וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דליפת מידע: קנס של 265 מיליון אירו לפייסבוק באיחוד האירופי

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 13:01

בעקבות דליפת נתוני משתמשים, הרשת החברתית ספגה קנס עצום של 265 מיליון אירו. העיצום הכספי מביא את הקנסות שספגה מטא על ידי גופי הפיקוח באירופה לכמעט מיליארד אירו

מטא. רויטרס
מטא/רויטרס

הנציבות להגנת הפרטיות באירלנד הטילה על מטא, החברה-האם של פייסבוק, קנס של 265 מיליון אירו (275 מיליון דולר) על הפרת חוקי הפרטיות של האיחוד האירופי. זאת, לאחר שפירצה שזוהתה באפריל 2021 הביאה לדליפת נתונים של כ-530 מיליון משתמשים ברשת החברתית - כולל כתובות דוא"ל, תאריכי לידה ומספרי טלפון ניידים. העונש הכספי החדש מביא את הקנסות שספגה מטא על ידי גופי הפיקוח באירופה לכמעט מיליארד אירו.

בחודש שעבר קנסו הרשויות באירלנד את מטא בכ-235 מיליון דולרים, בגין הפרות פרטיות הקשורות לוואטסאפ. הפירצה שהובילה לקנס הביאה לדליפה של מידע אישי של משתמשי פייסבוק מ-106 מדינות, מהם 32 מיליון משתמשים מארצות הברית, 11 מיליון מבריטניה, 6 מיליון משתמשים מהודו וגם כ-4 מיליון משתמשים מישראל. באותה העת, בפייסבוק התייחסו לפרסומים בתקשורת ומסרו: "מדובר במידע ישן שדווח עליו כבר ב-2019. מצאנו את הדליפה וטיפלנו בה כבר באוגוסט 2019".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

וואלה! תתחברו/וואלה!

בתחילת החודש הודיעה מטא על פיטורים של כ-11 אלף עובדים המהווים כ-13% מסך כוח האדם של החברה ברחבי העולם. מהלך ההתייעלות של מטא-פייסבוק היה צפוי נוכח הירידה בשוויה והתחושה שצריך "לעשות משהו" שיישדר למשקיעים שנעשים צעדים בכדי לשפר את רווחיות החברה. "אני לוקח אחריות על ההחלטות האלה ולמקום שהגענו אליו. אני יודע שזה קשה לכולם, ואני מבקש להתנצל בפני אלו שנפגעו", כתב צוקרברג בהודעה לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully