וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק שיגר לחלל לוויין ריגול ישראלי פרטי מתקדם

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 17:29

טיל של ספייס X הציב בהצלחה במסלול סביב כדור הארץ את הארוס-3C, לוויין ריגול מתקדם שפותח על ידי חברת אימג'סאט אינטרנשיונל ויוצר על ידי התעשייה האווירית. מדובר בגרסה אזרחית ללווייני הריגול הצבאיים מסדרת אופק של צה"ל, שמשמשים למעקב אחרי מדינות עוינות באיזור

שיגור הלוויין הריגול הישראלי החדש ארוס-3C/SpaceX

חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI), המתמחה במתן פתרונות איסוף מודיעין מהחלל לגופים ביטחוניים ולקוחות פרטיים, שיגרה בהצלחה הבוקר (שישי, שעון ישראל), את לווין התצפית EROS-C3 לחלל. הלווין בבעלות אימג'סאט אינטרנשיונל, פותח ויוצר בתעשייה האווירית, שוגר ממשגר "פאלקון 9" של חברת ספייס X בבסיס חיל החלל האמריקאי ונדנברג בקליפורניה, ארה"ב. זה היה גם השיגור ה-61 השנה של חברת ספייס X, שהקים ומנהל אילון מאסק.

ה-EROS-C3 נבנה בידי התעשייה האווירית ומצויד במצלמה שפיתחה אל אופ שבבעלות אלביט. מדובר בגרסה אזרחית ללווייני הריגול הצבאיים מסדרת אופק של צה"ל, שמשמשים למעקב אחרי מדינות עוינות באיזור, ובהן איראן. לדבר אלביט, ""המצלמה מאפשרת יכולת תצפית, חקירת יעדים בעלי ערך גבוה, הגדרת אובייקטים קטנים ומבודדים והתמצאות סביבתית".

אולם הלוויין החדש לא נרכש בידי משרד הביטחון, אלא בידי חברת ISI אימג'סאט הפרטית, המפעילה עוד שלושה לווייני תצפית, ומוכרת תצלומי לוויין ומידע מודיעיני שהם אוספים ללקוחות בעולם. כך שהלוויין החדש יוכל לשפר את יכולת המעקב של ישראל אחרי איראן וגרורותיה.

EROS-C3 הוא דור שלישי ללווייני הריגול הישראלים, שהראשון שבהם שוגר בהצלחה ב-1995. הוא שוקל כ-400 ק"ג ולפי פרסומים זרים יהיה מסוגל לצלם בכל מעבר רצועה ברוחב של 11.5 ק"מ, ברזולוציה של 30 ס"מ. בנוסף יש לו מצלמה היפרספקטרלית ברזולוציה של 60 ס"מ. הוא נבנה בהשקעה של יותר מ-100 מיליון דולר.

שיגור הלוויין הריגול הישראלי החדש ארוס-3C. SpaceX,
שיגור הלוויין הריגול הישראלי החדש ארוס-3C/SpaceX

אימג'סאט נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 845 מיליון שקל, ונמצאת בשליטת קרן פימי, התעשייה האווירית ואלטשולר שחם. מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר כי "לאחר תהליך משמעותי של עבודה על הלוויין, במסגרתו עמלו מיטב המוחות של עובדות ועובדי התעשייה האווירית על פיתוחו וייצורו, החל הלווין לשדר נתונים אל תחנת הקרקע".

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, אמר כי "תוכנית החלל של ישראל נשענת על תשתית מרשימה של טכנולוגיות שפותחו בתעשייה האווירית בשיתוף עם מערכת הביטחון, האקדמיה ומשרד המדע והטכנולוגיה. תוצרי הלווין ששוגר היום והממצאים החשובים שישדר לתחנת הקרקע, יסייעו לתעשייה האווירית לפתח טכנולוגיות חלל בתחום האזרחי".

  • עוד באותו נושא:
  • SPACE X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully