וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע עבודה בן 4 ימים: הזמן יורד אבל התפוקה עולה

זאב בראל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

22.1.2023 / 9:48

קיצור שבוע העבודה הוא לא חלום בלתי אפשרי - חברות ישראליות הראו שהוא הרבה יותר פרודוקטיבי ממה שאולי נוח לדמיין

משרד ריק. ShutterStock
משרד ריק/ShutterStock

בזמן שאנחנו קמים לעבודה בכל יום ראשון, שגב, מנהל הפיתוח בחברת Sage, יושב עם קפה ועיתון בגינה, אחר כך יוצא לאימון בחדר הכושר, ובצוהריים אוסף את הבנות מהגן. ככה זה כשהחברה שלך עברה לשבוע עבודה מקוצר בן ארבעה ימים.

המעבר הזה קרה כבר לפני שמונה חודשים, ושגב מעיד על תוצאות חיוביות מאוד. מראש הוגדרו כמה KPI's שעמידה בהם תראה על הצלחת התהליך:

1. Well-Being

בסקרים שערכו בקרב העובדים, אנשי המחקר האקדמי שמלווים את הפיילוט זיהו עלייה במדד שביעות הרצון, ירידה בלחץ ושיפור באיזון עבודה-בית. שגב מעיד שהעוצמה של העלייה הזו במדדים חזקה מאוד, יותר ממה שאפשר לדמיין (במיוחד אם אתה מחוץ לתהליך).

2. גיוס ועזיבות

מדד חשוב מאוד בחיי חברת הייטק. שגב גאה לומר שמאז שהחל התהליך לא נרשמה ולו עזיבה אחת של עובד, ומנגד, הפך תהליך הגיוס להרבה יותר יעיל (יחס ההמרה בין המגיעים לראיון ראשון למגויסים עלה ביותר מ-100%).

3. תפוקות

למרות שזמן העבודה ירד ב-20%, ראינו עלייה בתפוקה של 10% (אם תחשבו על זה, זו בעצם עלייה של 30% בתפוקה ליחידת זמן). ממש ככה. "בשבוע עבודה במתכונת החדשה אנחנו מספיקים ב-10% יותר ממה שהספקנו לפני השינוי. הרבה פעמים אנחנו מקדימים את לוחות הזמנים שהתחייבנו אליהם", מעיד שגב.

הרעיון מתפשט לחברות נוספות

פיילוט נוסף בהובלת מלי אלקובי (שמקדמת את הנושא בישראל) ובחסות אקדמית יצא לדרך לפני חודש עם שתי חברות - "אפריקה ישראל" המוכרת (מטה החברה בלבד) וחברת הנדסת הבניין Midved. השבוע נערך סיכום ביניים ראשון, ושני נציגי החברות סיפרו בהתלהבות על התנסותם בפיילוט.

נציג "אפריקה ישראל" סיפר שקל להם יותר לגייס עובדים מאז תחילת הפיילוט. העובדים שנמצאים בפיילוט סיפרו בהתלהבות על חוויות משפחתיות ביום החופש הנוסף, והם בהחלט מאושרים יותר. מנהלת מחלקת הדיגיטל בחברה, שעובדיה משתתפים בפיילוט, מעידה על עלייה בכמות הרעיונות היצירתיים. העובדים המשתתפים בפיילוט הפכו מושא לקנאה, ובכנסים וביקורים שלו ביחידות השונות, מעיד המנכ"ל, עובדים רבים שואלים מתי גם הם יכנסו לפיילוט.

חברת Midved מעסיקה 20 עובדים. הבעלים הצעיר העיד שחשוב לו לשמור על ה-Work Life Balance של עובדיו. עם תחילת הפיילוט הוא מספר על התלהבות של העובדים והרתמות להצלחה.

הזווית המחקרית

הפיילוטים מלווים על ידי אנשי אקדמיה שגוזרים מהממצאים תובנות מחקריות. איסוף הנתונים נעשה באמצעות סקרים שייעשו לחברה ולעובדים בחברה, ראיונות של עובדים וניהול יומן על ידי העובדים (מה עשו ביום הפנוי).

מה מעניין את החוקרים?

• ההשפעה על פרודוקטיביות ורווחיות החברה.
• ההשפעה על שביעות הרצון והשחיקה של העובדים (באמצעות סקרים על שביעות רצונו, מדדיהם הבריאותיים וכו').
• ההשפעה על הדינמיקה המשפחתית (מה השינוי בחלוקת עבודות הבית והטיפול בילדים).
• השפעות סביבתיות (בכמה תפחת הנסיעה ברכב פרטי וכו').

נכון לעכשיו, תוצאות מחקר מקיף של הפיילוטים שנעשו בכל העולם על ידי אוניברסיטת בוסטון מראים שרווחי החברות שנכנסו לזה גדלו באחוזים ניכרים. 97% מהחברות שנכנסו לפיילוט כזה הביעו רצונן להמשיך את התהליך לאחר סיומו. פיילוט נוסף בישראל יוצא לדרך ב-23 במרץ, וההרשמה אליו עדיין פתוחה.

זאב בראל הוא מנתח מערכות בכיר במחלקת תהליכים ובקרת איכות, הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

זאב בראל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully