וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה דברים מגניבים שראינו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 21:06

אבן חכמה שבודקת לכם שתן, מכונית שמחליפה צבעים בהתאם לבגדים שלכם, מסכים ללא חוטים ועוד - אלה הדברים הכי מגניבים שראינו בווגאס

CES 2022. ShutterStock
CES 2022/ShutterStock

תערוכת CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, חזרה השנה בסערה אחרי שנתיים של היעדרות מלאה ועוד שנה עם נוכחות מועטה - הכל בצל מגיפת הקורונה. התערוכה ננעלה אתמול, והנה כמה דברים מגניבים שיצאו משם:

סמסונג הקדישה חדר שלם בביתן שלה לאיך ייראה העתיד של המסכים הגמישים, וה-Flex Hybrid שהציגה הוא שילוב מעניין בין מסך מתקפל ונגלל - לא רק שהוא מתקפל וגמיש, הוא גם נגלל הצדה, ככה שאפשר לפתוח ולהגדיל אותו מ-10 אינץ' ל-12 אינץ'. עוד קונספט מעניין שהציגה סמסונג עם מסכים מתקפלים, הוא ה-Flex G, מסך שמתקפל לא פעם אחת, אלא פעמיים - כלומר, מורכב משלוש פיסות במקום שתיים. אם מאמינים לסמסונג, העתיד של מסכים מתקפלים נראה מדהים.

ואם במסכים עסקינן, LG הציגה לא רק טלוויזיה שקופה לחלוטין (קונספט שכבר הוצג בעבר), אלא היא הולכת על אלחוטיות מלאה, בדומה למה שקורה עם רמקולים חכמים: בסדרת הגבוהה, סדרת ה-Signature שלה, הציגה LG מסך של 97 אינץ', שהוא אלחוטי לחלוטין (מלבד כבל חשמל...כשיהיה חשמל אלחוטי גם הוא יתייתר). את כל המידע והתוכן תקבל הטלוויזיה מקופסא נפרדת הכלולה בערכה ושאליה אפשר לחבר התקנים. האם זה אומר שאנחנו אומרים שלום לכבלי ה-HDMI?

Dell מצדה שגרה לתערוכה מסך 32 אינץ' ברזולוציה של 6K שמתחרה ישירות ב-Pro Display XDR של אפל (וגם סמסונג הציגה מסך דומה). הוא מגיע עם פאנל של LG ברזולוציה של 6144 על 3456 פיקסלים, שחורים עמוקים, שני רמקולים של 14 וואט ומצלמת 4K מובנית. מה שכן, הוא עולה הרבה פחות מאשר המסך של אפל, כך שלמקצוענים שרוצים תצוגה איכותית זו בהחלט אלטרנטיבה.

מספיק עם מסכים, נעבור למכוניות. CES בשנים האחרונות היא גם בית למכוניות חשמליות ועתיד התעבורה העירונית והאישית, וגם חברות הרכב שולחות לשם תותחים כבדים. אז נכון שאת מירב תשומת הלב קיבלה סוני עם המכונית החשמלית שלה בשיתוף הונדה שזכתה לשם "אפילה" (חיריק ב-פ'), אבל את ההצגה גנבה BMW עם רכב קונספט בשם DEE שמנצל את טכנולוגיית הדיו האלקטרוני של ספרים אלקטרוניים, ה-eINK כדי ליצור מכונית מחליפת צבעים. כרגע זהו רק קונספט, אבל DEE (שהיא גם מכונית חכמה שמדברת אליך בסגנון של קיט מ-"אביר הלילה"), מסוגלת לשנות את הצבעים שלה בין 32 צבעים אפשריים. מגניב מאוד.

ואם כבר הזכרתי דיו אלקטרוני צבעוני, לנובו הציגה בתערוכה את ה-ThinkBook plus Twist, שהוא ניסיון נועז לשלב סוף סוף מסך דיו אלקטרוני צבעוני בלפטופ, וכפי ששמו מעיד - הוא מסתובב על צירו. מצד אחד יש מסך מגע "רגיל" בגודל 13.3 אינץ' ועם רזולוציה של 2.8K ואילו מצדו השני יש מסך דיו אלקטרוני צבעוני בגודל 12 אינץ', שאפשר לכתוב עליו, לצייר ולקשקש עם עט ייעודי. עוד הציגה לנובו גם לפטופ עם שני מסכי מגע בסדרת יוגה, שהוא גירסה זולה יותר של ה-X1 fold שכולו מסך גמיש.

רכב הקונספט של BMW בשם DEE. BMW,
את ההצגה גנבה BMW עם רכב קונספט בשם DEE/BMW

ונקנח עם מה שבא בסוף: חברת מוצרי הבריאות Withings הצרפתית, הציגה ערכה ביתית חכמה לבדיקות שתן, שפשוט מתקינים על דופן האסלה. החיישן עצמו נראה כמו אבן לבנה עגולה ואסתטית שמן הסתם תשתלב יפה בכל אסלה סטנדרטית, וכש...ובכן, מרטיבים אותה - היא יכולה למדוד ערכים שונים בשתן, במקום שתצטרכו לשלוח דגימה למעבדה. היא רק תעלה לכם 500 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully