וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם יכולים לנשום, וואטסאפ לא נפרצה

עודכן לאחרונה: 26.11.2022 / 18:58

האקר לא מוכר מציע למכירה ברשת בסיס נתונים שכולל לכאורה מידע של כרבע ממשתמשי וואטסאפ. מומחה סייבר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה: "לא נראה כרגע שמדובר על דלף מידע שמסכן את המשתמשים"

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

ביממה האחרונה פורסמו ברשת דיווחים כי מאגר נתונים הכולל בסיס נתונים של כ-500 מיליון ממשתמשי וואטסאפ מוצע למכירה. לפי הדיווח באתר Cybernews, המידע הועלה לפורום האקרים ידוע על ידי משתמש אנונימי, תחת הכותרת "שלום, היום אני מציע למכירה את בסיס הנתונים של וואטסאפ משנת 2022". כידוע, לאפליקציית המסרים יש כ-2 מיליארד משתמשים, כך שמדובר בכרבע מפרטיהם של המשתמשים.

מערך הנתונים מכיל לכאורה נתוני משתמשי מ-84 מדינות - עם יותר מ-32 מיליון רשומות משתמשים בארה"ב. נתח עצום נוסף של מספרי טלפון שייך לאזרחי מצרים (45 מיליון), איטליה (35 מיליון), ערב הסעודית (29 מיליון), צרפת (20 מיליון) וטורקיה (20 מיליון). במסד הנתונים למכירה יש לכאורה גם כמעט 10 מיליון משתמשים רוסים ויותר מ-11 מיליון מספרי טלפון של אזרחי בריטניה.

עם זאת, כפי שזה נראה ממבט ראשוני, מדובר בניסיון של "גירוד מידע", ולא במשהו שבאמת צריך לחשוש ממנו. "מדובר בנסיון לבדוק למי מהמספרים יש חשבון וואטסאפ או לא (בנייה של של מאגר)", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "לא נראה כרגע שמדובר על דלף מידע שמסכן את המשתמשים בוואטסאפ, ורק לצורך הבהרה, ישראל לא חלק מהמאגר".

"חשוב לזכור כי למרות שלא מדובר בדלף או פריצה, פוטנציאל הנזק קיים בהחלט", הוסיפה מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדת קהילת "בטוחים אונליין" בפייסבוק. "בסופו של דבר, לא משנה מהיכן מגיע המאגר, על משתמשי וואטסאפ להיות מודעים לכך שייתכן שהמספר שלהם יחשף ולא להתפתות לאטנטראקציות עם גורמים לא מוכרים".

המוכר לא ציין כיצד השיג את מסד הנתונים, והדגיש שהם "השתמשו באסטרטגיה שלהם" כדי לאסוף את הנתונים, והבטיח ל-Cybernews שכל המספרים במקרה שייכים למשתמשי וואטסאפ פעילים.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully