וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או-או: רוסיה מחייבת את האזרחים להתקין ICQ בסמארטפון

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 11:56

הממשל במוסקבה קבע כי מוצרים חכמים שימכרו ביבוא רשמי במדינה יהיו חייבים להגיע עם אפליקציות מקומיות, בהן ICQ הישראלית. עוד ברשימה: דפדפן של יאנדקס ואנטי-וירוס חינמי של קספרסקי

ICQ. GettyImages
ICQ/GettyImages

שנות ה-90 התקשרו: בשל הסנקציות האמריקאיות, הממשל ברוסיה קבע שהחל מהיום (1 בינואר), כל סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה חכמה ומחשב נייד שנמכרים ברוסיה ביבוא רשמי יהיו חייבים להגיע עם אפליקציות מקומיות - כך לפי דיווח של RIA נובוסטי. במוסקבה קבעו רשימה של תוכנות מהאיחוד הכלכלי האירואסייתי (EAEU), בהן: תוכנת המסרים הישראלית הוותיקה ICQ, העוזרת הקולית Marusya ושירות הדואר האלקטרוני Mail.ru.

במקביל, על מחשבים ניידים יותקן דפדפן האינטרנט של תאגיד Yandex (יאנדקס) ואנטי-וירוס חינמי של קספרסקי, וכל טלוויזיה חכמה תגיע עם האפליקציות VK Video ו-Rutube (המקבילות ליוטיוב), לצד יישומי סטרימינג של הטלוויזיות הממלכתיות.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה ומדע לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

שירותי אינטרנט וטלוויזיה ברוסיה צפויים להתייקר השנה ב-10-15 אחוזים. מוקדם יותר נודע כי חנויות ברוסיה החלו למכור שירות של התקנת אפליקציות שאינן נגישות בסמארטפונים במדינה, למשל, אפליקציות בנקאיות. המחיר: 2,000 רובל (כ-95 שקלים).

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מארח את ראשי חבר המדינות בסנט פטרסבורג, 26.2.2022. Sputnik/Alexei Danichev, רויטרס
במוסקבה קבעו רשימה של תוכנות מהאיחוד הכלכלי האירואסייתי (EAEU). נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין/רויטרס, Sputnik/Alexei Danichev

ICQ נמכרה בשיא הצלחתה ב-1998 תמורת 407 מיליון דולר ל-AOL שהיתה בזמנו אחת מספקיות האינטרנט הצומחות בארה"ב. ב-2010, עם הירידה בפופולריות והתחרות מצדה של מסנג'ר של מיקרוסופט, היא נמכרה לדיגיטל סקיי (DST) הרוסית ב-187.5 מיליון דולר. בהמשך DST אף סגרה את מרכז הפיתוח של החברה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • icq

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully