וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחתם לחו"ל? אפשר להגיש נגדכם תביעה בוואטסאפ

24.11.2022 / 14:42

המלחמה בתופעת השידורים הפיראטיים מביאה את בית המשפט למצוא פתרונות יצירתיים. באחרונה התיר בית המשפט למסור לנתבע המפעיל אתרים לצפייה פיראטית בתכנים, שמקום מגוריו מחוץ לישראל לא ידוע, את כתב התביעה וצווי מניעה שניתנו נגדו באמצעות הוואטסאפ

וואטסאפ. ShutterStock
אתם לא חסינים גם אם אתם גרים בחו"ל/ShutterStock

במסגרת תביעה של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) נגד מפעילי אתרים פיראטיים המפרים זכויות יוצרים, בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לזיר"ה למסור באמצעות אפליקציית הוואטסאפ לנתבע בשם אלי סומפו, את צו המניעה שניתן ע"י בית המשפט וכן את כתב התביעה, למפעיל מספר אתרים פיראטים ביניהם אתר "דוסינט", פלטפורמה להורדת סדרות טלוויזיה ישראליות, זאת לאור העובדה שמקום מגוריו של סומפו לא ידוע.

בהחלטה הנחשבת לחריגה, התרשם בית המשפט כי אם רוצים להגיע לנתבע או לקבל ממנו תגובה, ניתן להעביר לו את הצו באפליקציה להעברת המסרים. כל זאת, בתנאי שכתובתו של הנתבע אינה ידועה והמקרה מצדיק את העברת הצו מחוץ לתחום השיפוטי או שקיימות התכתבויות באי-מייל או דרך הוואטסאפ עם הבעלים, וזו הדרך האפקטיבית ביותר ליצור עמו קשר.

עו"ד ערן פרזנטי, שותף וראש מחלקת קניין רוחני במשרד מ.פירון ושות' המייצג בתיק את ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט), עומד מאחורי הגשות התביעות מטעם בעלי התכנים השונים שנלחמים בתופעה זו. לדבריו, "ההחלטה מהווה תקדים שמעניק כלים לבעלי דין לפעול גם נגד נתבעים שמסתירים את זהותם או שמקום מושבם לא ידוע. קשה לגרום לאתרים הפיראטיים להפסיק את הפעילות שלהם בבת אחת, אבל בהחלט נגרום להם לאי נוחות, ואם אפשר להביא אותם גם לדין פלילי - הם יבינו שפיראטיות בסופו של יום לא משתלמת".

פסיקה זו מגיעה כחלק ממלחמה ארוכה ומתישה של ארגוני יוצרים רבים נגד מפעילי אתרים פיראטיים ישראליים אשר מפרים את זכויות היוצרים של גופי שידור רבים. כאמור, מדובר במפעילי אתרים שחלקם חי מחוץ לישראל והם מציעים צפייה ביצירות ותכנים בתשלום לישראלים המתגוררים בחו"ל ללא אישור בעלי הזכויות. למרות זאת, בית המשפט נתן היתר לבצע מסירה של צווי מניעה באמצעות הוואטסאפ, כך שבפועל מדובר במסירה משפטית חוקית גם מחוץ לגבולות ישראל.

המלחמה באתרים הפיראטיים הישראליים הגיעה בשנה אחרונה גם לזירה הבינלאומית לאחר שגופי השידור הגדולים בישראל כמו קשת, רשת, HOT ו-YES בשיתוף עם אולפני יונייטד קינגס וחברת ערוצי הספורט צ'רלטון, הגישו תביעות בארה"ב נגד אתרים פיראטיים שמפיצים את התכנים שלהם בחו"ל. בנוסף, קיימת הערכה כי חלק מהאתרים מנוהלים על ידי ישראלים שמתגוררים בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully