וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק "תשלום בויי-פיי": חמישה מושגים טכנולוגיים שכולם טועים לגביהם

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 11:15

כמו כל תחום חיים אחר, גם חדירתה של הטכנולוגיה האישית לחיינו הולידה שורה של שיבושים בעברית המדוברת למושגים הטכניים. הנה חמישה מושגים עם טעויות שגורות, וההסבר עם השם או ההגייה הנכונים

משלמים ב-ויי-פיי

נתחיל עם השיבוש הכי עדכני שהשתרש כה מהר, עד שכבר הספקנו להתרעם עליו יותר מפעם אחת כאן בערוץ. אולי זה בגלל העובדה ששתיהן טכנולוגיות אלחוט, אולי זה סימן הקשתות על הכרטיס - אבל "משלם בויי-פיי?" הפך להיות מכת מדינה. הטכנולוגיה היא לא ויי-פיי אלא NFC והפרוטוקול הוא EMV. בכל מקרה, לא ויי פיי.

Apple Pay. Usacheva Ekaterina, ShutterStock
די לקרוא לזה "תשלום ב-WiFi"/ShutterStock, Usacheva Ekaterina

בלוטוס

כמו ההאנברקס המיתולוגי (המהדרין משבשים להמברקס) או הווינקר, גם טכנולוגיית Bluetooth האומללה קיבלה את השם המשובש בלוטוס בעברית, אולי כי הישראלים לא פעם מסתבכים עם ה-th שבסוף. בכל מקרה, לפי כללי התעתיק ובכלל, צריך לכתוב ולהגות את זה בלוטות' (הגרש בסוף מבדיל מבלוטות העברית), או פשוט: שן כחולה.

Bluetooth. GettyImages
לא "בלוטוס"/GettyImages

חיבור סמסונג

זו טעות שנפוצה גם היא לאחרונה, בעיקר בגלל שאנשים לא מכירים את השם הרשמי של המחבר בתחתית טלפוני האנדרואיד החדשים, שהוא כמובן, USB-C. אם קודמו, Micro-USB זכה פשוט לשם USB (על אף שהוא שונה מ-USB-A המסורתי שבמחשבים, שגם הוא נקרא USB), הרי שלחיבור החדש והסימטרי היה צריך למצוא שם אחר, וכיון שטלפוני סמסונג הם כה נפוצים בישראל, הודבק ל-USB-C הכינוי חיבור סמסונג, כמין שם גנרי, כמו פלאפון. אז לא. שמו בישראל ובעולם הוא USB-C.

מטען USB-C. ShutterStock
שמו בישראל ובעולם הוא USB-C/ShutterStock

מייקרוסופט

ויכוח מיתולוגי שהיה לכותב שורות אלה עם עורכיו בתקופה שכתב לאחד העיתונים הגדולים בישראל, היה לגבי התעתיק של Microsoft. בהגייה האמריקאית השם אכן נהגה מייק-רוסופט, אבל אנחנו חיים בישראל, וזה לא הצדקה מספקת לכתוב את השם העברי כך - בדיוק כמו שבעברית כותבים פריז, ולא פריס.

על אף שאפילו החברה עצמה אימצה את השיבוש בשנים האחרונות, כשמיקרוסופט ישראל פתחה את שעריה כאן, אי שם בשנת 1989, שמה נכתב מיקרוסופט ישראל. י' אחת. לא שתיים. כך גם היה באתר האינטרנט הרשמי של החברה כאן במשך שנים, כמו גם שמה הרשום של החברה המקומית. אז מיקרוסופט, לא מייק.

מיקרוסופט. ShutterStock
בהגייה האמריקאית השם אכן נהגה מייק-רוסופט/ShutterStock

ג'יגהבייט

נסיים עם השיבוש הישראלי שהוא כה עתיק עד שהפך לקלאסיקה בפני עצמו. רבים עדיין הוגים את שמה של יחידה המדידה לנפח זיכרון או אחסון דיגיטלי ג'יגה. זוהי טעות. לא ברור איך הפכה ה-ג ל-ג' עם גרש שמשנה את ההגייה ל-J, אבל צריך להגות ולכתוב זאת גיגהבייט, שכן מקור המילה הוא ב-"גיגה" היוונית, שהיא הקידומת המקובלת למיליארד (10 בחזקת 9) בשיטה המטרית. כמובן, ביחידות בינאריות, שעליהן מבוסס כל עולם המחשוב, המיליארד לא זהה בדיוק למיליארד העשרוני העגול.

רוצים להמשיך להשתדרג? הצטרפו עכשיו לחבילות הסלולר של וואלה! Mobile

  • עוד באותו נושא:
  • WiFi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully