וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד באלסקה: חיי אדם ניצלו בזכות התקשורת הלוויינית באייפון 14

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 11:10

מוכיח את עצמו בחיים האמיתיים: הפיצ'ר החדש באייפון 14 שלח התראת SOS למוקדי החירום - והציל אדם שנתקע במקום מרוחק ללא קליטה סלולרית באלסקה

תקשורת לווינית באייפון 14. אפל, צילום מסך
תקשורת לווינית באייפון 14/צילום מסך, אפל

אחת התוספות החשובות ביותר שזכינו לקבל עם סדרת האייפון 14 היא התמיכה בתקשורת לוויינית - כזו שמאפשרת לנו לקבל ולהוציא שיחות והודעות טקסט גם במקרה שבו אין כיסוי תקשורת סלולרית באיזור. כעת, הפיצ'ר מוכיח את עצמו: בלילה שבין רביעי לחמישי התקבלה התראת SOS אצל כוחות הביטחון באלסקה, על כך שאדם נסע מעיירת נאורוויק לקוטזבו ונתקע באמצע הדרך, במקום קר ומרוחק ללא קליטה סלולרית. באמצעות הפיצ'ר החדש באייפון 14, נשלחה התראת SOS למוקדי החירום באמצעות התקשורת הלוויינית של אפל - והחילוץ בוצע בהצלחה.

אייפון 14 פרו/אפל

אפל ציינה כי שירות התקשורת הלוויינית צפוי לעבוד בצורה לא מדויקת באיזורים מסויימים וביניהם גם אלסקה. למרות זאת, מכוחות הביטחון שסייעו בחילוץ נמסר כי נקודת הציון והפרטים שהתקבלו בהתראה הראשונית היו מדויקים במידה רבה וכן התרשמו מהיעילות של השירות.

שירות התקשורת הלוויינית (SOS) זמין במכשירי האייפון 14 והוא ניתן להפעלה במצבי חירום ללא קליטה סלולרית או אינטרנט אלחוטי. נכון לעכשיו, השירות מופעל בחינם לשנתיים הראשונות ואפל עדיין לא הודיעה כמה הוא יעלה בעתיד. לפי הדיווחים בחודשים האחרונים, גם סמסונג צפויה לשלב בסדרת ה-Galaxy S23 שתוכרז בתחילת פברואר 2023, תמיכה בתקשורת לווינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully