וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים מתנתקים מנטפליקס: "אנטישמיות נגד העם היהודי"

1.12.2022 / 0:44

הסרט הירדני "פארחה" שיעלה מחר בנטפליקס, ובו נראים חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית עם תינוק, גורר תגובות זועמות - וגל של ניתוקים מהשירות. "יש מספיק חברות סטרימינג היום, לא יקרה לאף אחד מאיתנו כלום אם נתנתק"

הטריילר לסרט "פארחה"/TaleBox / Picture Tree International

חרם ישראלי נגד נטפליקס? לאחר הדיווח כי מחר (חמישי) יעלה בנטפליקס סרט ירדני הכולל סצנה ובה חיילים ישראלים מוצגים כרוצחים, החלה מחאה ברשת נגד ענקית הסטרימינג - וגל של ניתוקים מהשירות. הסרט שעורר סערה הוא "פארחה" של הבמאית הירדנית דורין ג'יי סלאם, המתמקד בנכבה, ועוסק בין השאר בנערה פלסטינית בת 14 שאבא שלה נועל אותה במחסן כדי לשמור עליה מפני תקיפות צה"ל בכפר.

בין מובילות המחאה אפשר למצוא את הדוגמנית ואשת העסקים נטלי דדון, שכתבה בחשבון האינסטגרם שלה ל-798 אלף עוקביה: "יש משהו מאוד ציני וכואב כשעולה סרט שמטרתו להציג אותנו כעם אכזר וחסר רחמים. אנחנו שיצאנו לרחובות לרקוד ולשמוח מיד עם היוודע החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947, לא ידענו אז שהנה אנחנו עומדים בפני קרבות ארורים ונגררנו לתוך מלחמה בה כל הצדדים סבלו מאבדות קשות, אבל מעולם! מעולם העם היהודי לא נהג באכזריות, לא ביצע טיהורים, לא רצח חפים מפשע ללא סיבה ומתוך אכזריות נטו!".

נטפליקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"לא אנחנו אלו שהכנסנו משפחות לתאי גזים". דדון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"לא אנחנו אלו שהכנסנו משפחות לתאי גזים, לא אנחנו אלו שעינינו ורדפנו, לא אנחנו אלו שאנסנו ורצחנו!
אנחנו אלו שהיו תמיד בצד השני", הוסיפה דדון. "יש מספיק חברות סטרימינג היום, לא יקרה לאף אחד מאיתנו כלום אם נתנתק. שתפו אותי בצילום הניתוק".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ביום שני התייחס יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לפרסומים, ומסר: "סרט ההסתה הירדני שישודר בנטפליקס מוכיח כמה צביעות יש בעולם כלפי ישראל שמותקפת בטרור רצחני עוד לפני הקמתה. הנדסת התודעה הזאת צריכה להיות מטופלת על ידי משרד החוץ בנחישות, בהסברה והצגת התמונה האמיתית מי הם הרוצחים ותאבי הדם. אסור לעבור בשתיקה על נסיון עלילת הדם שתהדהד בעולם".

הסרט, שגם נבחר לייצג את ירדן באוסקר השנה, הוקרן במספר פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם בפסטיבל טורונטו. הבמאית סיפרה על הבמה שם שהסרט שלה מבוסס על סיפורים אמיתיים ששמעה. "שמעתי על ילדה פלסטינית שנכלאה בחדר כדי להגן על חייה. היא חלקה את הסיפור הזה גם עם נערה סורית שגדלה והתחתנה, והיא חלקה את הסיפור הזה עם הבת שלה, שזו אני. מאז לא הפסקתי לחשוב על הנערה הזו". בטריילר לסרט נכתב כי הוא מבוסס על סיפורים אמיתיים.

על בחירתה ליצור את הסרט, שנבחר לייצג את ירדן בהתמודדות על האוסקר לסרט הבינלאומי, הוסיפה: "הרבה במאים מדברים על פלסטין, אבל הרגשתי שאין שום דבר על המקור לכל מה שקורה היום, שזה 1948. הרגשתי שקטסטרופת הנכבה היא אירוע חשוב שמתעלמים ממנו, ושחסר בקולנוע הערבי. סרטים דוקומנטריים יש, אבל אין עלילתיים, שהם הסרטים שמעוררים ומעבירים יותר רגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully