וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבים לכולם: פרטנר ובזק חתמו על הסכם שיתוף פעולה

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 19:43

תמורת כמיליארד שקלים: בזק חתמה על הסכם ל-15 שנה עם פרטנר לאספקת תשתית סיבים אופטיים. "ההסכם יביא לצמיחה מואצת של הסיבים בישראל ולתחרות רבה יותר"

פרטנר. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פרטנר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חברת בזק חתמה על הסכם ארוך טווח (IRU) עם חברת פרטנר לאספקת תשתית סיבים אופטיים. על פי ההסכם, פרטנר תוכל לעשות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של בזק בקצב של 1 גיגה-בייט, וזאת לתקופה של 15 שנים, החל מינואר הקרוב. בזק צפויה לקבל בתמורה כמיליארד שקל. ההסכם צפוי להגדיל את השימושיות והניצול של רשת הסיבים של בזק, ויצור וודאות ביחס להכנסות עתידיות מהשוק הסיטונאי, תוך הגדלה מיידית של איזורי הכיסוי וקיצור "זמן הגעה לשוק" של ספקיות נוספות.

פרטנר תוכל להגדיל משמעותית את מספר מנויי הסיבים של החברה, העומד על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות - המספר הגבוה בשוק, זאת מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר. זכות השימוש בקווים תינתן ב-5 פעימות שנתיות שוות, משמע 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. התמורה הכוללת שתשלם פרטנר לבזק עומדת על כמיליארד שקלים.

בנוסף, החברה תשלם דמי תחזוקה שנתיים בשיעור של 4 אחוזים מהתמורה. תנאי העסקה כוללים מנגנון פריסת תשלומים וכן מנגנוני הצמדה. כמו כן, לפרטנר אפשרות להקדמת מועדים הן לעניין זכות השימוש בקווים והן לעניין התשלום בגינה.

בזק. רונן טופלברג,
פרטנר לבזק עומדת על כ-574 מיליון שקל בתוספת מע"מ/רונן טופלברג

בעקבות החתימה על ההסכם אמר יו"ר קבוצת בזק גיל שרון, "הסכם ה-IRU שחתמנו עם פרטנר יביא לרווחה צרכנית בדמות תחרות רבה יותר, הן בהיבט המחיר והן בהיבט השירות, ויאפשר צמיחה מואצת של חדירת הסיבים והתחברות של לקוחות ברחבי הארץ. עבור בזק הוא מעניק וודאות גדולה יותר בשימוש ברשת הסיבים שלה".

עוד הוסיף שרון, "משרד התקשורת כמתווה מדיניות, והחברות כגורם הביצוע, יעמדו במשימה של פריסה נרחבת של סיבים אופטיים, תוך תחרות בין 3 תשתיות. נכון להיום, קצב הפריסה של סיבים בארץ הוא גבוה מאוד בהשוואה בינלאומית. שיעור הנגישות לסיבים יגיע עד לסוף שנת 2022 ל- 70% ממשקי הבית, ועד סוף שנת 2024 שיעור הנגישות לסיבים יעמוד על קרוב ל- 100%".

מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי: "העסקה מעניקה לפרטנר אפשרות להגיע מהר יותר עם סיבים אופטיים ללקוחות הטלוויזיה והאינטרנט שלנו ובכלל. העסקה הנוכחית הינה השלב השני באסטרטגית הסיבים של פרטנר, כאשר השלב הראשון התמקד בפריסה המהירה והראשונית ומטרתו של השלב השני היא הגעה לכל משק בית בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully