וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בשימוש בוויז - זינוק לוואטסאפ: כך השפיע גמר המונדיאל על שימוש בסמארטפון

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 10:43

על פי נתוני חברת פלאפון, בזמן הפנדלים חלה ירידת שיא של 51% בהוצאת שיחות טלפון. במקביל, פרטנר מדווחת על שיא כל הזמנים בצפייה מאז הקמת שירות הטלוויזיה ב-2017. ואיך זה השפיע על הרשתות החברתיות?

סרחיו אגוארו מרים על כתפיו את ליאונל מסי עם גביע העולם, ארגנטינה חוגגת זכייה, מונדיאל 2022. רויטרס
סרחיו אגוארו מרים על כתפיו את ליאונל מסי עם גביע העולם, ארגנטינה חוגגת זכייה, מונדיאל 2022/רויטרס

גמר מונדיאל 2022 גרם לרוב עם ישראל להשאיר את הסמארטפון בצד ולהישאר בבית - כך על פי נתוני חברת פלאפון שפורסמו הבוקר (שני). כ-41% ירידה בשימוש בוויז נרשמה בזמן המשחק מול אותן השעות בשבוע שעבר. התחבורה הציבורית אמנם פעלה אבל כנראה שהשתמשו בה הרבה פחות נוסעים. באפליקציית מוביט נרשמה ירידה של 35% בשימוש לעומת אותן השעות בשבוע שעבר.

בוואטסאפ חלו תנודות בשימוש לעומת שבוע שעבר בהתאם לרגעי השיא במשחק: עלייה של בין 25%-32% בשימוש בווטסאפ בדקות שאחרי הגולים, ירידה ממוצעת של 28% בזמן המשחק (בין הגולים) ועם הסיום חל זינוק של לא פחות מ-105% בשימוש באפליקציה.

גם השיחות "סבלו" מתנודתיות יתר בזמן המשחק: כשעה לפני תחילת המשחק חלה עלייה של 17% בהוצאת שיחות כאשר במהלך המשחק למעט זמני המחצית חלה ירידה של כ-30% בהוצאת שיחות ביחס לממוצע הוצאת השיחות בימי ראשון בשעות האלו.

סרחיו אגוארו שחקן נבחרת ארגנטינה לשעבר מניף את גביע העולם, מונדיאל 2022. רויטרס
הגמר שהשאיר את עם ישראל בבתים. מונדיאל 2022/רויטרס

בזמן ההפסקה בין המחצית הראשונה לשנייה, השיחות חזרו לרמתן הרגילה, ובזמן ההספקה בין המחצית השנייה להארכה חלה עלייה של 12% בהוצאת השיחות. בזמן ההארכה המותחת חלה ירידה של 45% ובזמן הפנדלים חלה ירידת שיא של 51%. מייד לאחר המשחק חל זינוק של 16% בהוצאת שיחות בכדי להחליף חוויות.

הרשתות החברתיות לעומת זאת הפסידו בגדול והשימוש בהן ירד לאורך כל המשחק: פייסבוק עם ירידה של כ-20% בשימוש, אינסטגרם עם ירידה של כ-27%, טיק טוק עם ירידה של כ-40% ויוטיוב עם ירידה של כ-26%.

במקביל, גם חברת HOT mobile דיווחה על צריכת שיא בתעבורת הנתונים במהלך גמר המונדיאל: גידול של 41% לקראת סיום המשחק בפנדלים לעומת יום רגיל. בנוסף, נצפתה עליה של מאות אחוזי גידול בצריכת וידאו לצפייה ישירה ובדגש על אפליקציית "כאן" ששידרו את המשחקים.

לדברי HOT, לאורך כל תקופת המונדיאל נרשמה עליה בצריכת הנתונים כאשר כל משחק יצר שיא חדש (21% בחצי גמר). בפתיחת המונדיאל, בתאריך 20.11 נרשם ביקוש של 28% יותר מיום רגיל כאשר משחקים ששוחקו במהלך היום השפיעו יותר על תעבורת הרשת הסלולארית לעומת משחקי הערב שרובם נצפו בבתים דרך הרשת הקווית.

בחברת פרטנר דיווחו אמש על שיא צפייה בטלוויזיה במהלך שידור משחק גמר המונדיאל. "מדובר בשיא צפייה מיום השקת שירות הטלוויזיה של קבוצת התקשורת פרטנר שהוקם בשנת 2017", נמסר מטעם החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully