וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: הגבלות הקורונה בסין יובילו לעיכובים של חודשים באספקת אייפונים

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 10:38

בסין מתמודדים עם מיליוני נדבקים חדשים בקורונה ביממה, ומי שצפויה להיפגע באופן קשה במיוחד מההתפרצות המחודשת של הנגיף היא אפל, שמייצרת יותר ממחצית מהמוצרים שלה במדינה

טים קוק. GettyImages
טים קוק/GettyImages

ביטול מדיניות ה"האפס הדבקה" בסין הובילה להתפרצות מחודשת של הקורונה - עם יותר כ-37 מיליון נדבקים ביממה. בינתיים, במדינה סובלים ממחסור חמור בכוח אדם, מה שמוביל לפגיעה קשה במפעל פוקסקון (המוכר כ-"עיר האייפונים") בעיר ג'נגג'ואו, שמעסיק כ-200 אלף עובדים ואחראי לייצור של יותר ממחצית מהאייפונים. מומחים מזהירים: צפויים חודשים של עיכובים באספקה.

"אנחנו צפויים לראות לראות הרבה פעולות מושפעות מהיעדרויות, לא רק במפעלים, אלא גם במחסנים, הפצה, לוגיסטיקה ותחבורה", אמר בינדיה ווקיל, מנכ"ל חברת Resilinc, המספקת שירותי מיפוי אחר שרשראות אספקה. אפל הזהירה ב-6 בנובמבר מפני שיבוש "משמעותי" לקראת עונת החגים. ההצהרה הנדירה הגיעה פחות משבועיים לאחר שמנהלים באפל חזו צמיחה נמוכה יותר במכירות בשיא תקופת המכירות סביב חג המולד, עם פחות מ-8 אחוזים.

על פי הדיווחים, התפרצות הקורונה המחודשת בסין עלולה להחזיר את שאר העולם לנקודת ההתחלה במאבק נגד המגיפה, כאשר התחזיות השחורות מעריכות כי עד מיליון בני אדם עלולים למות מהנגיף בחודשים הקרובים.

מפעל פוקסקון בסין. AP
מפעל פוקסקון בסין/AP

בחודש אוקטובר האחרון פורסמו סרטונים שהראו כיצד עובדים במפעל פוקסקון מנסים להימלט מהמתחם כדי להימנע מסגר כפוי. העובדים שהצליחו לברוח קפצו מעל גדר ונאלצו ללכת עשרות ק"מ ברגל כדי להגיע לבתיהם - מחוץ לגבולות העיר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully