וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל תיאבון: האיחוד האירופי יחוקק דרישה לסוללות נגישות בסמארטפונים

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 13:36

אחרי USB-C, האיחוד האירופי מציב דרישה חדשה: לאפשר לצרכנים להחליף סוללות בעצמם. הדרישה באה כחלק מחקיקה רחבה יותר להקטנת פסולת אלקטרונית, מחזור מתכות מסוכנות בייצור סוללות, והיעד השאפתני של להיפטר סופית מסוללות לא נטענות עד 2030

אייפון בתיקון. ShutterStock
אייפון בתיקון/ShutterStock

האיחוד האירופי ממשיך לתקוף את ענקיות הטכנולוגיה: לאחר אישור החוק שקבע שכל הסמארטפונים שימכרו באיחוד החל מסתיו 2024, לרבות האייפון, יהיו מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי, קיבלו באיחוד האירופי תיאבון, ועכשיו הם יוזמים חקיקה חדשה שתדרוש כי סוללות בסמארטפונים יהיו נגישות וקלות להחלפה.

הצעת חקיקה חדשה באיחוד, תחייב יצרניות אלקטרוניקה להבטיח שצרכנים יוכלו להסיר ולהחליף סוללות בעצמם בקלות. ההצעה באה לאחר דרישות נוספות שכופפו (בעיקר) את ידה של אפל שידועה במדיניות הגן הסגור שלה, גם בסוגיות כמו גישה לשבב ה-NFC באייפון על ידי אפליקציות בנקאות מצד שלישי, וחנויות יישומים מצד שלישי.

כעת, האתר PocketNow שגילה את דבר החקיקה החדש, מדווח שהחקיקה החדשה בעצם תדרוש מהיצרנים לחזור לייצר מכשירים עם סוללות ניתנות להחלפה בידי צרכנים, לצד איסוף של סוללות ישנות, כאשר מטרת החקיקה המוצהרת היא להקטין פסולת אלקטרונית, לרבות מחזור של מינרלים וחומרים מסוכנים מתוכן כמו קובלט, עופרת, ליתיום וניקל - שיכולים לשמש לייצור של סוללות חדשות. האיחוד גם הציב יעדים באחוזים כוללים של חומרים ממוחזרים שישמשו בסוללות חדשות.

אייפון. ShutterStock
בקרוב: אפל תידרש לעבור גם ל-USB-C/ShutterStock

יצויין, שהצעת החוק מתייחסת לכל הסוללות הנמכרות באיחוד, ולא רק למכשירי אלקטרוניקה אישית: מצברי רכב, מצברים של סקוטרים ואופניים חשמליים ואפילו מכוניות חשמליות. המטרה הסופית של האיחוד היא להיפטר מסוללות לא נטענות בשימוש כללי עד 2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully