וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקינו את הספה עם UWANT B100 מכונת ניקוי ושטיפת לכלוך וכתמים וחזרנו עם מסקנות

למרות שההגדרה הרשמית שלו זה "מכונת ניקוי ושטיפת לכלוך וכתמים" והוא יכול לשאוב גם את הרצפה והשטיחים מה שאני ראיתי לנגד עיני היה - מכשיר לניקוי הספה. עד כמה הוא עושה את העבודה? בדקנו

ניקוי ספה עם UWANT B100/ירון זילברשטיין

יש מקום אחד בבית שרובנו מבלים בו שעות רבות (לעיתים אפילו יום שלם) אבל מעולם לא טרחנו לנקות כמו שצריך - הספה. בבתים רבים היא המרכז שעליו רובצים כשצופים בטלוויזיה, מתכרבלים עם הילדים, לפעמים אפילו אוכלים. אנחנו שוכבים עליה כשאנחנו חולים, משחקים עליה עם חיות המחמד שלנו וכמובן שגם נהנים עליה לעיתים מרגעים מיניים. אז עם כל זה הגיוני להניח שננקה אותה טוב טוב מדי יום - אבל המציאות הפוכה לגמרי. במקרה הטוב כשנשפכת עליה כוס שתייה אנחנו מנקים עם מטלית וחומר ניקוי ואם אנחנו רואים הרבה שערות של הכלב אנחנו מעבירים עליה שואב. וזהו. בזה מסתכמת לרוב תחזוקת הניקיון של הספה הממוצעת. כן. שמענו שיש כזה דבר "מנקה ספות מקצועי" אבל רובנו נעדיף כבר לקנות ספה חדשה מאשר להזמין איש מקצוע הביתה שינקה אותה כמו שצריך.

בגלל זה התרגשתי כשקיבלתי לבדיקה את המכשיר UWANT B100, כי למרות שההגדרה הרשמית שלו זה "מכונת ניקוי ושטיפת לכלוך וכתמים" והוא יכול לשאוב גם את הרצפה והשטיחים מה שאני ראיתי לנגד עיני היה - מכשיר לניקוי הספה. לא המצאתי את זה כמובן. למרות שהמכשיר מבטיח שהוא מסוגל להסיר בקלות כל כתם ולכלוך בכל מקום ומכל משטח השורה שבלטה לי במפרט שלו הייתה - ייחודי לניקוי ספות, שטיחים ומזרנים. סופסוף.

עם הגעת המכשיר מיהרתי להוציא אותו מהקופסה ולבחון היטב: מדובר במכשיר די קטן (בערך 30 ס"מ לכל כיוון ומשקל של פחות מ-5 ק"ג) וההרכבה שלו פשוטה מאוד. לפי ההבטחות הוא אמור לבצע 4 פעולות בבת אחת: ריסוס בלחץ גבוה הכולל שטיפה, קרצוף ויניקה - והכול עם מברשת ניקוי אחת קלה לשימוש. הוא עושה את זה לפי חוברת ההוראות "בעזרת לחץ מים רב עוצמה שעם חומרי הניקוי שנמדדו במדויק מופעל על פני השטח ומפרק את כל סוגי הלכלוכים, בזמן שהמברשת מקרצפת ומפרידה כתמים, לפני שהכול נשאב חזרה לתוך המכל". למכשיר יש שני מכלי מים בכל צד - מיכל מים נקיים של 1800 מ"ל ומיכל למים המלוכלכים של 1600 מ"ל שאמורים להפחית את הצורך להוסיף ולהחליף מים בתדירות גבוהה במהלך הניקוי ולאפשר לנקות בלי הפרעות.

ואכן המכשיר נראה מבטיח והשאיבה עם המברשת נוחה וקלה ואפילו נראית לעין עם חלון שקוף על גבי המברשת המציג את הלכלוך הנשאב ונשטף (וזה מצד אחד מספק בטירוף לראות את הלכלוך הנשאב ומצד שני מלחיץ לגלות את כמות הטינופת שישבתי עליה לראות את המונדיאל). הוא פועל למעשה כמו מכונת כביסה ניידת - אם המטרה העיקרית של מכונת כביסה היא לנקות בגדים על ידי הסרת כתמים לא רצויים אז זה בדיוק מה שהמוצר הזה עושה רק שהוא נייד וקל מאוד לנשיאה. במגירה נסתרת מצאתי אפילו שלושה בקבוקונים קטנים של חומרי ניקוי: תמיסה לניקוי עמוק, תמיסה לניקוי בדים ותמיסה להסרת קרדית האבק - אותם ממליצים להוסיף למים לניקוי יסודי, אם כי לא מציינים מידות וכמויות ונאלצתי להמר על פקק מלא.

אז ניגשתי למלאכת שאיבת הספה עצמה. קודם כל משפריצים את המים עם חומר הניקוי על הספה ואז עוברים עם המברשת שאיבה על כל הספה. זה אמנם היה מספק והתוצאה הייתה ספה שנראית כמעט כמו חדשה - ללא כתמים שכבר התרגלתי לחיים איתם - אבל העבודה הייתה ממש לא קלה. למרות שהמכשיר מגיע עם צינור שאיבה די ארוך, והוא זז בקלות על גלגלים, הניקוי עצמו הצריך ממני להתכופף למשך דקות ארוכות (למעשה לקח לי כמעט שעה להגיע לתוצאה הרצויה שכללה לא רק שאיבה אלה גם שפשוף של הכתמים הקשים יותר). סיימתי עם ספה נקיה אבל גם עם כאב גב.

ניקוי ספה עם UWANT B100. יחצ,
ניקוי ספה עם UWANT B100/יחצ

התוצאות היו דומות כשניקיתי את המיטות בבית - ניקיון יסודי וטוב אבל גב כואב. בשתי הפעמים גם נאלצתי להצטייד בסמרטוט רצפה שכן במהלך ההתניידות של המכשיר עם מכלי המים המלאים אחד מהם החל לטפטף ויצר שלולית קטנה על הרצפה. גם בסיום הניקיון נצבתי בפני בעיה - למרות ההבטחה לפיה "כוח היניקה החזק 12000Pa מקצר את זמן הייבוש" הספה הייתה לחה ועברו עוד מספר שעות עד שהתייבשה לגמרי והייתי יכול לחזור שוב לרבוץ עליה.

אבל אלו תלונות קטנוניות בהתייחס לתוצאה (ולעובדה שלאחר הניקוי העמוק הראשוני לא יהיה צורך באחד נוסף כזה לתקופה ארוכה והמכשיר ישמש רק לניקוי מהיר של כתמים בזמן אמת). לפי ההבטחות המכשיר אמור להתאים גם לניקוי של כל סוגי הבדים (כולל וילונות תלויים), וניתן לנקות איתו גם מדרגות, ריפודים, את פנים הרכב ועוד.

כשכל זה מגיע במכשיר שגם כמעט ולא תופס מקום בבית והמחיר שלו סביר בהחלט (899 ₪ אצל היבואן הרשמי, רונלייט) קשה שלא להמליץ - ולקפוץ על הספה כדי לחטוף תנומה.

  • עוד באותו נושא:
  • שטיפה
  • ספה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully