בו ומה זה יכול להיות?... מייקל (קולינס) חשב שהוא יכול לראות את זה בטלסקופ - והוא היה מסוגל לעשות את זה, מה שנראה לו בהתחלה כמו סדרה של אליפסות, אבל כשזה הפך חד, זה היה נראה כמו האות L. זה לא אמר לנו הרבה".

צוות אפולו 11 מציג את האסטרונאוטים האמריקאים ניל ארמסטרונג, מייקל קולינס ובאז אולדרין. רויטרס
צוות אפולו 11 מציג את האסטרונאוטים האמריקאים ניל ארמסטרונג, מייקל קולינס ובאז אולדרין/רויטרס

באז אולדרין מספר על העב"מים שראה

אולדרין סיפר שהם לא דיווחו על התצפיות לכאורה, כי הוא חשש שזה עלול לסכן את המשימה. לפי Hows and Whys, הוא אמר: "ברור ששלושתנו לא התכוונו לפלוט, 'היי יוסטון, יש משהו שזז לצדנו ואנחנו לא יודעים מה זה, אתה יודע, אתה יכול להגיד לנו מה זה?' לא עמדנו לעשות את זה, כי אנחנו יודעים שהשידורים האלה יישמעו על ידי כל מיני אנשים ומי יודע אם מישהו היה דורש שנחזור בגלל חייזרים או מה שלא תהיה הסיבה, אז לא עשינו את זה. החלטנו שפשוט נשאל בזהירות את יוסטון כמה רחוק היה ה-S-IVB?"

ד"ר דיוויד בייקר, מדען בכיר באפולו 11, הסכים עם הטענה שצוות המשימה ראה משהו ואמר שנאס"א ידעה על האובייקט. הוא אמר: "ברור שזה היה עצם מעופף לא מזוהה, אבל עצמים כאלה לא היו נדירים וההיסטוריה של טיסות חלל - אפילו במסלול כדור הארץ - בשנים הקודמות הצביעו על כך שכמה צוותים ראו עצמים דומים".

ב-2007, ב-Larry King Live, אמר אולדרין שהוא חושב שזה היה "אחד מלוחות מההפרדה של החללית מהחלק העליון".

באז אולדרין אצל לארי קינג ב-2007 מספר מה ראה:

במקביל עלו טענות שארמסטרונג, שהלך לעולמו ב-2012, גם העלה חשדות דומות. בכתבה שפורסמה בעיתון האיטלקי Avvenire, הפוליטיקאי והעיתונאי האיטלקי סרג'יו זאבולי, אמר: "ראיינתי את ניל ארמסטרונג. האסטרונאוט סיפר לי שבמהלך השלב האחרון של ההתקרבות ללוויין, הוא ראה קבוצה של עצמים מסתוריים בקרבת מקום. בשעה 4:05 לפנות בוקר ב-21 ביולי 1969, ביוסטון - כאשר מרכז בקרת המשימה שאל אותו על ההפרעות בשידורי רדיו - הוא ענה: 'אני רואה עצמים ענקיים, הם נראים כמו חלליות וגרוע מזה - נראה שהם מסתכלים עלינו בעקשנות'".

המאמר פורסם בספטמבר 2022, שנתיים לאחר מותו של מר זאבולי ועשור לאחר מותו של ארמסטרונג. טענותיו אינן מאומתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully