וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים מדברים: מי אמר שילדים לא יכולים בלי מסכים?

בשיתוף בזק

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 17:51

הדוח התשיעי למצב האינטרנט בישראל שפורסם על ידי בזק, הציג נתונים מעניינים, כולל זינוק משמעותי באפליקציות התשלום. המספרים והנתונים בפנים

ילד עם סמארטפון. ShutterStock
62 אחוז מהילדים מעוניינים לקחת הפסקה מהנייד כדי לשחק בחוץ עם חברים/ShutterStock

אחרי מחקר מעמיק וסקר מקיף, הדוח התשיעי למצב האינטרנט בישראל של בזק, שמסכם את שנת 2022 בדיגיטל, פורסם והציג כמה נתונים מסקרנים. נראה שכולנו מבלים יותר זמן מול המסכים כשכל אחד מאיתנו מפתח חיים דיגיטליים משל עצמו. חלקנו מאמצים טכנולוגיות חדשות, חוששים ממתקפות סייבר ומה לגבי בני הנוער? סיכום שנת 2022 בדיגיטל.

סמנ"לית שיווק, טלי פולג. יח"צ,
סמנ"לית שיווק, טלי פולג/יח"צ

על פי הדוח שמבוסס בין היתר על סקר שנערך בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR, מספר הגולשים בישראל עומד על כ-6.7 מיליון איש, כשכל גולש בממוצע מוריד קבצים בנפח של 15 גיגה - עלייה של 17 אחוז לעומת השנה שעברה.

הדוח מציג נתון מסקרן נוסף: הזמן שלנו מול המסכים חצה לראשונה את הזמן שבו איננו מול המסכים, עם 12.4 שעות בממוצע ביממה. בנוסף, נרשם גם זינוק בזמן שאנו מבלים מול הרשתות החברתיות - 3.4 שעות ביום בשנת 2022 לעומת 2.6 שעות בשנת 2020.

בנוגע להתראות, לא פחות מ-73 אחוז מהציבור החליט להשתיק את ההתראות באפליקציית וואטסאפ או רשתות חברתיות אחרות, כש-37 אחוז בחרו למחוק אפליקציות שונות שגזלו מהם זמן רב.

ומה בנוגע לילדים ובני נוער? על פי הדוח, 62 אחוז מהילדים מעוניינים לקחת הפסקה מהנייד כדי לשחק בחוץ עם חברים, בעוד ש-61 אחוז מהילדים לא מרוצים שעושים להם Phubbing (התעלמות מהסביבה כדי להתרכז במסך הסמארטפון), כש-34 אחוז מהם עושים זאת בזמן שהם מבלים עם חברים או משפחה. עוד מציג הדוח כי 46 אחוז מבני הנוער ו-43 אחוז מהילדים מרכיבים אוזניות לפחות מחצית מהזמן.

בסקר לקחו חלק גם גולשים חרדים, כשעל פי הדוח לא פחות מ-80 אחוז מהמגזר החרדי מחובר לרשת האינטרנט (54 אחוז מתוכם משתמשים באפליקציית ווטסאפ). נתון מעניין נוסף מראה על עלייה בתשלומים באמצעות שירותי אפל Pay או גוגל Pay - על פי הדוח 45 אחוז מהנשאלים משלמים באפליקציות התשלום, זאת לעומת 19 אחוז בלבד בשנת 2021.

ילד קטן עם סמארטפון. ShutterStock
34 אחוז מהילדים מעדיפים להתרכז במסך בזמן שהם מבלים עם חברים או משפחה/ShutterStock

"השנה אנחנו בוחרים את עוצמת הדיגיטל שלנו, מתי להגביר ומתי להנמיך את החיבור לרשת. אם עד לאחרונה הרשת ניהלה אותנו, השינוי הגדול בא היום לידי ביטוי בכך שאנחנו בוחרים לעצמינו זמן נטול דיגיטל ועל ידי כך מנהלים את השגרה הדיגיטלית שלנו ולא להיפך", אומרת טלי פולג, סמנכ"לית השיווק בבזק.

"חצי מהיממה שלנו אנחנו אמנם מול המסכים, אבל אם לפני שנה מרבית הזמן יועד לעבודה או לימודים היום אנחנו בוחרים לעשות שימוש ברשת בעיקר לטובת עיסוקי פנאי, גיימינג וקניות ברשת. המגזר החרדי זיהה גם הוא את הגמישות של הרשת ובוחר להשתמש בה, אך בתנאים שלו", הוסיפה פולג. "אין ספק שנמשיך לצרוך יותר ויותר תכני וידאו בסטרימינג ומספר המכשירים המחוברים בכל בית ילך ויגדל, דבר שיוביל לצורך התמידי בתשתיות אינטרנט מתקדמות. בזק ערוכה להמשך הגידול בצריכת האינטרנט עם פריסת סיבים בקצב מהיר ורחב במיוחד".

לפרטי הדוח המלאים>>

בשיתוף בזק
  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully