וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אפל תאפשר להתקין אפליקציות מחוץ לאפסטור

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 11:18

מסתמן: ניצחון למפתחי האפליקציות נגד אפל. החברה עשויה לאפשר לראשונה להתקין אפליקציות צד שלישי. בינתיים, באירופה בלבד

אפסטור. GettyImages
אפסטור/GettyImages

אם להאמין לדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, עם ההשקה של iOS 17 בספטמבר 2023, אפל תאפשר לראשונה להוריד אפליקציות צד שלישי (מחוץ לאפסטור) - בינתיים באירופה בלבד. הסיבה: דרישות החוק החדש של האיחוד האירופי, שייכנס לתוקף ביוני 2024. החקיקה החדשה צפויה לרסן את כוחן של חברות הביג טק ולחייב אותן לעבוד עם חברות קטנות יותר. בינתיים, בענקית הטכנולוגיה לא הגיבו לדיווח ולא ברור אם היא תצליח לחמוק מהחוק.

כידוע, חנות האפליקציות של אפל פועלת כ"גן נעול" - מפתחים לא יכולים שלא עברו בדיקה מעמיקה לא יוצגו בחנות, ומשתמשים לא יכולים להוריד למכשיריהם אפליקציות שלא כלולות בחנות. כך, לראשונה, השינוי יאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות בלי צורך להשתמש באפסטור, מה שגם אומר שהמפתחים לא יצטרכו לשלם עמלות עד 30 אחוזים עמלה לאפל.

אפל. GettyImages
לראשונה, השינוי יאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות בלי צורך להשתמש באפסטור/GettyImages

אם מדינות אחרות יציגו חקיקה דומה, חנויות אפליקציות חלופיות עשויות להתרחב מעבר לאיחוד האירופי. בעבר טענה אפל טענה כי התקנה של יישומים מחוץ לאפסטור "תערער את הגנת הפרטיות והאבטחה" עליהן מסתמכים משתמשי אייפון, ותותיר אנשים חשופים לתוכנות זדוניות, הונאות, מעקב אחר נתונים ובעיות אחרות.

לפי בלומברג, לא ברור אם השינויים יהיו זמינים רק באיחוד האירופי או שמא אפל עשויה בסופו של דבר לפתוח את חנות האפסטור החדשה שלה גם ברחבי העולם. יחד עם זאת, האיחוד האירופי איים לקנוס חברות בעד 20 אחוזים מההכנסות השנתיות בגין הפרות חוזרות ונשנות של החוק החדש, שעלולות להסתכם ב-80 מיליארד דולר עבור אפל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

וזה לא הכל, כזכור אפל תציית להחלטה נוספת של הפרלמנט האירופי - ותוותר על חיבור ה-Lightning באייפון. כזכור, החל מסתיו 2024 כל הסמארטפונים שימכרו באיחוד יהיו מחויבים להיות מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. במשך שנים אפל התעקשה לשמר את התקע הקנייני שלה, ה-Lightning, ובכך להכריח את המשתמשים שלה לרכוש כבלים ומטענים תואמים מתוצרתה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully