וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מסע ארוך בחלל: החללית שנאס"א שיגרה לירח נחתה בכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 20:36

אחרי שהקיפה בהצלחה את הירח, החללית של סוכנות החלל האמריקנית חזרה בהצלחה לכדור הארץ - ונחתה באוקיינוס השקט

אחרי שהקיפה את הירח במסע שנמשך 26 ימים, החללית אוריון של נאס"א חזרה בהצלחה לכדור הארץ - ונחתה באוקיינוס השקט. חללית אוריון שוגרה ב-15 בנובמבר במסגרת משימה ארטמיס-1, שבאה לקיים את ההבטחה להשיב את בני האדם אל הירח, הפעם לשיבת קבע, ומעבר לירח - גם בסופו של דבר, למאדים.

ארטמיס היא משימה חשובה מאוד עבור סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, והמשימה החשובה ביותר שלה מזה שנים ומאז שהושבתה תוכנית מעבורות החלל. עם ארטמיס, נאס"א, שקצת פינתה את הבמה לסוכנויות מתחרות כמו סוכנות החלל הרוסית קוסמוס ולמיזמי חלל פרטיים כמו SPACEX של אילון מאסק או בלו אוריג'ין של בזוס, חוזרת להיות שחקנית מרכזית במסעות לחקר החלל והחלל העמוק.

הנחיתה של אוריון בכדור הארץ. NASA,
הנחיתה של אוריון בכדור הארץ/NASA

ב-"אוריון" לא היו בני אדם, אבל החללית כן נשאה עמה בובות - "הלגה" הגרמנייה ו"זוהר" הישראלית - שנועדו לבדוק את אפוד הקרינה המיוחד עשוי עופרת של חברת "סטמראד" הישראלית בתמיכת סוכנות החלל הישראלית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כן השיגור של ארטמיס 1. GettyImages
שיגור משימת ארטמיס 1/GettyImages

בלבה של ארטמיס ניצב הפיתוח של חללית חדשה, למעשה מערכת משולבת המורכבת מרקטה גדולה, ה-SLS, תא הנוסעים והמשא "אוריון" ומערכות קרקעיות חדשות. ה-SPACE LAUNCH SYSTEM או SLS בקיצור, היא הרקטה הגדולה ביותר שפיתחה נאס"א אי פעם, והיא למעשה מתחרה ב-STARSHIP הפרטית של מאסק, ולטענת סוכנות החלל, היא גם הטיל הכבד ביותר בעולם. מטרתה של ה-SLS, היא לשאת בבטחה אסטרונאוטים לירח, ובהמשך גם למאדים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארטמיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully