וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד גלקטי: ג'יימס ווב תיעד גלקסיות מתנגשות במרחק

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 10:02

במרחק של 500 מיליון שנות אור מכאן, צמד הגלקסיות II ZW 96 מתחברות זו אל תוך זו. טלסקופ החלל תיעד את האירוע השמיימי בצבעים זוהרים

התמונה שצילם ג'יימס ווב. ESA/Webb, NASA & CSA, L. Armus, A. Evans,
התמונה שצילם ג'יימס ווב/ESA/Webb, NASA & CSA, L. Armus, A. Evans

במרחק של חצי מיליארד שנות אור, בצביר דלפינוס, צמד גלקסיות שזכו לשם II ZW 96, נמצאות בתהליך ארוך שנים של התנגשות. טלסקופ החלל תיעד זאת בעדשתו ובמצלמות האינפרא אדום המשוכללות שלו, NIRCam ו-MIRI. כלי התצפית של ווב תיעדו את העיוות ההדדי בין שתי הגלקסיות בשל משיכות כוח הכבידה שלהן.

"זרועותיה" המעוותות כבר של הגלקסיה התחתונה, לצד ליבות הגלקסיה המחוברות כבר ביניהן בשובל עריסות כוכבים, הפכו את II ZW 96 למטרה מפתה עבור טלסקופ החלל המשוכלל, במסגרת משימתו הגדולה להבין את התפתותן של גלקסיות.

בווידאו: נאס"א פרסמה תמונות ראשונות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב/נאס"א

הגלקסיה המתאחדת II ZW 96 לא זרה למדעני החלל של נאס"א, וכבר תועדה בעבר על ידי טלסקופ החלל האבל לצד מצפים על כדור הארץ, אבל כלי התצפית החדישים והמיוחדים של ווב, צובעים את האיחוד הזה בצבעים חדשים ועמוקים יותר, כפי שאפשר לראות בתמונה.

ג'יימס ווב שוגר בדצמבר 2021, וכבר נמצא בנקודת לגראנז' L2, נקודה יציבה כבידתית על ציר הארץ-שמש במרחק כ-1.5 מיליון ק"מ מאיתנו, שמאפשרת לו "לרחף" במקום תוך השקעה מינימלית של דלק. התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • גלקסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully