וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בשנת 2023 עדיין לוקח לי שעה להגיע לצומת חולון?

בוריס וולודרסקי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 14:57

כל כך הרבה חידושים טכנולוגיים, פילטרים מתוחכמים לאפליקציות וצפצופים של מערכת מוביל-איי - אבל עדיין לוקח לי שעה להגיע לצומת חולון. זאת הסיבה

עומסי תנועה בכביש 2 ממחלף ינאי 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסי תנועה בכביש 2 ממחלף ינאי 12 ביולי 2021/ראובן קסטרו

ברכב המשפחתי שלנו מותקנת מערכת "מוביל-איי": מערכת אינטליגנטית מאוד שקולטת באופן רציף באמצעות חיישנים משוכללים את כל מה שקורה סביבנו במהלך הנסיעה, מעבדת את הנתונים בעזרת אלגוריתם מתקדם ביותר שמבוסס על בינה מלאכותית - ולפעמים מצפצפת. הצפצופים האלה תורמים מאוד, כנראה, לבטיחות הנסיעה, אבל האם זה עוזר לי להגיע מהר יותר ליעד? (שזו הסיבה המרכזית שבגללה אני בדרך כלל נכנס לרכב) - לא ממש.

בנוסף לצפצופים, המערכת מציגה מפעם לפעם במסך הקטן והעגול שלה דימויים מצוירים. המוצג הכי נפוץ הוא החלק האחורי של מכונית, שלא ממש מוסיף לי מידע. גם בלעדיו אני יודע שאני תקוע בפקק, ויש מלא רכבים לפני, אחרי ומשני צדדי. בגלל הפקקים אשתי הולכת לעבודה ברגל (יוצא לה הרבה יותר מהר) ואני נוסע באוטובוס (זה לא ממש חוסך זמן בהשוואה לנסיעה במכונית, אבל מעצבן הרבה פחות).

במהלך הנסיעה קל מאוד לראות את הסיבה לפקקים. היחס בין שטח הכבישים לכמות כלי תחבורה ממש לא סביר. בתקופה האחרונה המצב הולך ומחמיר, ולפעמים לוקח לי שעה שלמה להגיע מחולון לצומת חולון, בגלל שחוסמים כבישים כדי לדחוס את המסלול של הרכבת הקלה באמצע הכבישים הצפופים גם כך. אני ממש לא בטוח שגם אחרי שהסיוט הזה יסתיים מצבנו ישתפר, וגם אין לי מושג מתי זה יקרה כי הוא לא מנוהל טוב ולא מבוצע ביעילות.

ההשקעה הנכונה לעתיד

אני חושב שאני גם יודע למה. האנשים המוכשרים ביותר כיום מעדיפים לצייר קופים מאשר לסלול כבישים. ולא סתם לצייר קופים - אלא גם להצמיד אליהם קוד חד ערכי של NFT ולמכור אותם במיליוני דולרים. דברים נוספים שהם אוהבים לעשות במקום לשפר את מצב התחבורה בארץ זה לפתח מוצרים מפוקפקים מסוג קריפטו שמתחזים למטבעות וצורכים מלא חשמל, או פילטרים לאפליקציות שמאפשרות לך לעצב את התמונה שלך כך שתיראה כמו צ'יף אינדיאני או וויקינג.

שלא תבינו אותי לא נכון - גם אני מתלהב מחידושים טכנולוגיים. למשל, קניתי לאחרונה מוצר בשם אוקיולוס שמזכיר בצורתו קסדה של טנק, זאת כחלק ממאמצי המלחמתי להכין את עצמי לחיים הבאים במטאוורס. אני גם מאמין שבשלב מסוים אוכל להזמין באמצעות טלפתיה מונית אוטונומית מעופפת שתיקח אותי במהירות למועדון הכושר לבני 120 פלוס, ובדרך לנהל שיחה עם יועץ השקעות ווירטואלי מהבנק שלי, שיסביר לי מהם השינויים שאני מעוניין לבצע בתיק ההשקעות, וגם עם רופא הווירטואלי שלי, שמיד בסיום השיחה ישלח להדפסה את החלקים שיחליפו לי בגוף בטיפול השבועי הקרוב.

כל זה יקרה, אבל לא מיד. בינתיים, כדי להמשיך להתנייד, חייבים להשקיע במערכות הליבה המסורתיות של התחבורה הציבורית. למשל: בדבר כזה שנקרא "מטרו". נכון שזה לא מוצר טכנולוגי מגניב וחדיש (בלונדון הוא קיים כבר משנת 1863), אבל הוא עדיין יודע לבצע את תפקידו - להעביר קבוצות גדולות של אנשים ממקום למקום בלי פקקים, ובצורה מצוינת. בקרוב אצלנו.

בוריס וולודרסקי הוא ראש צוות קליטה מרכזית, הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

בוריס וולודרסקי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully