וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקו עכשיו את המחשב שלכם: מיקרוסופט מפסיקה לתמוך במערכת ההפעלה הפופולרית

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 21:47

מערכות ההפעלה הפופולריות הופכות להיסטוריה: לדברי ענקית התוכנה, מחשב שעדיין לא עודכן "יהיה חשוף לסיכון מוגבר מבחינת וירוסים ותוכנות זדוניות"

מיקרוסופט. ShutterStock
מיקרוסופט/ShutterStock

הגיע הזמן להיפרד: מחר (שלישי), 10 בינואר, מערכת ההפעלה הוותיקה Windows 8.1 תפסיק לקבל עדכוני אבטחה קריטיים. בנוסף, ממיקרוסופט תפסיק לתמוך גם בגרסאות Professional ו-Enterprise של Windows 7. "המחשב יהיה חשוף לסיכון מוגבר מבחינת וירוסים ותוכנות זדוניות. אנו ממליצים לשדרג לגירסה של ווינדוס שעדיין נתמכת", נכתב בבלוג הרשמי של מיקרוסופט. עם זאת, לפחות בינתיים דפדפן כרום של גוגל ימשיך לעבוד על המחשבים עם מערכות ההפעלה הללו.

בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי "אמנם האפליקציות ומערכות ההפעלה הישנות לא מפסיקות לעבוד באופן מידי, אך הן הופכות לסיכון משמעותי ברגע גורמים זדוניים יאתרו פגיעויות שניתנות לניצול. ללא עדכוני מערכת חשובים, המכשירים עלולים להיות מטרה להתקפות מסוכנות שמטרתן לפגוע במשתמשים ובמידע. חשוב מאוד לעבור למערכות הפעלה נתמכות בהקדם האפשרי. זה יכול להיות מטרד לרגע קטן, אך לגמרי קל ופשוט יותר ממה שיקרה ברגע של פגיעה.

מקלדת. Wachiwit, ShutterStock
"המכשירים עלולים להיות מטרה להתקפות מסוכנות שמטרתן לפגוע במשתמשים ובמידע"/ShutterStock, Wachiwit

חברת מיקרוסופט עדכנה מספיק זמן מראש לגבי כוונותיה לסיים את התמיכה, אך זה בכל זאת הגיוני שמיליוני אנשים ישכחו או פשוט ידחו את העדכון הזה. תהליך העדכון הוא לא מסובך וכדאי לבצע אותו מאשר ליפול למתקפת סייבר".

"אמנם מיקרוסופט מפסיקים את התמיכה אך ארגונים רבים ימשיכו להשתמש עוד תקופה ארוכה במערכות הפעלה אלו, ובעיקר בווינדוס 7 - מדובר במפעלים, קווי ייצור, תעשייה, משרדי ראיית חשבון ומגוון חברות נוספות אשר בזמנו רכשו מערכות ייעודיות מבוססות מערכת הפעלה זו", אומר אלי לוין, מנכ"ל ELPC Networks LtD, המתמחה באבטחת מידע וסייבר.

"לאור עלויות גבוהות מאוד של שדרוג מערכות ייעודיות אלו בעלי החברות בוחרים לא לשדרג ולעיטים לא ניתן לשדרג עקב אי תמיכה של המערכות הייעודיות או המכונות המחוברות למחשבים אלו", הוסיף לוין. "אך לנושא זה מומלץ להטמיע בקרות מפצות אשר יורידו את הסיכון בשימוש במערכות אלו. מומלץ לא להחזיק בארגון מוצרים ללא עדכוני יצרו שכן החזקתם מגדילה את משטח התקיפה ועלולה לגרום לארגון נזקים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully