וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל, אפל ואמזון מתאחדות למען בית חכם עבור כולנו

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 8:43

בית חכם כיום הוא עדיין מגדל בבל של סביבות עבודה שונות שלא מדברות אחת עם השניה. התקן Matter שנתמך ע"י אפל, גוגל ואמזון ביחד בא לפתור את הבעיה, ונראה שהשנה הוא ייכנס בסערה לחיינו

תקן Matter. ShutterStock
תקן Matter/ShutterStock

בתערוכת האלקטרוניקה CES שננעלה השבוע בווגאס, הלוגו של Matter קרץ למבקרים מכל פינה, היה אפשר לראות אותו בכל דוכן, ונראה שחברות ממש התחרו ביניהן מי נותן הכרזה חשובה יותר חשובה הקשורה לתקן או לפרוטוקול שבבת אחת הפך להיות משמעותי ופופולרי.

אבל קודם - מה זה Matter? אז Matter הוא פרוטוקול אחיד לבית חכם. הבעיה העיקרית של התקני בית חכם עד כה הייתה שכל אחד מהם הוא גן סגור. יש מכשירים שעובדים רק עם אלקסה של אמזון, או רק עם הסייען של גוגל, או רק עם HomeKit של אפל והמכשירים לא מדברים ביניהם, מה שיוצר כפילויות, ריבוי אפליקציות ניהול וכולי. זו כרגע המחלה העיקרית של בית חכם, ו-Matter בא לפתור אותה.

גוגל הום. ShutterStock
גוגל Nest Mini, רמקול עם הסייען של גוגל/ShutterStock

חשבו למשל על הפשטות של בלוטות'. כל התקן שנושא את הלוגו או תומך בבלוטות', יכול לדבר עם כל התקן תומך בלוטות' אחר. אז Matter, אם תרצו הוא ה-"בלוטות' של הבית החכם". החלק החשוב הוא ש-Matter הוא פרוטוקול שנתמך על ידי ברית חברות, הכוללת את כל השחקניות המשמעותיות בתחום הבית החכם: גוגל, אפל, אמזון וסמסונג - לצד כמובן חברות רבות אחרות. ובתערוכת CES השנה הגיע הזמן של Matter לפרוח.

שורה ארוכה של חברות הציגו מוצרים חדשים תומכי Matter וגם שדרוגים לתמיכה ב-Matter במוצרי בית חכם קיימים, אבל אנחנו נתמקד בעיקר בהכרזות של החברות שאנחנו הישראלים מכירים ושמוצריהן נמכרים באופן מסודר כאן בישראל או באתרי המכירות הגדולים, לצד השחקניות המרכזיות כמו אמזון וגוגל.

Aqara שהוא מותג בית חכם שמוכר לכל מי שמחפש מוצרי בית חכם בעלי אקספרס, הכריזה שרכבת הבית שלה תשודרג ל-Matter כבר בשבועות הקרובים, וגם הכריזה על פעמון דלת-מצלמה בשם G4 שיצא לשוק בפברואר, כמו גם חיישני הפתיחה והתנועה שלה, P2 שיעבדו עם התקן החדש גם הם. אולם המוצר הכי מסקרן של Aqara הוא חיישן נוכחות, בשם FP2. הוא משתמש בשיטת חישה חדישה ומלהיבה של גלים מילימטריים (mmWave) כדי לקבוע עניין אחד - האם יש בני אדם בחדר, כולל זיהוי של התנועות הקטנות ביותר, אפילו חזה שעולה ויורד בנשימה רגילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
HomePod של אפל. ShutterStock
החלק החשוב הוא ש-Matter הוא פרוטוקול שנתמך על ידי ברית חברות. הרמקול החכם של אפל - HomePod/ShutterStock

החיישן עצמו אולי נראה משעמם, אבל הוא מהווה קפיצה רצינית באוטומציה של בית חכם, ויאפשר לכם סוף סוף ליצור תאורה חכמה באמת, כמו למשל תאורה שתידלק רק באזור שבו אתם נמצאים ותהיה כבויה בכל שאר הבית, תכונה רצויה לאור מחירי החשמל המאמירים. והיופי ב-FP2 הוא שחיישן אחד יכול לכסות שטח גדול, ולא צריך חיישן נפרד לכל חדר בבית.

Nanoleaf היא חברת בית חכם קנדית, שהמוצרים שלה מצטיינים בעיצוב יפהפה ויוצא דופן. החברה הציגה ב-CES מוצר חדש בשם Skylight, שהיא נורת תקרה המורכבת מכמה פאנלים של נורות LED משנות צבעים ומסוגלת למלא חדר בתאורה צבעונית ומשתנה. המוצר יושק במחצית השניה של 2023. Shpes, נורות הקיר היפהפיות גם הן של החברה, יקבלו גם הן שדרוג ל-Matter בחודשים הקרובים לצד מוצרי התאורה עם עיצובי העץ שלהם.

Yeelight, יצרנית הנורות החכמות המוכרות הכריזה שמנורת הקוביה החדשה והצבעונית שלה Cube Smart Lamp תתמוך ב-Matter כמו גם כל המוצרים החדשים בקו Yeelight Pro, ואלה גם יקבלו עדכון לתמיכה ב-Matter ברבעון השני של השנה.

Nanoleaf. Nanoleaf,
נורות של חברת Nanoleaf/Nanoleaf

סמסונג מצדה הכריזה שכל המוצרים החדשים שלה השנה כולל טלוויזיות, מסכים ואפילו מקררים חכמים כמו ה-BeSpoke יתמכו בכל התקנים של Matter, Zigbee והפרוטוקול Thread ישר מהקופסא. החברה גם עובדת על שבב משולב עבור כל המוצרים שלה, כך שלא תצטרכו כל תוספת.

כחלק מהניסיון לפתור את הצורך במגשרים או רכזות ייעודיים ל-Matter, חברות מציגות רכזות של Matter שמשולבות במוצרים בעלי פונקציונליות, במקום המגשרים (Bridge) הקיימים כיום לבית חכם שהם קופסאות שחורות או לבנות שפשוט מחוברות לנתב הביתי שלכם וזרוקות בארון.

כך למשל, הציגה סמסונג את ה-SmartThings Station שהוא רכזת לכל ההתקנים תומכי Matter וכולל גם תמיכה ב-Thread, Zigbee (שהוא הפרוטוקול העתידי לציוד בעל צריכת זרם נמוכה) לצד בלוטות' וויי-פיי מה שאומר שהוא יכול בערך לדבר עם כל התקן קיים בצורה כזו או אחרת, ופותח את הדלת, תרתי משמע לאוטומציה של כולם דרך אפליקציית SmartThings. הכפתור שקבוע ברכזת ניתן לתכנות להפעלה של מגוון תרחישים בסדרות שונות של לחיצות (לחיצה בודדת, כפולה או ארוכה), ואפילו שיגרום לטלפון שלכם לצלצל אם שוב איבדתם אותו. וכדי שלא תתפתו לזרוק אותו בארון, הוא מתפקד גם כמטען אלחוטי של 15 וואט ואפילו יתריע כשסוללת הטלפון שלכם מלאה. המחיר יעמוד על 60 דולרים, והוא ישווק קודם בארצות הברית וקוריאה.

ה-SmartThings Station של סמסונג. סמסונג,
ה-SmartThings Station של סמסונג- רכזת לכל ההתקנים תומכי Matter/סמסונג

הקצת פחות מוכרת, מציעה רכזת Matter משלה המקשרת גם עם התקני בלוטות' כמו מנעולי דלתות חכמים, שלטי תריסים ועוד, ואילו הרכזת שלה דווקא מתפקדת גם כמד לחות וטמפרטורה עם צג LED גדול. TP-LINK שגם היא מאוד חזקה בתחום הבית החכם (והמוצרים שלה בתחום משום מה כמעט ולא משווקים כאן), הציגה רכזת המתפקדת גם כטאבלט. חכם.

ולסיום, אמזון, אחת מהחברות המייסדות של Matter, גם היא קופצת על העגלה אבל עם תוכנית סדורה ובשלבים: בשלב הראשון, אמזון כבר משדרגת 17 מדגמי הרמקולים והצגים החכמים שלה מסדרת Echo שיהפכו גם הם לרכזות Matter עוד מדצמבר - ומדובר במיליוני מכשירים שכבר פועלים אצלנו בבתים, לצד שדרוגים דומים לנורות חכמות, מצלמות, ושאר מוצרי הבית החכם של אמזון במותגים כמו eero ואחרים, במוצרים תומכים. אפליקציית האנדרואיד של אלקסה תאפשר גם הוספה של מוצרים תומכי Matter, גם אם הם לא תומכי אלקסה לסביבת העבודה של אמזון. תמיכה דומה תוצע לאייפוניסטים שבינינו בשנה הבאה. בסך הכל, אמזון מתכננת מהלך גדול שיסתיים באביב ובתמיכה של 100 מיליון מכשירים שנמצאים שם בחוץ שיהפכו להיות תואמי Matter.

לפרוטוקול החדש יש עוד כברת דרך לעבור, ויש עדיין בעיות שלא נפתרו, אבל אין ספק ש-2023 תהיה שנת הפריצה שלו, וכל מוצר בית חכם שנושא את הלוגו "תואם Matter" ייתמך בכל סביבת בית חכם, וכבר לא יהיה צורך לחפש את סמל התאימות לפיקוד הקולי המועדף עליכם.

רוצים להמשיך להשתדרג? הצטרפו עכשיו לחבילות הסלולר של וואלה! Mobile

  • עוד באותו נושא:
  • בית חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully