וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלסקופ האבל צילם גלקסיה במרחק של 214 מיליון שנות אור

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 9:00

טלסקופ החלל הוותיק ממשיך לספק תמונות מרהיבות, וצילם לאחרונה גלקסיה מרוחקת שכוללת כמה תופעות שיעזרו למדענים להבין טוב יותר את קצב התפשטות היקום

הגלקסיה NGC 6956. NASA, ESA, and D. Jones (University of California – Santa Cruz); Processing: Gladys Kober (NASA/Catholic University of America),
הגלקסיה NGC 6956/NASA, ESA, and D. Jones (University of California – Santa Cruz); Processing: Gladys Kober (NASA/Catholic University of America)

על אף שטלסקופ החלל הצעיר ג'יימס ווב תופס את כל תשומת הלב מאז ששוגר בדצמבר 2022, אחיו המבוגר, טלסקופ החלל האבל, שכבר משרת את האנושות 32 שנים בחלל, ממשיך לספק תמונות מרהיבות. הטלסקופ הוותיק צילם צילום יפהפה של הגלקסיה הספירלית NGC 6956, שנמצאת במרחק של 214 מיליון שנות אור מכדור הארץ.

מדענים השתמשו בהאבל כדי לחקור משתנים קפאידים בגלקסיה המרוחקת (כוכבי ענק בעלי בהירות נראית המשתנה במחזור קבוע). הכוכבים הללו משמשים כ"נרות תקניים" שהאסטרונומים משתמשים בהם כדי למדוד מרחקים ביקום שלנו. זאת, באמצעות מדידת הזמן שנדרש מהם להתבהר ולהחוויר.

בווידאו: נאס"א פרסמה תמונות ראשונות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב/נאס"א

הגלקסיה הזו גם מכילה סופנרובה (מצב בו כוכב מסיבי קורס לתוך עצמו) מסוג la - התפוצצות של כוכב ננס לבן שהצטבר בהדרגה וסופח אליו חומר מכוכב סמוך. כמו כוכבים משתנים קפאידים, הבהירות של סופנרובה מסוג זה והמהירות שבה הם מעתממת לאורך זמן מאפשרת למדענים לחשב את המרחק שלהם. כך, מדענים יכולים להשתמש במדידות אלו כדי לקבוע את קצב התפשטות היקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully