וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את אחת הטלוויזיות הכי נמכרות במונדיאל. האמת, אחלה תמורה לכסף

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:40

TCL היא חברה סינית שתופסת תאוצה בתחום הטלוויזיות, גם בישראל. החלטנו להתנסות במסך הכי פופולרי שלה במונדיאל (65 אינץ') וגילינו שמדובר במסך נהדר: מערכת הפעלה (גוגל טיוי) נוחה וכיפית, צבעים יפים, סאונד נהדר - ובסך הכול יופי של תמורה לכסף

TCL C635. ניר יהב, וואלה! טכנולוגיה
TCL C635/וואלה! טכנולוגיה, ניר יהב

המונדיאל שנערך השנה בקטר לווה בתחושה מוזרה מאוד, משום שבניגוד לחגיגות הקודמות והמוכרות הוא הראשון שאינו מתקיים בחודשי הקיץ אלא בנובמבר. ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי לגמרי במקרה הוא נפל גם על החודש הידוע כחודש הקניות הגדול, זה שכולל בתוכו את בלאק פריידי וימי מבצעים נוספים.

אחד המוצרים הנמכרים ביותר בימי הקניות המיוחדים של נובמבר הוא מסך טלוויזיה, ואם לא די בכך, תוסיפו הפעם גם את המונדיאל, זמן שבו אנשים ממהרים לשדרג את חווית הצפייה, ותקבלו מפץ גדול, חגיגה כפולה ומכופלת. אתם לא באמת צריכים שורה תחתונה, ובכל זאת נאמר אותה: מכירות מסכי טלוויזיה בנובמבר הנוכחי הן בגדר טרפת מוחלטת.

לרגל ההגעה לשלבים המתקדמים במונדיאל, דהיינו השבועיים האחרונים שלו, החלטנו לבחון את אחד ממסכי הטלוויזיה הפופולריים ביותר והנמכרים ביותר בזמן חודש הכדורגל - טלוויזיה חכמה 65 אינץ' QLED K4 של חברת TCL - מדגם C635. נתחיל מהסוף: מדובר בטלוויזיה מצוינת שנמכרת במחיר הגון - 3,150 שקל. בשקלול כל הגורמים, מדובר באחד המסכים שמעניקים תמורה טובה מאוד למחיר. אגב, מסך גדול יותר (75 אינץ') יעלה 5,450 שקל וקטן יותר (55 אינץ') יעלה 2,230 שקל.

אך לפני שנגיע למסך עצמו, מעט רקע על חברת TCL: מדובר במותג סיני ותיק מאוד שקיים כבר 42 שנה בשוק. כמו חברות סיניות רבות, גם TCL - שנחשב לאחד המותגים החזקים והנמכרים ביותר במדינה הענקית - לא מיהר לצאת מגבולות סין עד השנים האחרונות. רק בשנים האלו הוא פועל על מנת לחדור לשווקים ברחבי העולם, ביניהם גם לשוק הישראלי, באמצעות היבואנית SG. על אף שהוא פחות מוכר ממותגים גדולים כמו סמסונג, טושיבה או LG, מסכי טלוויזיה של TCL מצליחים להימכר בצורה יפה בישראל. לפי נתוני החברה, מדי חודש נמכרים 8,000 מסכים ולמעשה כל טלוויזיה שמינית שנמכרת היא טלוויזיה של TCL.

בארץ כאמור TCL מוכרת בעיקר טלוויזיות ומזגנים, אך בעולם היא ידועה גם בזכות הטלפונים הסלולריים ושואבי האבק שלה. בארצות הברית ובצרפת המותג TCL הולך וצובר תאוצה וכיום הוא נחשב למותג מספר 2 במדינות אלו בכל הנוגע לטלוויזיות, מיד אחרי סמסונג. הרתיעה הישראלית - וגם העולמית, יש לציין - מהמונח "מייד אין צ'יינה" עדיין אמנם קיים, אך ככל שחולף הזמן - הוא הולך ונשחק. כניסת הסינים לשוק הרכב, לדוגמא, הצליח לשנות את התפיסה הזו, והולך ומתברר שמותג סיני זה לא רק חיקוי אלא מותג טכנולוגי עצמאי וחזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
TCL C635. ניר יהב, וואלה! טכנולוגיה
TCL - נחשב לאחד המותגים החזקים והנמכרים ביותר בסין/וואלה! טכנולוגיה, ניר יהב

כעת, למסך עצמו: מי שקונה מסך בעיקר בשביל לצפות במונדיאל (ובכדורגל, באופן כללי), לא צריך יותר מהמסך הזה. יש אמנם מסכים מתמקדים יותר שכוללים פונקציות של גיימינג, אך לציבור הרחב אשר צופה בסדרות ובספורט, ה-C635 מספיק בהחלט. מעבר לעיצוב הנעים שלו, המותאם לכל סלון וחדר, כל הטכנולוגיות המובילות ביותר בתחום המסכים קיימות בו: תשעה רמקולים, טכנולוגיתת QLED, מערכת סראונד של המותג המצוין ONKYO שמספק איכות שמע טובה ומשופרת, תמונה חדה ברזולוציה 3840X2160 (UHD 4K) ומנגנון החלקת תמונה MEMC.

מה זה QLED? זה בעיקר משחק שיווקי. בגדול, הטלוויזיות שתמצאו כיום בשוק משתייכות לאחת משתי טכנולוגיות עיקריות: LED ו-OLED, כאשר ה-O ב-OLED משמעותה - "אורגני". LED היא אותה הטכנולוגיה שאתם מכירים ממסכי המחשבים שלכם, פשוט בגדול יותר. ההבדל בין OLED ל-LED, הוא ש-LED זקוק למקור תאורה אחורי ואילו ב-OLED הפיקסלים עצמם מכילים חומר זרחני שמאפשר להם להאיר בעצמם. רוב היצרניות מנסות להוסיף נוצות טווס לטכנולוגיית ה-LED, שהיא על פניו נחותה יותר, ולכן תתקלו בשמות כמו QLED, NanoCell או Full Array LED. על אף השמות המפוצצים, זה עדיין LED. עם זאת, כיון שיש להן עוצמת הארה חזקה יותר, טלוויזיות LED יתאימו יותר לסלונים מוארים במיוחד, והן טובות לשימושים שונים.

אחד היתרונות של הדגם הזה הוא בחיבורים: למסך יש שלושה חיבורי HDMI, כשאחד מהם בתקן 2.1 שמאפשר רזולוציות גבוהות במיוחד וקצב ריענון של 120 (לעומת 60 בתקן הקודם 2.0). לצד חיבורי ה-HDMI יש חיבורי USB, אחד מהם בגרסה 3.0 להעברת נתונים מהירה. מהצד האלחוטי - dual band wifi למיצוי חיבור האינטרנט ו-BT5 עם ביצועים טובים.

אלא שהיתרון המרכזי של המסך של TCL (לא רק מסך 65 אינץ', אלא החל מ-43 אינץ' ומעלה) על פני המסכים של LG וסמסונג הוא מערכת ההפעלה - גוגל TV (לשעבר אנדרואיד TV) שמעניקה עושר פונקציונלי. בעוד שאצל המתחרות כמו סמסונג או LG מערכות ההפעלה הן סגורות והאפליקציות צריכות לעבור אדפטציה אליהן, הרי שהיתרון הגדול של גוגל TV הוא שאפשר להוריד אינספור אפליקציות שמותאמות לטלוויזיה. המסך אמנם מגיע עם מעט מאוד אפליקציות (נטפליקס, יוטיוב וכו'), אבל אפשר להוריד בקלות מהחנות יישומים נוספים - כמו נקסט TV, סלקום TV, פרטנר TV ו-StingTV.

מערכת ההפעלה אף מאפשרת להגדיר יוזרים פרסונליים במשפחה, ובהתאם אפשר גם להגביל את התכנים שהילדים צופים בהם. ניתן גם להחזיק את השלט ולתת לו פקודות קוליות בעברית, והוא מצליח לשלוף כל דבר אפשרי מגוגל - החל ממזג האוויר מחר בפריז, עבור בחופשה בניו יורק בחודש דצמבר וכלה בתוצאת המשחק אתמול במונדיאל. השלט עצמו נוח מאוד והוא כולל כפתורים ייעודיים לנטפליקס ויוטיוב. עם זאת, כשחשוך בסלון מעט קשה לראות על מה לוחצים בשל היעדר תאורה אחורית ללחצנים.

בסופו של דבר אפשר לומר שהמסך של TCL נותן תמורה נהדרת לכסף. התצוגה חדה, הסאונד מעולה, הצבעים יפים, ומערכת ההפעלה נוחה, עשירה ופשוטה. רק כדי לראות לאילו ביצועים המסך הזה יכול להגיע נכנסנו לסרטוני 4K מיוחדים ביוטיוב (חיות, טבע וכו'). שם הלסת תישמט לכם באמת.

ומה לגבי אחריות? לרגל המונדיאל, TCL מספקת שלוש שנות אחריות ללא תוספת תשלום. אחרי שיסתיים חודש הכדורגל, האחריות תהיה לשנה בלבד (תוספת לשנתיים נוספות בתשלום נוסף של 99 שקלים).

  • עוד באותו נושא:
  • TCL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully