וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויז, מוביט, מאחוריכן: אפל מסתערת על שוק המפות בישראל

עודכן לאחרונה: 17.12.2022 / 21:45

החל מהיום (חמישי) משיקה אפל בישראל גירסה חדשה של אפליקציית המפות הביתית שלה, עם מענה משלה למתחרות כמו גוגל מפות ווייז: יכולות ניווט במציאות רבודה והכוונה קולית עם סירי, מידע על פקקים ותחבורה ציבורית ותצוגה דומה לסטריט ויוו של גוגל

מפות אפל. ShutterStock
מפות אפל/ShutterStock

החל מהבוקר (חמישי) משיקה אפל בישראל גירסה חדשה ומעודכנת לאפליקציית המפות שלה, שעברה שדרוג משמעותי ב-iOS 16. כעת האפליקציה כוללת גם ניווט עם הכוונה קולית של פניה אחר פניה א-לה וייז או גוגל מפות, בעזרת תכונות חדשות לסייענית הביתית Siri, בשורה של יעדים בעולם. החברה תציע גם לנעוץ ולשמור ברשימות מקומות מעניינים בכל יעד תיירותי, ותוספת נחמדה משלה היא רשימות מומלצות של יעדים תיירותיים של גופים מוכרים מהתחום, אחריהן ניתן יהיה לעקוב והן גם יתעדכנו מעת לעת עם המלצות חדשות.

חיפה בתלת-מימד במפות אפל. אפל,
חיפה בתלת-מימד במפות אפל/אפל
אפל מפות. אפל,
ניתן גם לתכנן נסיעה בתחבורה ציבורית. המפות של אפל/אפל

עוד בדומה לוייז, מתווספת האפשרות לדווח על מפגעים בהמשך הדרך או מכמונות מהירות - גם זאת, באמצעות הוראה קולית. בגירסת המפות החדשה, בדומה למתחרות מבית גוגל, יופיע כעת גם מידע על פקקי תנועה בזמן אמת, שאפל אוספת באמצעות מדידת צפיפות אנונימית של אייפונים ביחידת שטח נתונה.

בדומה לתכונה שכבר קיימת ונתמכת בגוגל מפות, בתל אביב, יוכלו כעת משתמשי אייפון לנווט בעזרת מציאות רבודה (מאפל נמסר כי ערים נוספות יתווספו בהמשך) לצד תצוגה המזכירה את סטריט ויוו, ועוד בצד הוויזואלי, אפל משדרגת את התצוגה במפות, והופכת אותה לתלת ממדית, צבעונית ומוחשית יותר עם נקודות ציון מוכרות כמו מוזיאון תל אביב לאומנות, אצטדיון טדי בירושלים או הגנים הבהאיים בחיפה.

תכונה נוספת שאיתה סוף סוף אפל מיישרת קו עם המתחרים אחרי שהייתה חסרה אצלה במשך שנים - היא תכנון מסלולי נסיעה ומידע על תחבורה ציבורית כמו אוטובוסים ורכבות, בדומה למה שמציעה כיום כבר גוגל מפות או מתחרות עצמאיות כגון Moovit. ברם, אצל אפל אין עדיין מידע על זמני אוטובוסים בזמן אמת, אלא רק על פי לוחות הזמנים הרשמיים של חברות התחבורה. מהחברה נמסר כי מידע זה יתווסף בעתיד לאפליקציה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • מפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully