וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין של אפל? האיחוד האירופי קבע תאריך למעבר ל-USB-C

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 10:29

לפני כחודשיים אישר סופית האיחוד האירופי את חוק "המטען המקובל", שמחייב את כל משווקות האלקטרוניקה ביבשת לעבור לתקן טעינה אחיד, אולם אז לא נקבע תאריך מחייב. עכשיו יש

אייפון. ShutterStock
אייפון/ShutterStock

האיחוד האירופי רשמית אישר את חוק "המטען המקובל", עוד באוקטובר, אבל התאריך המחייב שבו ייכנס החוק לתוקפו עוד לא נודע אז. כעת, בפרסום הוראה (דירקטיבה) מחייבת, האיחוד האירופי הודיע כי כל הסמארטפונים יהיו חייבים בשקע USB-C עד ה-28 בדצמבר, 2024. מוצרים אלקטרוניקה אישית אחרים, כמו מחשבי לוח ואוזניות יהיו חייבים גם הם לעבור ל-USB-C תחת החוק החדש. מוצרים הנטענים אלחוטית בלבד, לא יידרשו להתקנת שקע USB-C לטעינה.

בשעתו, גרג "ג'וז" גוז'יאק, סגן הנשיא העולמי לשיווק של אפל אישר כי לחברה לא תהיה ברירה אלא להיענות לחוק החדש. כעת, עם התאריך הקובע של דצמבר 2024, תוכל אפל להמתין עד דגמי האייפון 16 כדי להחליף את שקע הלייטנינג הקנייני והמעצבן בשקע שבו משתמש שאר העולם הנאור.

אייפון 14 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סגן הנשיא העולמי לשיווק של אפל אישר כי לחברה לא תהיה ברירה אלא להיענות לחוק החדש. אייפון 14/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לפי דיווחים מסויימים, אפל עוד עשויה להקדים את המעבר לספטמבר 2023 עם האייפון 15, כאשר מוצרים כמו האיירפוקדס, מקלדות, עכברים ועוד עם שקע USB-C יופיעו קצת אחרי שינוי התקע במוצר הדגל.

החוק תקף לכל גאדג'ט מצוי אחר, לרבות טאבלטים, מצלמות, אוזניות, קונסולות ניידות וקוראי ספרים אלקטרוניים, בהספק של עד 100 וואט. מחשבים ניידים יצטרכו לבצע את המעבר לתקן החדש עד אביב 2026 (תאריך סופי יקבע בהמשך). קידום החוק הוא למעשה חלק מהשאיפה של האיחוד האירופי למזער את כמות הפסולת האלקטרונית שנמצאת כיום ברחבי היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully