וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריהוט נתפס כ"לואו-טק". המציאות לא יכולה להיות רחוקה יותר

מהפכת הפאשן-טק מתפשטת גם אל ענף עיצוב הריהוט והפנים. הדפסה דיגיטלית על בדים מאפשרת חופש עיצוב יצירתי וסביבה ירוקה יותר

ניסו רהיטים. אילנה ברילוביץ' ודניאל צעירי,
בלי קצוות מיותרים. הדפסה על ריהוט ב"ניסו רהיטים"/אילנה ברילוביץ' ודניאל צעירי

המגמה העולמית הירוקה מתפשטת ומצליחה לשים את ידה במהירות על כל פס ייצור תעשייתי קיים. ההבנה המרכזית היא שפשוט אין לנו כאנושות יותר ברירה - אנחנו חייבים לפעול לטובת האטה של ההתחממות הגלובלית.

ייצור בר קיימא תוך השמת דגש על פגיעה אקולוגית מינימלית, הפך בשנים האחרונות לדרישה של ממש מצד קהל הצרכנים ברחבי העולם, לאור הפמפום האגרסיבי של האג'נדה הסביבתית שחלחלה כבר בקרב רבים. זאת, לצד רגולציות ממשלתיות ולחצים של תנועות סביבתיות. הדבר הוביל לשינוי הרגלי הצריכה, והתעשיות השונות התיישרו וממשיכות לדהור על אותו הקו. המרוץ עיקרו בפיתוח טכנולוגיות שיתרמו לכך, וישראל כידוע היא מעצמה לא קטנה בתחום.

גיל שביט. יחצ,
גאווה של ממש. גיל שביט/יחצ

מהפכת הפאשן-טק, המבוססת על טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית ומתקדמת על בדי טקסטיל, היא אחד הפתרונות שאותה אימצה תעשיית האופנה בשנים האחרונות. תעשייה זו תמיד הייתה בחזית החדשנות - מהמצאת מכונת התפירה ועד לעליית המסחר האלקטרוני. כמו טכנולוגיה, גם תעשיית האופנה צופה פני העתיד. כעת, באופן טבעי, גם תעשיות נוספות כמו זו של עיצוב הריהוט לבית ואדריכלות ועיצוב הפנים מתחילות לאמץ אותה ובטוחות כי זה העתיד של הענף. תהליך הייצור הזה צורך פחות אנרגיה, מייצר פחות פסולת ועל פי הערכות מונע כ-17.2 מיליארד קילוגרמים של פליטת גזי חממה בשנה, זאת בהשוואה לייצור המסורתי.

"הגזירה הידנית של הבד לטובת התאמתו למידות הריהוט היה מותיר אחריו שאריות בד חסרות שימוש, אלו היו נזרקות אל הפח ולמעשה תורמות ומגדילות את הזיהום הסביבתי. הדפסה דיגיטלית מאפשרת להדפיס בד רק על פי המידות הנדרשות בהתאמה מדויקת ובכך למעשה נחסכת כמות חומר בד גדולה מאוד", אומר יוסי אדוט, מבעלי מותג עיצוב הריהוט היוקרתי "ניסו רהיטים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כורסת דובה עם הדפס דיגיטלי של ניסו רהיטים. יחצ,
כורסה עם הדפס, "ניסו רהיטים"/יחצ

מותג הריהוט המשפחתי, שפועל כבר 40 שנה בתחום, התחיל לאחרונה שיתוף פעולה מעניין עם אחת החברות שהובילו את מהפכת הפאשן- טק בענף הטקסטיל - "קורנית דיגיטל", אשר מייצרת ומשווקת מדפסות דיגיטליות אל עולם הטקסטיל ושימשה כנותנת החסות הראשית של שבוע האופנה האחרון בתל אביב. שיתוף הפעולה הוביל ליצירת אבטיפוסים ראשוניים וכעת, הטכנולוגיה הזו מתחילה לרקום עור וגידים ולשנות גם את הענף הריהוט הוותיק שהיה מזוהה באופן מסורתי בעיקר עם חומרים וכלים פשוטים כמו: עץ, פטיש ומסמר.

"אנחנו הראשונים שהבאנו את הטכנולוגיה הזו אל ענף הריהוט בישראל ולמעשה משמשים כחלוצים של המגמה העיצובית החדשה. העיצוב בעסקי הרהיטים דרש באופן טבעי זמן משמעותי, לבדוק דגמים ולעבד חלקים מחדש כדי להגיע למוצר סופי. הטכנולוגיה הזו יוצרת חסכון משמעותי בזמן ומעניקה חופש יצירתי למעצבים, כאשר גם הלקוחות יוכלו לבחור בדים ייחודיים מתוך קולקציות מעוצבות ובלעדיות ל'ניסו'. ללא ספק מדובר בבשורה גדולה לענף והצפי הוא שהמגמה הזו רק תלך ותתרחב. בעתיד הקרוב חלק משמעותי מתעשיית עיצוב הריהוט תתבסס עליה", מוסיף אדוט.

"הדפסה על טקסטיל לריהוט מביאה את העולם הדיגיטלי אל הענף ומתבססת על שלוש מגמות גלובליות עיקריות: טכנולוגיה, קיימות ויצירתיות. מדובר בפיתוח וייצור תוצרת ישראל, וזאת גאווה של ממש", אומר גיל שביט, מנהל פיתוח עסקי בישראל של קורנית דיגיטל, "הטכנולוגיה מאפשרת ליצור תכנון עיצובי שלם אל תוך קובץ דיגיטלי ולהדפיס בד בעיצוב זהה לגמרי. ניתן באופן תיאורטי ליצור עיצוב של מלון בניו יורק בהשראת מלון במילאנו ופשוט להדפיס אותו דרך המדפסת. ממש כמו יצירת שבלונה לצורך העניין".

הטכנולוגיה הזו לא פרצה אל חיינו משום מקום, אלא מטרתה לענות על צורך שמתפתח כמו כל פטנט טכנולוגי שהומצא. מדובר בפתרון יעיל ליצרנים גדולים כקטנים. היא מאפשר יצירת טקסטיל, עם אפשרויות עיצוב מרובות וצבעים בלתי מוגבלים, הכל בהתאמה לדרישת הלקוחות. ללא הגבלות על קנה מידה, חזרה או מספר צבעים. על פי שביט, יש כיום שני מגה טרנדים גדולים ובולטים במיוחד שרק ילכו ויגברו בשנים הקרובות ואלו מובילות את ההתפתחות שלה.

"ישנה הבנה שאנחנו לא יכולים יותר רק לדבר על איך אנחנו מונעים את הזיהום הסביבתי ואת ההתחממות הגלובלית, אלא צריכים להתחיל לעשות פעולות דה פקטו", אומר שביט, "לכן הטכנולוגיה שלנו היא מאוד חסכונית וידידותית לסביבה, החל מהדיו שאנחנו מדפיסים איתו ועד לחסכון שבחומרים. בזכות צעדים אלו תאגידי ענק עובדים איתנו. הטרנד השני הוא הביטוי האישי: עולם הטיקטוק והאינסטגרם הצית אצל רבים את הרצון להבליט את הייחודיות שלהם בדרכים יצירתיות ומקוריות וההדפסה הדיגיטלית של קורנית מאפשרת להביא לידי ביטוי את היצירתיות ואת אותו ביטוי אישי לפריט עצמו. אנחנו מזהים שקהל הצרכנים כיום שואף להיבדל אחד מהשני ולא לרכוש את אותם המוצרים שיש לכולם בבית או את אותם הבגדים שכולם לובשים. ישנה נהירה בולטת החוצה מהרשתות השונות ויותר אנשים מבקשים להיות מקוריים ומגוונים. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ללקוחות ולמעצבים כאחד חופש יצירתי".

  • עוד באותו נושא:
  • רהיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully