וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד עם מידע ביומטרי של אלפי חיילים נמכר ב-eBay

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 11:00

שמות, תמונות, טביעות אצבע וסריקות קשתית העין של אלפי חיילים, ואזרחים שעבדו עם צבא ארה"ב באפגניסטן ובעירק, נמצאו בכרטיס זיכרון לא מוצפן של מכשיר צבאי ישן שנמכר ב-eBay

ebay. ShutterStock
ebay/ShutterStock

האמירה "הכל זמין באינטרנט" כנראה מעולם לא הייתה נכונה יותר: ציוד של צבא ארצות הברית, שהכיל מידע ביומטרי של לוחמים, עובדים שעבדו עם כוחות צבא ארצות הברית באפגניסטן ומדינות אחרות, ואפילו של טרוריסטים שככל הנראה פרטיהם נלקחו בזמן מעצר - זמין לרכישה ב-eBay, כך מדווח הניו יורק טיימס.

מדובר בהתקני הרכשה של מידע ביומטרי, שנרכשו בידי האקרים שמצאו בתוך ההתקנים טביעות אצבעות, סריקות קשתית העין, תמונות ותיאורים - הכל בצורה נגישה ובלתי מוצפנת, ומוגנים אך ורק בידי סיסמת ברירת מחדל פשוטה.

רשות ההגירה והמכס בארה"ב (ICE) סורקת טביעת אצבע. GettyImages
רשות ההגירה והמכס בארה"ב (ICE) סורקת טביעת אצבע/GettyImages

חוקר האבטחה הגרמני מתיאס מרקס רכש את אחת המזוודות של אמצעי ההרכשה הביומטריים הצבאיים, תמורת כ-70 דולרים, וכשהגיעה לביתו, מצא שם לא מעט: כרטיס הזיכרון שהיה במכשיר הכיל שמות, פרטים מזהים כמו לאום, תמונות, טביעות אצבעות וסריקות קשתית של לא פחות מ-2,632 אנשים - רובם או שירתו או עבדו עם הצבא האמריקאי בעירק ואפגניסטן. חיטוט קטן במידע העל של המכשיר (מטא-דאטה) שזכה לשם SEEK II, גילה שנעשה בו שימוש בסביבות 2012, באזור קנדהאר, אפגניסטן.

על אף שהמידע שנמצא במכשירים הללו יחסית מיושן, עדיין מדובר במידע מסוכן אם יגיע לידיים הלא נכונות. כך למשל, רשימות של אנשים שעבדו עם הצבא האמריקאי ותמונותיהם יכולות להפוך לרשימות חיסול. הדבר נכון במיוחד, לאור דיווחים שהטאליבן הניחו את ידיהם על מכשירים שכאלה עם נסיגת צבא ארצות הברית מאפגניסטן באוגוסט אשתקד.

לא ברור כיצד מכשירי ההרכשה הביומטריים על המידע הרגיש שבהם התגלגלו לאתר מכירות כמו eBay, אולם אין זו הפעם הראשונה שציוד צבאי מיושן מגיע לידיים אזרחיות.

  • עוד באותו נושא:
  • איביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully