וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק נגד אפל: "מאיימת להסיר את טוויטר מחנות האפליקציות"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 12:45

האיש הכי עשיר בעולם נגד החברה בעלת השווי הגבוה בעולם: בשורה של ציוצים תקף המיליארדר את ענקית הטכנולוגיה - והאשים אותה בחרם פרסום ואיומים בחסימה מחנות האפסטור. בינתיים, פרטים אישיים של מיליוני צייצנים דלפו לרשת

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

אילון מאסק האשים אתמול (שני) את חברת אפל בכך שאיימה להסיר את אפליקציית טוויטר מחנות האפליקציות שלה, App Store. מאסק כתב את הדברים בשורה של ציוצים, שבהם טען שאפל לוחצת על טוויטר להדק את הפיקוח על התכנים. בנוסף, טען מאסק בציוץ אחר כי ענקית הטכנולוגיה הפסיקה את רוב הפרסום שלה בטוויטר, והאשים את אפל בצנזורה ושהיא פועלת "נגד חופש הביטוי".

במקביל, פנה מאסק, שרכש את טוויטר בחודש שעבר ב-44 מיליארד דולר, בציוץ ישיר למנכ"ל אפל - ושאל: "מה קורה כן, טים קוק?". והמלחמה של האיש העשיר בעולם נגד ענקית הטכנולוגיה לא מסתיימת כאן. בציוץ נוסף שפרסם הוא תקף את גובה העלמה שאפל גובה ממפתחים - עד 30% מכל רכישה.

טים קוק, מנכ"ל אפל בהשקת אייפונים חדשים, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
טים קוק" מנכ"ל אפל/רויטרס

הוזה או חוזה? מאסק צופה מיליארד משתמשים לטוויטר החדשה עד 2024

בציוץ שצייץ בשבת ומתוך מצגת שערך לעובדיו החדשים (אלה שנותרו), אילון מאסק צופה שלרשת החברתית שרכש טוויטר יהיו מיליארד משתמשים בתוך שנה עד שנה וחצי (אמצע 2024) - בגירסתה החדשה, אותה הוא מכנה "טוויטר 2.0".

למאסק יש היסטוריה של תחזיות אופטימיות מדי, והוא צייץ את הדברים בתגובה לגולש שטען כי "ככה נראה כישלון". על פי מספרים שמסר דובר מטעם טוויטר בחודש שעבר לרויטרס, הרשת עמדה על 238 מיליון משתמשים, כך שנראה שהחזון של מאסק אכן אופטימי מאוד, בלשון המעטה.

עוד בכיוון השלילי, לידי רויטרס הגיע מסמך פנימי של הרשת החברתית הטוען כי טוויטר מאבדת את ה-"שחקנים הכבדים" שלה: מדובר בצייצנים כבדים, שאמנם מהווים רק עשרה אחוזים מכלל המשתמשים, אבל אחראים ל-90 אחוזים מהציוצים בזמן נתון ומהווים גם כמחצית מההכנסות של החברה. המסמך מגדיר צייצן כבד כמישהו שנכנס או נכנסת שש או שבע פעמים ביום, ומצייץ לפחות שלושה או ארבעה ימים בשבוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אילון מאסק 13 באוגוסט 2021. רויטרס
צופה שלרשת החברתית שרכש טוויטר יהיו מיליארד משתמשים בתוך שנה. מאסק/רויטרס

בינתיים, פרטים אישיים של מיליוני צייצנים ברשת

ואם לא די בצרות האלה, דיווח של BleepingComputer טוען כי מיליונים של פרטי משתמשים בטוויטר זמינים כעת בפורומים של האקרים.

מדובר בזליגה של פרטי משתמשים בת 5.4 מיליון רשומות כולל כתובות אימייל ומספרי טלפון של משתמשים שטוויטר אישרה את קיומה מוקדם יותר השנה, ועליהם נוספו עוד 1.4 מיליון רשומות של חשבונות מושעים, המוצעים למכירה תמורת 30 אלף דולר.

מקור דליפת המידע הוא בחולשות של ממשקי תכנות של טוויטר. לטענת חוקר האבטחה צ'אד לודר (שחשבון הטוויטר שלו הושעה באופן מסתורי…האם מאסק סותם פיות?), הדליפה אפילו רחבה מכך, ועשויה לכלול עד 17 מיליון רשומות ואולי אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully