וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תגלית לג'יימס ווב: פורטרט של גזים לוהטים בכוכב מרוחק

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 18:32

יכולותיו המופלאות של טלסקופ החלל החדש של האנושות ממשיכות לשאת פירות: הפעם הוא צילם בפירוט כוכב גזי המרוחק 700 שנות אור מאיתנו

פורטרט של הגזים הלוהטים הסובבים סביב הכוכב WASP-39b. NASA,
פורטרט של הגזים הלוהטים הסובבים סביב הכוכב WASP-39b/NASA

השבוע הודיעו אסטרונומים כי מצאו עדויות להליכים כימיים באטמוספירה של כוכב חיצון (כוכב חיצון הוא כוכב הנמצא מחוץ למערכת השמש), המרוחק 700 שנות אור מכדור הארץ. החוקרים יצרו פורטרט מדוייק של הגזים הלוהטים הסובבים סביב הכוכב WASP-39b, שהתפרסם לפני כמה חודשים בכך שזהו הכוכב הראשון מחוץ למערכת השמש שזוהה פחמן דו חמצני באטמוספירה שלו.

"צפינו בכוכב החיצון עם כמה כלים שיחדיו, מכסים טווח רחב של הספקטרום האינפרא אדום, וזיהוי של חתימת צבע, שלא התאפשר לפני ווב. הכלים של ווב מצאו באטמוספירה של WASP-39 סודין, פוטיסיום, פחמן חד חמצני ואדי מים באטמוספירה. עוד התגלתה גופרית דו חמצנית - הפעם הראשונה שמולקולה כזו נצפתה מחוץ למערכת השמש.

ג'יימס ווב. NASA,
ג'יימס ווב/NASA

נמצא כל כך קרוב לכוכב המארח שלו כך שהוא , WASP-39, "שוחה" בקרינה. לעתים היא חיובית, כמו מה שהביא ליצירת החיים על כדור הארץ, אבל יכולה להיות מזיקה באותה מידה. "כוכבים מעוצבים ומשתנים לפי המסלול שלהם בתוך אמבטיית הקרינה של הכוכב המארח, אומרת חוקרת בפרויקט. "על כדור הארץ זה הוביל ליצירת החיים".

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully